0
powrót
 

diskuze k tématu: Spolehlivé a výkonné rodinné auto do 90.000,- Kč

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 14.05.2013 00:56, Spolehlivé a výkonné rodinné auto do 90.000,- Kč
Zdravím Vás,
poohlížím se po vozidle do cca 90.000,- Kč, rok výroby kolem 2005. Mám dva favority, a to Renault Mégane Grandtour nebo Ford Focus. Je přede mnou stále se omílající otázka, zda benzín nebo nafta? Dle recenzí mne od Renaultu zaujal diesel 1.5 dci 78 kw. Rovněž benzínová 1.6 má slušné recenze. U Focusu lze uvažovat o 1.6 TDCI nebo benzínové 1.6. Vzhledem k tomu, že ročně najedu do 10.000 km, předem znám Vaše doporučení, že se bude jednat o benzínový motor Nechce se mi příliš vyhazovat za servis, který je přece jen u dieselů dražší. Hledám spolehlivé rodinné kombi, které jede, když tomu šlápnu, ale moc nežere. Předem jsem vyloučil oblíbenou Škodu Octavia 1.9 TDi 66 kw, která je nejkradenějším autem u nás. Máte nějakou jinou alternativu než mnou jmenované značky? Děkuji za odpověď.
Jakub
reagować
nicco
ilość wystąpień49
data registracji15.12.2010
Wtorek 14.05.2013 22:56, RE: Spolehlivé a výkonné rodinné auto do 90.000,- Kč
Neni co resit, Focus 1.6benzin
reagować
Bill98
ilość wystąpień2
data registracji25.09.2012
Wtorek 14.05.2013 23:21, FF
Presne tak, Focus benzin, ale tech peněz je na něj trochu málo.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 15.05.2013 07:07, Který?
to je přeci jané. Renault Megan Grand Tour.
proti Focusu lepší pohodlí, daleko lepší antikorozní úprava, daleko větší šarm a šmrnc. Spolehlivost bude stejná, protože je to auto, výjimky neexistují.
A nebudete jeden z milionů, protože Focuse má kdes každej, kdo má díru do řiti, tak jako Oktávku.
za mě - jasná volba a argumenty jsem uvedl - Megane GT.

PS: S dvěma Megany mám celkem bohaté osobní zkušenosti a za ty peníze to byla ideální volba. Jedina porucha, která stála relativně dost peněz, byl nefunkční kompresor klimatizace (30tCZK v autrizáku, ale dnes na vrakáči za daleko méně peněz). Jeden motor (1,6i) má najeto ku dnešku asi 240.000km a vše stále původní, druhý je sice 1,4i (koupená v AAA se stavem tachometru 90.000km-hahahahah v reálu tak 150, možná i více) a přesto auto lítá jak drak, ale občas se rozsvítí kontrolka airbagu řidiče. Neřešíme, je to povoz na ježdění do práce...
Neskutečný "záhaul" dostává podvozek, dko zná cesty na Šumpersku, ví, oč jde. Auto, jak se zdá, to nijak nevadí.

proti Focusus co se týká pohodlí 100 a jedna. Nemám víc co dodat.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 15.05.2013 09:00, RE: Který?
Zdeny60 napisał:
to je přeci jané. Renault Megan Grand Tour. proti Focusu lepší pohodlí, daleko lepší antikorozní úprava, daleko větší šarm a šmrnc. Spolehlivost bude stejná, protože je to auto, výjimky neexistují. A nebudete jeden z milionů, protože Focuse má kdes každej, kdo má díru do řiti, tak jako Oktávku. za mě - jasná volba a argumenty jsem uvedl - Megane GT. PS: S dvěma Megany mám celkem bohaté osobní zkušenosti a za ty peníze to byla ideální volba. Jedina porucha, která stála relativně dost peněz, byl nefunkční kompresor klimatizace (30tCZK v autrizáku, ale dnes na vrakáči za daleko méně peněz). Jeden motor (1,6i) má najeto ku dnešku asi 240.000km a vše stále původní, druhý je sice 1,4i (koupená v AAA se stavem tachometru 90.000km-hahahahah v reálu tak 150, možná i více) a přesto auto lítá jak drak, ale občas se rozsvítí kontrolka airbagu řidiče. Neřešíme, je to povoz na ježdění do práce... Neskutečný "záhaul" dostává podvozek, dko zná cesty na Šumpersku, ví, oč jde. Auto, jak se zdá, to nijak nevadí. proti Focusus co se týká pohodlí 100 a jedna. Nemám víc co dodat.


