dvanicek@chello.cz napisał:
Dobrý den, nemám Toledo, ale chci malinko popsat jeden tenhle španělský kousek. 1,9TDi, r.v.1997-8,najeto 865000km (slovy osmsetšedesátpěttisíc kilometrů!!!!!) Když bylo nové, jeho majitel (i současný) ho hnedka naboural na pravou stranu. Po servisu ale kromě výměny alternátoru a běžné údržby je údajně bez poruchy!!! Jako důkaz klidně zašlu mejlem foto tachometru. Majitel je taxikář a asi jezdí hodně kamarádsky ke svým 90-ti španělských ořům. Co nejvíce takových aut!!!
Dobrý den! Vím, že tato debata je už více než rok stará, ale rád bych přispěl svým názorem a zkušeností s TDi. Pracuji v ,ne zrovna malém servisu, kde se protočí měsíčně tak 300 aut všech značek i typů s nejrůznějšími závadami. Pracuji tam již třetím rokem jako mistr mechanik, takže vím o cca 70% opravovaných aut a váhu vzduchu jsme měnili asi tak 3-4 krát za celé ty tři roky!!! Zatuhlé naklápění lopatek turbodmychadla (jak někteří říkají, že je to také slabina všech TDi) jsme rozhýbávali opravdu jen JEDNOU! A to jsme je opravdu rozhýbali! Sice muselo turbo ven z auta, ale povedlo se a oprava se pohybovala v rozmezí 2000-2500kč, což je tak pětina ceny repase! Motorů dCI jsme měli o poznání více a to hlavně díky ,,kvalitě" naší nafty. Vysokotlaké čepadlo značky SIEMENS je na ní velice citlivé a i sebemenší nečistota co projde přes palivový filtr značne pomalu ale jistě zadírat čerpadlo, obrušují se jeho vnitřní strany a tyto ,,šponky" zadřou vstřikovače... Závada se dá opravit jen výměnou čerpadla a vstřikovačů, což je oprava cca za 50 000Kč! Ještě častěji odchází u dCI turbo...
A jedna perlička na závěr: Měli jsme na dílně Octávii TDi r.v.:97 66kw s poruchou motoru. Auto bylo firemní a jezdito po celé evropě s několika řidiči. Zjistili jsme, že je prasklý rozvodový řemen. Největším překvapením nám byl pohled na tachometr kde bylo číslo 630 000km!!!! Nebýt zanedbané ůdržby věřím, že by brázdila silnice dodnes! Bohužel, firma tou dobou odnovovala svůj vozový pakt, tak od nás jela rovnou na vrakoviště.
Netvrdím, že je nějaká značka lepší než jiná (ikdyž to tak možná je), jsou jen auta o které se majitelé starají a pak ty na tzv. dojetí...!
Přeji všem motoristům mnoho šťastných kilometrů bez nehody i poruchy, ale nezapomínejte na prevrtivní prohlídky!