0
powrót
 

diskuze k tématu: Seat Altea Altea XL - zkušenosti po třech letech a 78 tis. km

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 14:57, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Jo, u těch 4,2 je udaná dálka, ale u spotřeby na letních ne. To jsou pak hrušky s jablkama a možná je už celá diskuze od začátku špatně. Bavíme se tady celou dobu o snaze udržet nízkou dlouhodobou spotřebu. Takže jestli je to extrém, který se málokdy zopakuje, tak je to bezpředmětné. Jak jsem napsal - když pojedu po rovince ustálenou 60 na pětku, tak i se svým dvoulitrovým benzínem dosáhnu průměru pod 4,5, ale je to naprosto bezcenný údaj.
říkáš bavíme - ale to sis možná myslel ty a možná špatně - napadlo tě to?
u letních nejsou kilometry, ale taky tam není tebou uvedených 4,2l - je tam 5,1l - nepřekrucuj alespon to málo z jasně daných faktů
A zase - ty považuješ za dlouhodobou spotřebu i jízdy po městě, za nákupem atd - ale jak víš, že Val Kilmer používá tu audi 1,9TDI na nákupy - ty sis to prostě špatně přebral a spletl ses - nebo ne? dyt u někoho se může dlluhodobá spotřeba tvořit právě na těch trasách po silnicích 1. a 2. třídy po 100 i více kilometrových úsecích mimo velká města - ne všichni přece potebují a chtějí jezdit do Prahy, Brna, Ostravy....Někomu bohatě stačí pohyb mezi Jndřichovým Hradcem, Táborem, Jhlavou, Znojmem....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 14:58, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Asi tuším, kde je problém - kecající tachometr. Doporučuji půjčit si nějakou GPS, která ukazuje rychlost a porovnat údaj s tachometrem. Já totiž ze všech stran poslouchám, jak lidi jezdí jak blázni, kolik je pirátů a nejhorší je D1. Jenže já po ní taky jezdím a protože jsem si to změřil, tak vím, že jedu velmi blízko skutečné rychlosti 130. Mám tempomat, tak ho zapnu a odchylky jsou v této rychlosti minimální. A co vidím? Většinou předjíždím auta já, občas mě někdo předjede odhadem tak 160, ale ...
S tím že kecá tachometr souhlas.Ale nesmíme zapomenout že pokud kecá mě o přesné 3km
viz kdy mě vyfotili kamarádi co mají pomáhat a chránit tak musí kecat tachometr stejně i všem ostatním.Nebo snad ve fabii HTp nekecá ? A navíc jsem neřekl že jedu tachometrových 90 nábrž oněch 93 aby mě zase někde kamarádi nezkasírovali.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:03, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Jo, u těch 4,2 je udaná dálka, ale u spotřeby na letních ne. To jsou pak hrušky s jablkama a možná je už celá diskuze od začátku špatně. Bavíme se tady celou dobu o snaze udržet nízkou dlouhodobou spotřebu. Takže jestli je to extrém, který se málokdy zopakuje, tak je to bezpředmětné. Jak jsem napsal - když pojedu po rovince ustálenou 60 na pětku, tak i se svým dvoulitrovým benzínem dosáhnu průměru pod 4,5, ale je to naprosto bezcenný údaj.
U letních bude stejným stylem jízdy možná dlouhodobý průměr někde kolem 5,8 l nebot jsou na autě teprve týden.Proto tento údaj chyběl.A je v tom i město i dálnice neboť jezdím i do Brna.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:10, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Jo a rozdíl je v tom, že jsme se nebavili o spotřebě na vybrané trase, ale o dlouhodobé spotřebě, do které se promítají i jízdy po městě třeba na nákup a taky dálnice a podobně. Takže klidně beru 4,5 jako možnou potřebu na delší trase mimo dálnice a velká města, ale ne 4,2 jako dlouhodobý průměr jak tu bylo prezentováno. Tedy možné to je, ale pak je to ten styl ekorallye.
U mého vozu audi je palubní počítač který zaznamenává spotřebu ve dvou módech.V prvním ji vždy po dotankování vynuluji kvůli kontrole jak kecá údaj i o průměrné spotřebě a bohudík nekecá
a druhý údaj který nemažu jen v případě kdy mění letní za zimní a naopak.Takže oněch 290 km ja poslední údaj podle posledního dotankování ale zároveň i za celou dobu co jsem jezdil na zimních takže zároveň dlouhodobý.Nebudu tady spekulovat o nějakém rozdílu +- 0,1l.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:11, RE: spotřeba
jarmill napisał:
říkáš bavíme - ale to sis možná myslel ty a možná špatně - napadlo tě to?
u letních nejsou kilometry, ale taky tam není tebou uvedených 4,2l - je tam 5,1l - nepřekrucuj alespon to málo z jasně daných faktů
A zase - ty považuješ za dlouhodobou spotřebu i jízdy po městě, za nákupem atd - ale jak víš, že Val Kilmer používá tu audi 1,9TDI na nákupy - ty sis to prostě špatně přebral a spletl ses - nebo ne? dyt u někoho se může dlluhodobá spotřeba tvořit právě na těch trasách po silnicích 1. a 2. tř...