Celkově s tím souhlasím. Megane mi přijde jako lepší volba než Focus. Navíc Renault vždy uměl benzínové motory. Co mně ale u Megana štvalo, když jsem ho měl půjčený, že pořád otravovali šotci v elektronice a elektrice auta. Od nevyzpytatelné karty až po občasné zaváhání světel, když jsem přepnul na dálkové a ejhle, vyply se na chvíli úplně - to bylo až nebezpečné. Nebo jsem zavřel kufr (combi) a odpadnul střešní spoiler. Auto bylo jinak ve výborném stavu a mělo najeto nějakých 120 000 km. Možná špatný kus, nebo nějaký předfacelitový. Jinak prostorově a motorově se mi Megane líbil. Brzdy možná až moc jedovaté s polohou nebrzdím/plné brzdy. Ale to je o zvyku.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 15.05.2013 10:21, RE: Který?
Paul napisał:
Zdeny60 napisał:
to je přeci jané. Renault Megan Grand Tour. proti Focusu lepší pohodlí, daleko lepší antikorozní úprava, daleko větší šarm a šmrnc. Spolehlivost bude stejná, protože je to auto, výjimky neexistují. A nebudete jeden z milionů, protože Focuse má kdes každej, kdo má díru do řiti, tak jako Oktávku. za mě - jasná volba a argumenty jsem uvedl - Megane GT. PS: S dvěma Megany mám celkem bohaté osobní zkušenosti a za ty peníze to byla ideální volba. Jedina porucha, která stála relativně dost peněz, byl nefunkční kompresor klimatizace (30tCZK v autrizáku, ale dnes na vrakáči za daleko méně peněz). Jeden motor (1,6i) má najeto ku dnešku asi 240.000km a vše stále původní, druhý je sice 1,4i (koupená v AAA se stavem tachometru 90.000km-hahahahah v reálu tak 150, možná i více) a přesto auto lítá jak drak, ale občas se rozsvítí kontrolka airbagu řidiče. Neřešíme, je to povoz na ježdění do práce... Neskutečný "záhaul" dostává podvozek, dko zná cesty na Šumpersku, ví, oč jde. Auto, jak se zdá, to nijak nevadí. proti Focusus co se týká pohodlí 100 a jedna. Nemám víc co dodat.
Celkově s tím souhlasím. Megane mi přijde jako lepší volba než Focus. Navíc Renault vždy uměl benzínové motory. Co mně ale u Megana štvalo, když jsem ho měl půjčený, že pořád otravovali šotci v elektronice a elektrice auta. Od nevyzpytatelné karty až po občasné zaváhání světel, když jsem přepnul na dálkové a ejhle, vyply se na chvíli úplně - to bylo až nebezpečné. Nebo jsem zavřel kufr (combi) a odpadnul střešní spoiler. Auto bylo jinak ve výborném stavu a mělo najeto nějakých 120 000 km. Možná špatný kus, nebo nějaký předfacelitový. Jinak prostorově a motorově se mi Megane líbil. Brzdy možná až moc jedovaté s polohou nebrzdím/plné brzdy. Ale to je o zvyku.


