Koloss napisał:
No ale pak je to jízda stylem, který jsem popsal - tzv. ekorally. Pro získání takové spotřeby nestačí jen dobržďovat motorem místo prudkého brždění, ale také dost pozvolnou akceleraci, kdy není potenciál motoru zdaleka využitý a spotřeba se udrží dole, ale je to také dost otravné pro ty, co jsou za váma. Takže věřím, že vás předjíždí kdejaké HTP, ale současně si myslím, že jeho řidič je dost často notně naštvaný.
A co už úplně nechápu - jak se k tomuto stylu jízdy hodí pneumatiky s rozměrem 2...
A to nemluvím o tom, kdyby místo Audi zvolil jiný vůz, tak ušetří významně více.
Kolossi, to všechno co píšeš je pravda nicméně svými podrobnými záznami jsem zjistil, že při víkendovém ježdění (10 tkm/rok) je spotřeba položka, které není potřeba věnovat až tak velkou pozornost a její rozptyl +/- 10% lze tímto považovat za naprosto marginální.
Jak jistě víš, tak jezdím benzinovým 2,5 litrem. Moje průměrná spotřeba po dosažení 20 tkm hranice je rovných 9,0 l/100 km. Za každý litr na spotřebě tak ročně zaplatím momentálně asi 3400 Kč/rok. Vzhledem k tomu, že mám starý vůz, tak jej nemám za 10 000 Kč ročně havarijně pojištěný, což mi převedeno na spotřebu přináší asi 3-litrovou úsporu, takže v podstatě jezdím za 6 litrů, když to porovnám s Oktávkou nebo Audi TDi, kterou bych se mít nepojištěnou asi zdráhal.
Je to jen hra čísel. Zásadní rozdíl je v tom, že když s Mondeem nepojedu, tak jsem skutečně ušetřil, zatímco u pojištěného vozu se mi neježděním každý kilometr prodražuje.
Ještě se na to lze podívat tak, že kdybych nechal spotřebu plavat, tak jsem svým desetiletým nepojištěním na Mondeo vydělal a mám jej prakticky zadarmo. Přičemž riziko hávárie/krádeže je pro mne samozřejmě stejné jak pro pojišťovnu a i kdybych jej rozbil, tak si za ty peníze, co jsem ušetřil koupím stejné jiné. Prostě hra čísel. Jenže takto přemýšlí jen málo lidí, takže se porovnání nákladů na provoz smrskne na srovnání spotřeby a u ekologů pak na hmotnost vypouštěného oxidu uhličitého.