Patrně tě baví hádání (možná jsi právník), mě zase tak moc ne, ale aspoň jednou odpovím. Pokud není specifikováno jinak, tak se předpokládá prostě běžný provoz s mixem město, mimo město a dálnice. Valkilmer napsal dálku, ale ani to samo o sobě neznamená, jestli ji odjezdil po Praze nebo jen odjel po D1 z Prahy do Kroměříže s průměrem 90. Nijak to nespecifikoval, takže se předpokládá obvyklý jízdní režim. Možná napsal 290 km, protože si prostě jen chtěl vyzkoušet, kam až se dostane při svém obvyklém ježdění v úsporném režimu a po dotankování a spočítání průměru se klidně vrátil do svého obvyklého chování a průměru kolem 5 litrů.

Takže jestli si prostě udělal výlet po prázdných okreskách a ploužením se dostal k tomuto číslu, pak nám ho bez upřesnění předhodil a nechal ať si myslíme, že takto jezdí běžným (očekávaným) provozem, pak by to byl vlastně podvod na všech, které takto uvedl v omyl. Toto chceš abych si o Valkimerovi myslel?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:14, RE: spotřeba
ValKilmer napisał:
U mého vozu audi je palubní počítač který zaznamenává spotřebu ve dvou módech.V prvním ji vždy po dotankování vynuluji kvůli kontrole jak kecá údaj i o průměrné spotřebě a bohudík nekecá
a druhý údaj který nemažu jen v případě kdy mění letní za zimní a naopak.Takže oněch 290 km ja poslední údaj podle posledního dotankování ale zároveň i za celou dobu co jsem jezdil na zimních takže zároveň dlouhodobý.Nebudu tady spekulovat o nějakém rozdílu +- 0,1l.
Dík za upřesnění, jsem rád, že je to režim jaký jsme očekávali a ne jak se snažil jarmill namluvit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:15, RE: spotřeba
Tomi napisał:
a pokud náhodou nejedeš ráno a svojí trasu do práce, tak taky nebrzdíš ostatní? Protože pokud jedeš v bežném provozu 90, tak 100% za tebou jede po pár minutách kolona aut. Vidím to denně. Nicméně, pokud jedeš 90 a ostatní 110, tak je to jejich problém. Víc bych to už nerozebíral.
Souhlas nemá smysl to už dále rozbírat.Podstata proč jsem vůbec psal byli věčé hádky a možná některých lidí i závist jak vlastně ropák naftu nespotřebovává ale vyrábí.Šlo jen o to podělit se o vlastní zkušenost.Možné je opravdu jezdit i s celkem těžkým autem za velmi solidní spotřebu ale také za docela normální průměrnou spotřebu jako jiné vozy třeba v benzínu.Jen ten rozdíl v nárustu spotřeby u benzínu je nesrovnatelný u nafty při velmi ostré jízdě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:20, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Patrně tě baví hádání (možná jsi právník), mě zase tak moc ne, ale aspoň jednou odpovím. Pokud není specifikováno jinak, tak se předpokládá prostě běžný provoz s mixem město, mimo město a dálnice. Valkilmer napsal dálku, ale ani to samo o sobě neznamená, jestli ji odjezdil po Praze nebo jen odjel po D1 z Prahy do Kroměříže s průměrem 90. Nijak to nespecifikoval, takže se předpokládá obvyklý jízdní režim. Možná napsal 290 km, protože si prostě jen chtěl vyzkoušet, kam až se dostane při svém obvyk...
Nechci spekulovat ale jde o skutečně každodenní ježdění cca trasu 30 km tam a zpět a skutečnou dlouhodobou spotřebu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:45, RE: spotřeba
Koloss napisał:
Dík za upřesnění, jsem rád, že je to režim jaký jsme očekávali a ne jak se snažil jarmill namluvit.
já nechtěl a nebylo mým cílem někomu něco namluvit, právě naopak - chtěl jsem říct, že na základě nedostatečného množství informací nelze vyvozovat velké závěry
ted máme informací o dost víc a začíná to být zajímavější, takže ted se ptám ValKilmera - chápu to dobře? - v zimně jezdíte za 4,2l/100km a v létě na stejných trasách při stejném stylu jen jiných gumách za 5,6 (nebo kolik že?) - to je dost zvláštní - to jen ty gumy udělat nemůžou, navíc pokud jezdíte 30km trasy hraje velký vliv doba jízdy se studeným motorem, která bude delší v zimě, takže o to překvapivější jsou vaše údaje - čím si to vysvětlujete?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:45, RE: spotřeba
Petr S napisał:
Jo k těm hybridům s benzínem. Ten už v roce 1997! začala komerčně prodávat Toyota. A její hlavní trhy byly Japonsko a USA, a tam by diesel prostě neprodali. Jestli někdo začne dělat hybrida s dieslem, tak tipuju že to nebude nikdo jiný než VW a budou tvrdit jak je to hrozně eko a čistý...
