0
powrót
 

diskuze k tématu: Renault Thalia – ojetina pro nenáročné

kategorie zaszeregowania tematu: francouzská vozidla
Muroň
ilość wystąpień71
data registracji10.06.2008
Piątek 27.03.2015 12:20, Nízkonákladová volba klidného řidiče
Budou Vám v bazaru tvrdit, že kilometry jsou poctivé a je to auto po klouboukovi, co s ním jezdil do Kauflandu a o dušičkách zkontrolovat budoucí bydliště? V případě Thalie to může být pravda!
Thalii jsem nikdy neměl, ale vždy se mi líbily (je to tak ošklivé, až je to hezké), sledoval jsem je a vlastně v rodině jedna putovní pár let zadarmo kolovala.
Největší výhodou ojeté Thalie I. (která mi přijde robusnější a poctivější než hezčí nástupce, jemuž ukončil život Logan II.) je možnost sehnat zachovalý kus s nízkým nájezdem po I. majiteli. Thalie se nestáčejí, protože kilometry jsou na nich vidět. Oproti větším Renaultům z minulé dekády se jednalo o jednoduché auto, o kterém doslova platilo, že co na něm není, se nepokazí.
Benzínový motor nemůžete koupit špatný. 1,4 8V byl osvědčený a poměrně úsporný agregát, co trpěl časem nanejvýš na úniky oleje. 1,4 16V byl živý DOHC, kde spolehlivě odešly cívky Sagem (i u té "naší" putovní). 1,2 16V D4F...v přidušené verzi dosud žije v Cliu a Loganech (nevím, zda ho EURO 6 zabije). Horší je to s dieselem, 1,5 dCi 48 kW patří k těm problémovým (vstřikovače Denso, Turba, EGR...). Možná i proto jsou v inzerci Tipcars diesely levnější (i když mají výrazně větší nájezdy než benzíny). Majitel Thalie se kvůli zlomenému kabelu nemusí dostat do kufru a upadne časem obložení na zadních brzdách. U klimy se brzo objeví netěsnosti a elektrika může pozlobit (páčky blinkrů, ventilátor). Podvozek si je jistý jen při pomalé jízdě rovně. Štafle převezete jen na zahrádce, výztuha za zadními sedadly brání naložení dlouhých předmětů. Na zadních sedadlech je opravdu těsno. Za volantem je podivně zvýšený posaz. Celkově mi přijde, že to není bytelné auto držákoindního typu na statisíce kilmetrů, ale zachovalý kus na poklidné domácí ježdění bez nároku na převoz velkých osob a předmětů může dobře posloužit. Sice občas něco pozlobí, ale (kromě dieselu) prakticky nehrozí riziko drahé opravy. Taky to nerezne. A cíte co? Nemá chybu: https://youtu.be/soDtEKJoX7Q

reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Piątek 27.03.2015 14:08, Na takove to domaci zvykani
Ale jo, nic moc provozne levnejsiho se asi sehnat neda. Mozna bych vzal tu 1,4 8V, ktera ma sice o fous drazsi pojistku, ale zas se do ni muze lit 10W-40, ktery je levnejsi nez 5W-40 doporuceny do 1,2 16V.
Na druhou stranu je to malicke (uvnitr je to Clio III) a celkove to pusobi dost papundeklove. Na me osobne pudobi solidnejsim dojmem i ten Logan I, ale ten je zase vzhledove naprosto hruzostrasny (i kdyz to je vlastne kvalita sama o sobe a je v tom kus originality). I ta Solenza (predchudce Logana, uz mela 1,4 8V od Renaultu) vypadala lip.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 27.03.2015 14:21, RE: Na takove to domaci zvykani
bitner napisał:
Ale jo, nic moc provozne levnejsiho se asi sehnat neda. Mozna bych vzal tu 1,4 8V, ktera ma sice o fous drazsi pojistku, ale zas se do ni muze lit 10W-40, ktery je levnejsi nez 5W-40 doporuceny do 1,2 16V. Na druhou stranu je to malicke (uvnitr je to Clio III) a celkove to pusobi dost papundeklove. Na me osobne pudobi solidnejsim dojmem i ten Logan I, ale ten je zase vzhledove naprosto hruzostrasny (i kdyz to je vlastne kvalita sama o sobe a je v tom kus originality). I ta Solenza (predchudce Logana, uz mela 1,4 8V od Renaultu) vypadala lip.


jenže stejně starej Logan hnije o 106
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Piątek 27.03.2015 16:57, Thalia
Pokud chcete thalii za pár korun, bude se jednat o auto s čumákem Renaultu Clio a to před FL a po FL- nebo také Clio II fáze 2. Bohužel interiér je stále ten původní z verze před FL. Motor dCi je velmi úsporný , spotřeba je kolem 4,5 litru má 48kW/65 koní a 160 Nm. V lehkém autě to má jednoduché. Spolehlivost je daná používanou naftou, výměnou oleje a naftového filtru. Díly jako turbo a vstřikovače se poslední dobou výrazně zlevnily a kdo chvíli hledá na internetu, tak najde. Motor 1,4 55kW benzín je tak starý, až nemá téměř žádnou chybu. Rozvody jsou levné, snadno vyměnitelné i v garáži. Rozdíl je ve spotřebě, město klidně i za 9,5 litru, větší vzdálenosti kolem 5,5 litru. Mimo výměn oleje se občas dělají ventily a i největší blbec na zeměkouli to zvládne za hodinu i s přestávkou na cigaretu. Stačí jen měrky a pár klíčů. Antikorozní ochrana Thalie je výborná, oproti Loganu, který je ale uvnitř podstatně větší, takže pojme i více než korpulentní řidiče. Kufr na objem stejný, 510 litrů v obou případech. Motor 1,2 16V znám ze služebního auta, vůbec není špatný, ale Thalie s tímto motorem už bude dražší. Rozhodně vzhledem malé oblibě těchto aut jsou ceny nízké a je z čeho vybírat.
reagować
bitner
ilość wystąpień216
data registracji19.06.2012
Piątek 27.03.2015 22:06, RE: Na takove to domaci zvykani
tomaskrtek napisał:
bitner napisał:
Ale jo, nic moc provozne levnejsiho se asi sehnat neda. Mozna bych vzal tu 1,4 8V, ktera ma sice o fous drazsi pojistku, ale zas se do ni muze lit 10W-40, ktery je levnejsi nez 5W-40 doporuceny do 1,2 16V. Na druhou stranu je to malicke (uvnitr je to Clio III) a celkove to pusobi dost papundeklove. Na me osobne pudobi solidnejsim dojmem i ten Logan I, ale ten je zase vzhledove naprosto hruzostrasny (i kdyz to je vlastne kvalita sama o sobe a je v tom kus originality). I ta Solenza (predchudce Logana, uz mela 1,4 8V od Renaultu) vypadala lip.
jenže stejně starej Logan hnije o 106


To je pravda. V pripade Loganu I 1,4 8V ten motor nekolikanasobne prevysuje moznosti preziti kastle.

reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Cztwartek 02.04.2015 14:14, Máte osobní zkušenost s Renaultem Thalia?
Napište krátkou recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.