reálně je Focus v téhle ceně poukázka na podstatně menší problémy než Megane. to je realita. něco jiného by bylo kdyby se uvažovalo o novém nebo ročním voze, tam bych asi Megana doporučil. ten střešní spojler u minulé generace kombíku byl známý problém, řešilo se to svolávačkou a výměnou nebo opravou uchycení, prý asi u 500.000 aut. jinak já osobně bych volil v téhle situaci Oktávku Tour 1.6 (nikdy jsem nevěřil že to napíšu ale je to tak).
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Środa 15.05.2013 11:55, RE: Který?
Paul napisał:
Zdeny60 napisał:
to je přeci jané. Renault Megan Grand Tour. proti Focusu lepší pohodlí, daleko lepší antikorozní úprava, daleko větší šarm a šmrnc. Spolehlivost bude stejná, protože je to auto, výjimky neexistují. A nebudete jeden z milionů, protože Focuse má kdes každej, kdo má díru do řiti, tak jako Oktávku. za mě - jasná volba a argumenty jsem uvedl - Megane GT. PS: S dvěma Megany mám celkem bohaté osobní zkušenosti a za ty peníze to byla ideální volba. Jedina porucha, která stála relativně dost peněz, byl nefunkční kompresor klimatizace (30tCZK v autrizáku, ale dnes na vrakáči za daleko méně peněz). Jeden motor (1,6i) má najeto ku dnešku asi 240.000km a vše stále původní, druhý je sice 1,4i (koupená v AAA se stavem tachometru 90.000km-hahahahah v reálu tak 150, možná i více) a přesto auto lítá jak drak, ale občas se rozsvítí kontrolka airbagu řidiče. Neřešíme, je to povoz na ježdění do práce... Neskutečný "záhaul" dostává podvozek, dko zná cesty na Šumpersku, ví, oč jde. Auto, jak se zdá, to nijak nevadí. proti Focusus co se týká pohodlí 100 a jedna. Nemám víc co dodat.
Celkově s tím souhlasím. Megane mi přijde jako lepší volba než Focus. Navíc Renault vždy uměl benzínové motory. Co mně ale u Megana štvalo, když jsem ho měl půjčený, že pořád otravovali šotci v elektronice a elektrice auta. Od nevyzpytatelné karty až po občasné zaváhání světel, když jsem přepnul na dálkové a ejhle, vyply se na chvíli úplně - to bylo až nebezpečné. Nebo jsem zavřel kufr (combi) a odpadnul střešní spoiler. Auto bylo jinak ve výborném stavu a mělo najeto nějakých 120 000 km. Možná špatný kus, nebo nějaký předfacelitový. Jinak prostorově a motorově se mi Megane líbil. Brzdy možná až moc jedovaté s polohou nebrzdím/plné brzdy. Ale to je o zvyku.


Také bych volil megana grandtour 1,6 benzín. Bude při dané ceně v podstatně v lepším stavu než focus. Jen doporučuji pohledat kus po faceliftu (2006+) s bezklíčovým ovládáním (má tlačítka na vnějších klikách), kde odpadá starost s občas stávkující čtečkou karet a je vychytána většina elektronických much, nebo vůz vyrobený po 8/2005 (lze zjistit dle VIN) kdy už má "faceliftovou" elekriku i elekroniku (pokud se vám faceliftová verze nelíbí). Na zmíněný střešní spoiler je teď svolávačka (tuším platí ještě 2 měsíce) - důvod je v tom, že spoiler se nedá demontovat a znovu použít (ulomí se packy) a když to někdo sundal a znovu nabastlil zpět měl problém (přesto to renault řeší - chtěl bych vidět koncern ) . Blikání airbagu je častá blbústka - působí to špatný konektor pod sedadlem, oprava stojí cca 500,-Kč.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 02.07.2013 22:00, Re:
Dobrý den. Benzínový motor se pro Váš styl používání hodí jednak kvůli malému ročnímu nájezdu, a také kvůli požadavku na spolehlivost menší servisní náklady. Já osobně bych Vám doporučil již zmíněného Focuse právě s benzínovou šestnáctistovkou. Jedná se o jednu z nejlepších motorizací pro Focus, je velmi spolehlivá, nabídne solidní dynamiku při příznivé spotřebě. Celkově j Focus velmi povedený automobil s perfektními jízdními vlastnostmi a komunikativním řízením. Renault Mégane také není špatný, oproti Focusu bude mít měkčí podvozek. Focus ale podle mého názoru nabídne za stejné peníze "více muziky."
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Środa 03.07.2013 09:30, výkonné auto
a čo vy si Kefalín predstavujeťe pod takým "výkonný" automobil?
Fakt je jako 1.6 výkonný motor? Co je vlastně bráno teda jako slabý motor, ten v babetě?
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 03.07.2013 10:11, RE: výkonné auto
free78 napisał:
a čo vy si Kefalín predstavujeťe pod takým "výkonný" automobil? Fakt je jako 1.6 výkonný motor? Co je vlastně bráno teda jako slabý motor, ten v babetě?


S podívej přímo v dotazu, jakýmy čísly se to tam hemží. Je tam i 66 kW, takže pak nějaká modernější 1.6-ka se může jevit jako výkonný motor.
Podle mě je důležitější poměr hmotnost/výkon. Řekněme, že pomyslná hranice leží někde kolem hodnoty 10kg/1k (10 kg/735 W)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.