Jestli se nepletu, tak je již nějakou dobu vyrábí koncern PSA - mají tam 1,6 HDI + elektromotor. Jediný problém představovalo časté startování HDIčka - otřesy příliš namáhaly zavěšení motoru a to nějak vyřešili.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:51, RE: spotřeba
ValKilmer napisał:
S tím že kecá tachometr souhlas.Ale nesmíme zapomenout že pokud kecá mě o přesné 3km
viz kdy mě vyfotili kamarádi co mají pomáhat a chránit tak musí kecat tachometr stejně i všem ostatním.Nebo snad ve fabii HTp nekecá ? A navíc jsem neřekl že jedu tachometrových 90 nábrž oněch 93 aby mě zase někde kamarádi nezkasírovali.
Problém je, že tacho ukazuje ve vyšší rychlosti s větší odchylkou. Můj megane má poměr tacho/skutečnost 50/48, 90/84, 130/121. Při GPS rychlosti 130 mi tacho ukazuje přes 140. Osobně vás "loudaly" moc nemusím, ale s dieselem nemám problém bezpečně předjet.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 15:53, RE: spotřeba
Petr S napisał:
Můžeš Pavliku dodat odkaz odkud čerpáš ty své statistiky (už jich bylo víc)? Třeba tu o řidičích striktně se držících předepsané rychlosti? Jakobych měl pocit, že mě někdo vodí za nos
Zkusím to pohledat na netu (viděl jsem to před cca 2 měsíci), ale je to v němčině. Jakmile znovu najdu, hodím odkaz.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 16:54, RE: hodne stesti s 2.0TDI
jaykay napisał:
ten ale aspon 200.000km najede nez se zacne sypat
u 110kw verze bych si tím tak jistej nebyl. Byl to největší průšvih v TDi motorech v historii, novější verze 120 a 132kw už byly odolnější, ale pořád hodně špatné motory, které už by těch 200 000km měly najet, než se rozpadnou, ale 110kw verze bez opravy tuto metu jen tak nenajede.

Známí má 2.0TDi v Octávii Scout, tak jsem zvědavej jak mu bude sloužit, ale osobně říkám, že bych ten motor nechtěl, proto jsem koupil 1.9TDi PD
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 16:56, RE: hodne stesti s 2.0TDI
jaykay napisał:
ja ho mam take a zadnej masakr nepocituji, mam ho kvuli spolehlivosti a nizkym nakladum a max. spokojenost
s 1.4tdi jsem uz najel pres 200.000km a zadny problem - je to stara dobra 1.9TDI PD bez jednoho valce
Ano, 1.4TDi PD je 1.9TDi PD bez jednoho válce, takže krom šílených traktorových zvuků by to měl být víceméně spolehlivý motor...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 17:14, RE: spotřeba
jarmill napisał:
já nechtěl a nebylo mým cílem někomu něco namluvit, právě naopak - chtěl jsem říct, že na základě nedostatečného množství informací nelze vyvozovat velké závěry
ted máme informací o dost víc a začíná to být zajímavější, takže ted se ptám ValKilmera - chápu to dobře? - v zimně jezdíte za 4,2l/100km a v létě na stejných trasách při stejném stylu jen jiných gumách za 5,6 (nebo kolik že?) - to je dost zvláštní - to jen ty gumy udělat nemůžou, navíc pokud jezdíte 30km trasy hraje velký vliv doba jí...
Vysvětlení je jednoduché.Tam kde bydlím nebyla letos skoro žádná zima a tudíž ani sníh všeho všudy myslím napadl 3x.Takže větší spotřeba v zimě díky vlivu horších cest nebyla.Studené starty také ne protože auto je v docela teplé garáži.Dále od poloviny ledna do konce minulého týdne byli i teploty nadprůměrné.Za tu dobu najeto na zimních pneu téměř 3500 km včetně 3 cest do Rakouska na lyžovačku na Stuhleck.Rakouské cesty nesrovnatělně udržovanější než naše i v nejhorší zimě.Jednou jsme jel po dálnici a byla velmi čistá a upravená ale k večeru se začalo ochlazovat a potkal jsem 3 sypače kterak již preventivně ošetřovali cestu posypem.Takže skutečně můžu potvrdit že celý problém je ve změně pneu jestli někdo věří či nikoliv.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 17:20, RE: spotřeba
Pavlik napisał:
Problém je, že tacho ukazuje ve vyšší rychlosti s větší odchylkou. Můj megane má poměr tacho/skutečnost 50/48, 90/84, 130/121. Při GPS rychlosti 130 mi tacho ukazuje přes 140. Osobně vás "loudaly" moc nemusím, ale s dieselem nemám problém bezpečně předjet.
