donald napisał:
Čekal jsem od konstruktéra víc
Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.
Taky jsem očekával rozsáhlejší článek s konkrétními příklady a objektivním pohledem na věc. Osobně bych viděl budoucnost servisních prohlídek v proměnném intervalu, ale na základě důkladného měření a vyhodnocení samotným autem. Nevím přesně jak to funguje teď (např. u BMW), ale představoval bych si to takto: olej by hlídalo čidlo v olejovém filtru měřící obsah kovových úlomků, sazí, atd., zároveň by čidlo hlídalo zanesení vzduchového filtru, a podle toho by si řeklo, kdy a co je třeba vyměnit. Prodloužení intervalu výměny je možné, ale musí to být na základě jízdních podmínek, ne paušálně. Také by měla být použita větší olejová náplň (která se neustále snižuje), aby nedocházelo k příliš velké teplotní degradaci a sofistikovanější filtrační systém. Přechod mnoha výrobců na interval 30 000 km/ 1 rok podle toho co nastane dřív vidím jako závan zdravého rozumu. Ve svých autech jsem měnil a měním olej po 15 000 km / 1 rok, vzduchový filtr 15 000 (a jak vidím jeho zanesení, nepřijde mi to přehnané), a musím zaklepat, že se mi to zatím vyplácí, protože v souvislosti s tímto jsem ještě nemusel na autech nic řešit. Zvlášť u přímovstřikových motorů, kde dochází k velké sazotvorbě může být příliš dlouhý interval vražedný.