David V napisał:
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor. Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit. Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás. Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.
Dobře ty. A Mondeo tu nedoporučíš? To přece náhradní díly nepotřebuje.
Jinak já těm smradům přeju krach. Ať zase začnou normální řemesla a začne se výrábět něco užitečného. Nemůže stát ekonomika státu na zlodějích z autorizáků nebo z montoven. Ono dnes už lidem dochází (i díky krizi), že prase z Oplu nemůže chtít (rok 2006) za zadní plné kotouče na muzeijní Vectru A 10 500 Kč. Nebo čuně z Fiatu 11 000 (2011) za zapalovací kabely na 156ku. A nebo zůstaňme ještě u prasete z Ostravského Opelu. Chtít na starou Vectru (návštěva 2008) za čtyři zapalovací kabely 4500 Kč může jen narušený člověk v narušené firmě. "A jako pane, co jako pane, tak si to jako kupte pane jinde, ale jako jak se s tím vybouráte, pane, tak jako pak tu nechoďte si stěžovat, jako pane." A nakonec na tom náhradním dílu je Made in China.... třeba v tom ostravském Opelu a jejich překrásných originálních dílech od Bosche... Kdo si myslí, že na to teď sáhne Sachs, nebo Bosch, tak se plete.... to vyrábějí manufaktury v Bangladéši. Dodnes mám schovanou vodní pumpu na starou Vectru. Tu původní z roku 91 a pak tu měněnou originální od Opelu. Srovnávací fotky by stály za to... Jsou to opravdu dva jiné světy.
Takoví moje prachy nikdy neuvidí....