0
powrót
 

diskuze k tématu: Skrytá závada a možnost reklamace

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, technické dotazy, ostatní, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
MARSIK
ilość wystąpień2
data registracji08.01.2014
Cztwartek 16.01.2014 20:34, Skrytá závada a možnost reklamace
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 17.01.2014 09:06, RE: Skrytá závada a možnost reklamace
MARSIK napisał:
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..


Se skrytými závadami je to u ojetého auta těžké. Nefunkční světla a parkovací asistent lze při kontrole vozu snadno detekovat, takže se o skryté závadě moc mluvit nedá. Pokud odešlo dobíjení, které před tím fungovalo, tak se dle mého názoru rovněž nejedná o ryze skrytou vadu, ale o běžné provozní opotřebení. I alternátor disponuje několika součástkami s nižší životností než "doživotní" (uhlíky, regulátor, diodový můstek).
Přirovnal bych k to k požadavku chtít reklamovat, že jsou sjeté brzdové destičky.
Řekl bych, že skrytá vada je třeba prasklá hlava, podpálené ventily a podobné nákladné věci, které nelze snadno zkontrolovat.
reagować
Ma007
ilość wystąpień197
data registracji26.11.2013
Piątek 17.01.2014 11:02, skrytá vada
Ja by som sa pozastavil nad tým, prečo sa vlastne jazdené auto "púšťa" do sveta. V 90% prípadov bude hlavným dôvodom vek+nájazd a z toho vyplývajúca nutnosť vrážania peňazí za servis aby sa vôbec auto udržalo pri živote, v pojazdnom a bezpečnom stave.

Keď si kupujúci uvedomí, že vpodstate kupuje použitý tovar, ktorí už zo svojej povahy "použitého tovaru" nemôže byť v 100% stave tak jednoducho musí s nejakými poruchami / servisom rátať.

Podobne ako David V aj ja považujem za skrytú vadu niečo drahé (napr. zamlčanie búraného auta), čo sa ťažko dá skontrolovať. (+ stav strekovačov, DPF, spojky, dvojhmoty...) ale to všetko je v podstate bežné opotrebenie pri určitom nájazde.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 17.01.2014 12:59, RE: Skrytá závada a možnost reklamace
MARSIK napisał:
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..


připravte se na to že v servisu budete jako doma. závady elektriky a elektroniky tak nějak patří k renaultímu folklóru. být vámi tak seženu dobrý malý servis s diagnostikou na váš typ auta a pro jistotu oběhnu okolní vrakoviště. rozhodně by vás vyšel levněji použitý kompletní alternátor než pouze regulátor.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Piątek 17.01.2014 13:30, RE: Skrytá závada a možnost reklamace
MARSIK napisał:
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..


Dobrý den. Možná budu trošku zlej, ale nedá mi to. Kupovat jako první auto ojetinu, a ještě k tomu Renault, zřejmě bez jakékoliv diskuse předem s lidmi, co se kolem toho pohybují, evidentně nemít při nákupu s sebou mechanika (na odhalení prvních "vad" ani netřeba) jste šli neštěstí poměrně velký kus naproti. Ne, že by Renault dělal vyloženě špatná auta, ale nákup vyžaduje určitou dávku zkušeností až specializace. Samozřejmě se dá riziko mírnit hledáním ve vodách jiných znaků na kapotě (např. japonských). Jak už bylo správně řečeno, jedná se vlastně o provozní "banality", které jste měli odhalit sami (a požadovat odpovídající slevu z ceny, nebo jít o brázdu dál) a věci, na které byste měli mít vyhrazenou rezervu... Troufnu si říct, že je značně naivní až kaskadérské domnívat se, že koupím ojetinu, a budu jen jezdit bez prvotních investic. Každopádně Vám přeji, aby zůstalo jen u podobných prkotin, kterým se prostě dá vyhnout jen zřídka... P.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 17.01.2014 13:36, RE: Skrytá závada a možnost reklamace
MARSIK napisał:
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..


Ani jedno z toho co jste řešili nelze brát jako skrytou závadu. Elektrika u Espacu stojí za prd, takže na podobné věci je třeba si zvyknout. O světlech a asistentovi jste věděli. Regulátor na altíku se podle měn zamaskovat nedá a vzhledem k relativně nízké ceně za opravu by to ani nikdo nezkoušel.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Środa 24.08.2016 18:29, RE: Skrytá závada a možnost reklamace
Paul napisał:
MARSIK napisał:
Dobrý den, před týdnem jsme si koupili ojetého Renaulta Espace,nefungovala světla při couvání a parkovací asistent,auto jsme dali do servisu kde nám světlo dali dohromady, zaplatili jsme 3000kč a odjeli ze servisu,po ujetí pár km se rozsvítila kontrolka STOP porucha dobíjení, vrátili jsme se do servisu kde nám zjistili poruchu regulátoru napětí a auto tam opět nechali... Tato oprava bude stát 4000kč.Je možné uplatnit u prodejce reklamaci?? Už jsme ho kontaktovali ale řekl nám,že to skrytá závada není Neví jak postupovat dále..
Ani jedno z toho co jste řešili nelze brát jako skrytou závadu. Elektrika u Espacu stojí za prd, takže na podobné věci je třeba si zvyknout. O světlech a asistentovi jste věděli. Regulátor na altíku se podle měn zamaskovat nedá a vzhledem k relativně nízké ceně za opravu by to ani nikdo nezkoušel.


líp bych to nenapsal...myslím,že 7000.-kč za tyto opravy je pakatel proti tomu co teprv se může objevit na tom Espacu v budoucnosti.....
budte rádi,že to byly takové prkotiny....

reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Cztwartek 25.08.2016 10:54, vše celkem prkotiny
Je třeba to brát, že se jedná o ojeté auto, ne nové auto. Espace IV generace jsme měli ve firmě. Kupoval se nový ve velmi dobré výbavě se šestiválcovou naftou a ceníková cena byla kolem 1.3 mil. Kč. Pokud jste si také koupili 3.0DCi, tak se asi nebudete stačit divit. U nás bylo potřeba u 8 letého vozu (ježděného jen slušně asi 2 řidiči) asi 100 tisíc ročně na udržení v provozu. Na tom 3.0Dci odchází totiž nezvykle často palivové čerpadlo. Na výměnu nebo repasi je ale potřeba dávat motor ven, takže se to prodražuje. Auto jako takové bylo spolehlivé průměrně, jako každé jiné. Jen ten motor původem od ISUZU, to bylo zlo. Proto taky tyhle auta s 3.0DCi stojí smutně v bazaru za pár korun a čekají na své "koloušky". Náš ESPACE skončil jako 10 leté auto s nájezdem něco přes 200 tisíc km (reálných ne 4x stočených) ve výkupu na protiúčet za cca 65tis. Měl tehdy již cca třetí palivové čerpadlo.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.