driver111 napisał:
PatM napisał:
za pár let se budou všichni divit jak je možné, že vozový park je čím dál starší. Na nová auta totiž nikdo mít nebude, protože nejdřív vysolíte prachy za výbavu, kterou nepotřebujete nebo dokonce ani nechcete a pak musíte vysolit další prachy, aby to auto mělo 4 válce... takže lidi půjdou do bazaru a tam si nekoupí 2 roky staré narvané elektronikou, která podle Toka musí fungovat, ale něco v čem ještě není, aby majitel za opravu těch nesmyslů nemusel hned vysolit 50k takže veme 10 let starý...
Naprostý souhlas, ta elektronika je děs a je tam toho čím dál víc. Navíc nechápu, jak mi jako zákazníkovi může EU nutit, že musím mít v autě ESP,ASR,TPMS (ventilky) atd. Vždyť to kurva nebylo ani za RVHP. Ono to už hraničí s osobní svoboudou, protože zákazník nemá možnost volby, ale je nucen koupit něco co mu diktuje úředník z Bruselu. Ale pro automobilky je to samozřejmě další kšeft. Sada ventilků 4000 po pár letech se vyserou, tak je bude zákazník objednávat znova, atd. Takže automobilky jdou samozřejmě ruku v ruce tady těma nesmylama z EU. BOhužel.
Možná by bylo dopbré poadívat se, co to "unie". A od toho se vše odvíjí. Vlezli jsme tam, tak trpme. mj. unie unifikuje zákony,. nařízení a vyhlášky. A protože jde o unii, platí pracvidfla bez výjimky pro všechny stejná. Těžko dnes někomu nadávat, když ti, co v roce 2003 vstup do EU odmávli, jsou tam, kde jsou. Taklže nezbývá, než s ejako národ dát dohromady a jít ve stopán Británie. Jenže čecháček dokáže nadávat tak u píva v hpsodě, ale k akci se nidky nepřinutí. Nemáme to totiž v genech.
A k těm autům: pláš, že jednou za 5 let musíš koupúit ventilyk za 4 litry. Jeden příklad ze života: v sobotu za mnou přijel klučina z bejvalý fabriky, jestli bych mu neopravil regulátro na vrtačku, co jsem mu ubastlil v roce 1986!!! Po 30 letech hajzlík přestal fungovat, asi odešl pojebaný dojebaý sicialisticky tyristor řad yKT 206. Nic ty komunistický součástky nevydrží
A já mu dím: tak to zahoď k sobě do popelnice (platíš si za ni, do mojí ne) a kup si nový - stojí asi 3 kila. A on začal brečet že to je škopda a kdesi cosi a že je mu líto peněz a takový ty kydy. A přitom, jak brečel, vytáhnul z kapsy retka a ptámese: kůříš? Jo, kůřím. A kolik ta krabička stojí? 91 Kč. Ahaho! A jak dlouho to vydrží? Tak 1- max. 2 dny. tzn, kdyby dva dny, tak ji 180x koupí za 1 rok = 16,5 litru a to jsem celkem střízlivej, protože než jsem mu vysvětlil, že nic spravovat nebudu, vyčadil dvě retka, ani nemrknul. A kolik z vás hulí a k tomu chodí na pívo do putyky? Většinou jsou to ti, co chtějí njevíc "šetřit".
To je na obhajobu těch 5 litrů za vebtilky. A k té elektornice. Budeš se divit, ta je na autě to nejlacinější, co tam vůbec je. Mluvíme o běžném autě spotřební třídy. Ale kupodivu, je taky nejspolehlivější z toho, co na autě je. Daleko dříve auto zakuká na mechanické závady, než na nějakou fatální chybu elektroniky. To, že autů, odcházejí rozvody, selhávají bloky, praskyjí hlavy, to je tabu. Ale odejde li nějaký čidlo za dva litry (/blbá lambda) je oheň na střeše. A teD´to nejlepší: zatímco na elektorniku téměř nesáhne lidská ruka, o mechanikcýc h dílech už se to říct nedá. Tak kde je chyb? V CNC, co obrábí materiál, aby z něj byl klikový hřídel? Nebo ve frajerovi, co něco někde blbě smontuje, protože v pondělí přišel ro práce jak drát? U té elektorniky jde všechno přes linky, o kterých nelze říct nic, jen že jsou dokonalé. smd technologie, desky atd - na to ruka nesáhne. Dokonce i řadu kabelových svazků dělají dnes roboty. Ale to, co blbej inženýr někde nakreslí, protože jednak nemá ánuk o tom, co kreslí a druhak ještě pitomější ekonom mu velí, že musí ušetřit 200%, je "dílo" na světě. Vím, vždť ve strojařině dělám. Dnes a denně se hádám se strojaři, že takhle ne. Jenže...No a tak to máš.
A psolední věc _ křivka musí mít tu správnou "směrnici". protože když ji nemá, tak premie budou jaké? Nižší, kruwa nižšííí!!! Takžeosekat už není kolikrát kde a co, tak maximálně někomu ještě dutou palici a protože všichni chcem e vyšší platy a zatím nám rostou, takl se musí co? Zdražovat. Nechápu, co je na tom k nepochopení.
Sorry, nějak jsem se rozespal....A nas*al, nad takovými žvásty tady.