Wtorek 06.11.2018 13:00,
oprava
Dovolím si pár věcí opravit:
1) servisní interval 1,5 dci je cca od roku 2005 stanoven na 20 tisíc km. Předtím byl u všech dieselů Renault nastaven skutečně marketingově na 30 tisíc km, ale protože to nefungovalo, byl zkrácen na dlouhodobě udržitelných 20 tisíc.
2) 1,5 dci ve verzích 76, 78 i 81kw má turbo s měnitelnou geometrií lopatek.
3) 1,6 dci je opravdu skvělý motor mající skoro "benzínovou" chuť do otáček. Má ale dvě vlastnosti které chtějí zvyk - nepříjemný, velmi krátký chod spojky stylem vypnuto/zapnuto a turbodíru do cca 1500rpm, kde je úplně ale opravdu úplně mrtvý.
4) Proti Meganu se stejným motorem má Scénic zkrácený stálý převod, takže točí při stejné rychlosti o nějakých 300rpm víc.
5) Od roku 2012 má sériově montované TMPS, řešené radiovými senzory. Zbytečně to prodražuje servis.
reagować