Ne jen s dieselem se dá bezpečně předjet.A navíc jsem měl možnost porovnat rychlost na tachometru s měřením kamarádů od policie a ty jejich radary jaksi musí být kalibrovány a navíc i podle navigae a tudíž GPS je můj skutečný rozdíl v rychlosti 3 km proti tachometru.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 17:28, RE: spotřeba
ValKilmer napisał:
Vysvětlení je jednoduché.Tam kde bydlím nebyla letos skoro žádná zima a tudíž ani sníh všeho všudy myslím napadl 3x.Takže větší spotřeba v zimě díky vlivu horších cest nebyla.Studené starty také ne protože auto je v docela teplé garáži.Dále od poloviny ledna do konce minulého týdne byli i teploty nadprůměrné.Za tu dobu najeto na zimních pneu téměř 3500 km včetně 3 cest do Rakouska na lyžovačku na Stuhleck.Rakouské cesty nesrovnatělně udržovanější než naše i v nejhorší zimě.Jednou jsme jel po d...
já nezpochybnuju zimní údaj 4,2l, ale v kontextu s tím by mě jako majitele takového auta zarážela letní spotřeba 5,8l při stejném stylu jízdy, jediné co se změnilo jsou gumy - chápu to dobře? to je nárůst o 38 procent - to prostě jiný rozměr pneu nemůže udělat.
Vás to nezarazilo?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 17:39, RE: spotřeba
jarmill napisał:
já nezpochybnuju zimní údaj 4,2l, ale v kontextu s tím by mě jako majitele takového auta zarážela letní spotřeba 5,8l při stejném stylu jízdy, jediné co se změnilo jsou gumy - chápu to dobře? to je nárůst o 38 procent - to prostě jiný rozměr pneu nemůže udělat.
Vás to nezarazilo?
Ne protože je tomu skutečně tak a je to má 4 letá zkušenost.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 17:56, RE: spotřeba
ValKilmer napisał:
Ne protože je tomu skutečně tak a je to má 4 letá zkušenost.
no já měním zimní gumy za letní a opačně už 20 let, na různých autech, různých rozměrů a různýho všeho možnýho, ale 40procentní rozdíl ve spotřebě jsem nikdy na ničem nezaznamenal.
jedině při změně stylu jízdy - většina lidí jezdí v létě rychleji než v zimě, proto mohou mít vyšší spotřebu - to není Váš případ? a nebo poruše, to by¨se vám samozřejmě potom zas po půl roce průměr nevracel na starou hodnotu a nebo ještě uplná kravina - že by ty letní byly podhuštěný
mně, a je to samozřejmě můj problém, se nechce věřit, že by samotná změna rozměru pneu udělala tak velký rozdíl a to už ani nemluvím o tom, že letní gumy (mluvím ted čistě o směsi - ne rozměru) mají menší valivý odpor.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.03.2011 18:10, RE: spotřeba
jarmill napisał:
no já měním zimní gumy za letní a opačně už 20 let, na různých autech, různých rozměrů a různýho všeho možnýho, ale 40procentní rozdíl ve spotřebě jsem nikdy na ničem nezaznamenal.
jedině při změně stylu jízdy - většina lidí jezdí v létě rychleji než v zimě, proto mohou mít vyšší spotřebu - to není Váš případ? a nebo poruše, to by¨se vám samozřejmě potom zas po půl roce průměr nevracel na starou hodnotu a nebo ještě uplná kravina - že by ty letní byly podhuštěný
mně, a je to samozřejmě můj pro...
Širší letní guma nemůže mít menší valivý odpor proti užší zimní a navíc jen šířka pneu je o 20 procent větší letní než zimní.Za další jsem psal když už mám být přesný úplně že pokud budu jezdit jako běžný řidič dostanu se na spotřebu 5,8 a ne když budu jezdit tak jak běžně jezím.Psal jsem že zatím mám spotřebu na letních 5,1 což přesně odpovídá poměru rozměr versus spotřeba.Toť mé vysvětlení.Nahuštěné jsou na tlak 2,5.
reagować
  1 ... 3 4 5


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.