Piątek 17.10.2014 10:40,
3.0 DCi jasná volba pro finanční sebevrahy
3.0DCi si může koupit jen naprosto, ale naprosto neznalý člověk. Uvidí moc pěkný Espace IV v bazaru a houkne na manželku: "mámo koukej za 60 tisíc a ftédéíčku". A jde se podepisovat smlouva.
Motor pochází od ISUZU a můžeme jej nalézt i v OPELu, nebo SAABu. Konstrukčních slabin má hned několik. Jako první bych zmínil specielní vnitřní povrch válců z tzv. nikasilu. Ten je velmi tvrdý a měl zajistit minimální opotřebení válců. Jenže.... dojde li k přehřátí motoru (a to u ESPACE s 3.0DCi) dojde jednoho dne s absolutní jistotou, tak se tato specielní nikasilová vrstva vydrolí. Motor je na odpis.
Další průser je vysokotlaké čerpadlo nafty. Toto čerpadlo se nesnese s "kvalitní" českou naftou. Jednoho dne se vydře. Doslova. Viděl jsem osobně jaké piliny jsou potom v nádrži. Tyto piliny ještě před finální smrtí čerpadla mohou zapříčinit dřívější otevření mechanického tlakového ventilu na common rail liště. Potom vám Espace ještě chvíli jezdí, ale jen když pedál plynu jen tak lechtáte. Při razantním přidání značně poklesne tlak v common rail liště a motor po přidání cuká (pan bazarník v teplákovce adidas se zlatým řetězem kolem krku vám to vysvětlí jako ucpané palivové čerpadlo za pár stovek). Bazary jsou plné 3.0DCi právě v tomto předsmrtném stádiu. Jako "podprůser" by se dalo ještě uvést, že vstřikovací systém (čerpadlo, trysky) jsou od japonské firmy DENSO a tak i cena za nové je tak správňácky japonská.
Osobní zkušenost:
Renault Espace IV jsme měli ve firmě on nova. Žádná předváděčka, prostě nové vozidlo. Pořizovací cena "v plné" s 3.0DCi byla tehdy okolo 1,3M (nejde tedy o žádný levný šunt).
V rámci záruky došlo k prvnímu průseru okolo nájezdu cca 70tis km. Bylo vyměněno přidřené palivové čerpadlo. Prodejce se samozřejmě snažil z opravy vykroutit s vysvětlením, že čerpadlo jsme si zničili sami tím, že jezdíme na špatnou naftu. Další průser přišel asi tak mezi 140 a 150 tis. km. Vydřel se nikasilový povrch vložek válců. Odtah do servisu. Byl měněn celý polomotor. Cena opravy 300tisíc kč. Naštěstí na záruku, ale došlo k tomu asi týden před jejím skončením.
Další pruser přišel po nájezdu dalších asi 40 až 50 tis km. Opět vadné vysokotlaké čerpadlo. Servis nám nabídnul nové za 75 tísíc Kč. Bezva. Nesouhlasili jsme. Vozidlo bylo odtaženo do neznačkového servisu. Kde musel být vyjmut motor, aby se servis dostal k vysokotlakému čerpadlu, které je "chytře" po renolťácku umísteno až za motorem. Čerpadlo se nechalo repasovat. Vypláchla se nádrž od pilin a auto jezdilo jako nové. Mno... tedy jako nové asi tak 40 tisíc km. Potom další průser. Asi opět vydřené čerpadlo. Motor ztratil tah a jel asi tak na 30 procent výkonu. S tímto byl ESPACE prodán do bazaru kde si našel svého dalšího (velmi naivního) majitele, který se jistě těšil jak s "tédéíčkem" bude odteď už jenom šetřit.
Spotřeba je další děs běs. To auto je schopné jezdit i za 11 litrů nafty na sto.
------
Renault ESPACE IV jako takový je úžasné vozidlo. Kdo s ním nikdy nejel, nepochopí, ale NIKDY, zdůrazňuju NIKDY jej nesmíte koupit s 3.0DCi.
Pokud chcete radu, využijte příšerné pověsti tohoto vozu, která je ale z 95 procent způsobena výhradně a pouze motorem od japonské ISUZU 3.0DCi a ESPACE IV si kupte. Důležité ale je: S jakýmkoliv jiným motorem. I ne příliš povedené 2.2DCi je pořád pohoda. Když se člověk k 2.2DCi chová slušně, tak jednou za 200tis km odejde turbo a jednou za 400 klekne motor.
=> z toho plyne byl li by k sehnání ESPACE 2.2DCi (tedy druhý nejprůlserovější motor u Espace) s PROKAZATELNÝM nájezdem cca 200tkm, nic jiného než turbo by vás asi nečekalo.
Motor 2.0DCi je asi nejvíce doporučitelný. Spolehlivost podobná jako u konkurence. Bez jednoznačných konstrukčních průserů.
reagować