kamil321 napisał:
Pepe napisał:
donald napisał:
David V napisał:
Takže jde v podstatě o daň z luxusu... Co takhle zpoplatnit produkci CO2 u lidí. Nejnižší bude v kanclech a fyzicky pracujícím a sportovcům se to pořádně osolí, aby si rozmysleli tak často a zhluboka dýchat. Druhé kolo bude zdanění zvířat - chudáci chovatelé, pastevci atp...
Davide, jde v podstatě o to zdanit základní potřeby člověka. Musí dýchat, tedy daň z CO2, musí pít, tedy maximální vodné a stočné, musí jíst, čímž zatěžují životní prostředí (ekologická daň). Sociálně potřební dostanou výjimku, když se zaregistrují na příslušném obecním/městském úřadě a podepíší prohlášení loajality.
Tak týká se to firemních aut (na IČO), ne soukromých. A už dávno je silniční daň stupňována podle emisní zátěže. Článek je proto opravdu "novinkou".
To bych si troufl oponovat...nedávno jsem kupoval Ducato dodávku a zajímal jsem se o úlevy na silniční dani a světe div se, poradil mi až třetí finančák. Když jsem jim řekl, že s novější dodávkou očekávám nižší silniční daň vzhledem k emisní normě EURO, začal neskutečný kolotoč, co to vůbec ty emise jsou! Je Emise narozdíl od převodu auta a jiné "daně" navíc nezajímají. Silniční daň u auta na IČO se týká jen počtu náprav daného auta a roku výroby..tzn. sleva na silniční dani je tuším první tři roky 48%, další tři roky 40%, další dva roky 24%, nebo tak nějak, už si to moc nepamatuju, když tak mne opravte.
Ano, u nákladních se platí podle počtu náprav, u osobních podle EURO. Slevy u nákladních jsou "vymahatelné", nějaká úspora se projeví u tahače kamionu, u dodávky nevím. Naštěstí tohle řeší účetní, nemusím si to brát do hlavy. Ale vím, že kdysi se za EURO4 (3?) neplatila silniční daň vůbec. Každej rok se to mění, někdy i víckrát.