Piątek 09.12.2005 11:33,
Oprava nepřesností v článku ...
Tentokrát mi to nedá a musím se vyjádřit k mnoha nepřesnostem, které se v článku objevily. Především musím ke všem vozům Rover podotknout, že se sehnáním náhradních dílů není nejmenší problém. Je pravdou, že neexistuje mnoho dílů z druhovýroby, ale kdo chce lacinou konfekci, ať si koupí škodovku. Např. na adrese http://www.roverclub.cz lze nalézt také spousty užitečných informací o jednotlivých modelových řadách, rozsáhlé diskuzní forum a také poradnu, kam se můžete v případě jakýchkoli potíží kdykoliv obrátit a bude Vám zodpovězeno. Jsou tam také k nalezení odkazy na stránky firem, které díly pro Rovery dodávají.
K Roveru 75 dlužno podotknout, že srovnání s Audi A4 nebo Mercedesem C není tak úplně adekvátní. Ostatně už vnější majestátné rozměry dávají tušit, že vozidlo je oproti těmto o poznání větší a zaslouží si být postaveno spíše po bok Audi A6 nebo Mercedesu E. S menším prostorem na zadních sedadlech vzhledem k jeho délce lze souhlasit, ale je potřeba si uvědomit, že tento vůz není běžná konfekce a není ani postaven proto, že by jeho majitelé potřebovali odvést na chatu sekačku na trávu. S tím souvisí také poznámka v článku k horšímu výhledu vzad - jde zkrátka o to, že Rover je tak trochu životní styl. K rozdělení motorů bych ještě rád podotknul, že dvě výkonové varianty turbodieselu se nevyráběly současně, ale silnější verze nahradila tu slabší v průběhu roku 2002. Rover 75 v roce 1999 nahradil řady 600 a 800 a je jinak opravdu trvanlivé auto a přestože se to nezdá, motor 1.8i 88kW i s tímto velkým autem dobře jede, nemá velké provozní náklady a vydrží mnoho.
Rover 400 se do ČR ve verzi kombi možná nedovážel, ale to bude zřejmě proto, že vycházel ještě ze staré (hranaté) verze. Auto na obrázku je již novější a ve verzi kombi nikdy neexistovalo. Tento model se vyráběl až do roku 2000, kdy byl nahrazen Roverem 45. V článku jsou uvedeny mylné informace o motorech - motor 1588 ccm neměl výkon 76 kW a už vůbec se nevyráběl v silnější variantě 90 kW. Dvě výkonové verze měl motor o objemu 1,4 litru, který dával výkon 55 (8V verze, která byla ale určena pro menší Rover 200) nebo zmíněných 76 kW (16V 414Si). Motor 1,6 litru poskytoval Roveru 400 výkon rovných 82 kW (416Si). Pro řadu 45 byl později modernizován a v zájmu ekologie byl jeho výkon snížen na 80 kW. Tolik k motorům. A že se jich neprodalo mnoho? No, jistě ne tolik, jako felicií, ale když se podíváte do nabídky roverů tady na tipcars, zas tak málo vozů řady 400 tam není.
Závěrem bych každému zájemci doporučil navštívit výše uvedené stránky českého RoverClubu, kde nalezne potřebné informace, příp. co nenajde, na to se může doptat. Jsou zde i informace o dalším postupu letos zkrachovalé automobilky MG Rover včetně toho, že se již brzy bude opět vyrábět, i když ne v tom množství, co dříve. Ale vlastnit Rover sebou nese trochu originality, která by nebyla, kdyby jej měl každý.
reagować