anonym napisał:
I Opel má u dieslu 1,3 (motor od Fiatu) předepsáno měnit olej po 30 000 km. Nebude mít stejné problémy jako Renault?
A já bych řekl, že bude. Bohožel není totiž nikde zohledněno, jak se auto provozuje. Pokud se s autem jezdí dlouhé trasy a motor je prakticky neustále teplý, tak 30 tisíc km na jeden olej není absolutně problém. Ovšem městský provoz a potrhy s neustálým zahříváním olej silně degradují. Při takovém provozu bych určitě zkrátil výměny nejméně na polovinu a u klasických (ne long-life) olejů na řekněme 2/3 intervalu a zvolil klidně levnější olej kvůli financím (někdy to ani nemusí znamenat méně kvalitní). Dále si myslím, že pokud začne motor spotřebovávat olej a nedělal to, tak to může být klidně způsobeno příliš dlouhými intervaly výměn oleje. Za největší zhovadilost dnes považuji nechávat olej v motoru 2 roky (někdo koupí long-life olej a myslí si, že má na 5 let vystaráno). Olej není tak drahá položka, aby se na něm šetřilo, je to něco jako krev. Mám dlouholetou velmi dobrou zkušenost s oleji značky TOTAL, jak se základním 15W40 (na předchozím voze), tak teď nyní s 10W40, které nejsou drahé a motor mám po nich krásně čistý. Olej se neztrácí, zdvihátka necvakají, prostě vše OK. Určitě existují kvalitnější oleje, ale zajisté jsou dražší více, než jsou lepší.
A k té zkušenosti. Obě auta jsem kupoval ojetá a obě vykazovaly úbytek oleje cca 1 litr (u předchozího) a 0,5 u nynějšího na 10000 km. Olej jsem měnil každý rok be ohledu na ujeté kilometry (10-12 tisíc) a u obou vozů mi spotřeba oleje klesla tak, že mezi výměnami není nutné olej dolévat, a to nenapoštím olej po horní rysku, ale do poloviny intervalu. U předchozího to trvalo o jednu výměnu déle (asi 3).
Kamarád najede málo cca 7000/rok, tudíž měnil olej po 2 letech. Teď má zanesená zdvihátka a olej se mu ztrácí. A nepoužíval žádný šitózní olej. To mě utvrdilo v tom, že 2 zimy nesmí olej v autě zůstat.