Zdeny60 napisał:
A co jako? Myslíš, že když je naftová, musí najíždět 80tkm/rok??? Mám kamaráda, který má tu samou Lagunu, jen rok 2006 a ke dnešku má najetých prokazatelných asi 100.000km. Tak si spočítej, kolik se s ní najelo ročně.
Ad Laguna jako celek - vyvedené auto po stránce komfortu, provedení, pohodlí a td, ale některé "drobnosti" mě tedy šokovaly: například zadřené palivové podávací čerpadlo (je na jedné hřídeli se vstřikovacím - výsledek pecka). Dále - přepouštěcí ventil čerpadla - pecka.
Parado...
Přesně tak, ne všichni si kupují diesel aby najezdil desetitisíce ročně. Známí po mě chtěli abych jim pomohl sehnal zachovalou Oktávku 1,9 TDI, přitom ročně najedou jen něco nad 5000 km. Rozmlouval jsem jim to, ať si vezmou 1,6 benzín, ale celkem dobře to zdůvodnili, takže nakonec se kupoval diesel. Sice najedou málo, ale plánují si nechat auto nějakých 10 let (starší manželé), resp. dokud bude sloužit, takže za tu dobu se jim přeplatek vrátí. Z těch 5000 km polovinu najedou s naloženým vozíkem a kufrem (mají menší statek, takže dřevo, stavební materiál, krmivo. 1,9 to zvládá pohoda za 7, 1,6 by jela na hranici sil minimálně za 10. Zdůraznil jsem jim, aby každý rok měnili olej v doporučeném servisu (u předchozí Feldy si jej měnili sami), kde dostanou štempl do servisky a fakturu, takže sice připlatí pár korun za servis, ale při prodeji jim kupující uvěří, že si z něj nedělají prdel. A taky aby to jednou týdně zahřáté pořádně protáhli až do 4000, aby nemuseli řešit zatuhlé lopatky (jejich běžným rozvážným jízdním stylem by jinak sotva překročili 2500 ot.). Mají ji už několik let a jsou spokojeni, takže to není jen o počtu najetých km.