0
powrót
 

diskuze k tématu: První motory konvertují na bioetanol

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 15:50, Biolíh
Je zde mezi přítomnými chemik? Jaký je ještě jiný líh, než ten co se doluje z plodin kvašením a následnou destilací. Měl jsem za to, že etanol je vždy biologického původu a v případě denaturovaného lihu je pouze znepoživatelněn. Nebo se vyrábí z uhlí, popřípadě z ropy?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.12.2009 18:32, RE: Biolíh
David V napisał:
Je zde mezi přítomnými chemik? Jaký je ještě jiný líh, než ten co se doluje z plodin kvašením a následnou destilací. Měl jsem za to, že etanol je vždy biologického původu a v případě denaturovaného lihu je pouze znepoživatelněn. Nebo se vyrábí z uhlí, popřípadě z ropy?
Výroba lihu (ethanolu) je samozřejmě možná více způsoby. Nejlevnější a nejjednodušší je biochemická cesta - alkoholové kvašení cukrů (všeobecně). Synteticky je ethanol možno vyrobit třeba katalytickou hyratací ethylenu (katalyzátor je kyselina forforečná na křemelinovém nosiči). Synteticky vyrobený ethanol má podstatně vyšší čistotu než "bioethanol". Co se týče denaturace lihu, tak se jedná opravdu o znehodnocení pro konzumaci. Kdysi se to dělalo jednoduše benzínem, dneska se požívá tuším pyridin.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 18.12.2009 09:17, RE: Biolíh
Fire napisał:
Výroba lihu (ethanolu) je samozřejmě možná více způsoby. Nejlevnější a nejjednodušší je biochemická cesta - alkoholové kvašení cukrů (všeobecně). Synteticky je ethanol možno vyrobit třeba katalytickou hyratací ethylenu (katalyzátor je kyselina forforečná na křemelinovém nosiči). Synteticky vyrobený ethanol má podstatně vyšší čistotu než "bioethanol". Co se týče denaturace lihu, tak se jedná opravdu o znehodnocení pro konzumaci. Kdysi se to dělalo jednoduše benzínem, dneska se požívá tuším pyridin.
Dík, našel jsem to na wikipedii. Vůbec tam bylo o etanolu a metanolu zajímavé čtení.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 19.12.2009 12:30, cena
pokud E85 nebude aspoň o 12Kč levnější než klasická N95tka, tak to nemá smysl lejt do auta. Motorista na tom musí mít nějakej zisk(úsporu), aby dělal takovýhle experimenty.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.12.2009 10:26, Ekologičnost?
Tohle asi nebudete chtít slyšet. Je v severských státech, resp. celé EU dost prostoru na pěstování plodin z kterých se vyrábí biopaliva? Bohužel není, proto se vozí suroviny z Jižní Ameriky loděmi, které mají neuvěřitelně vysoké emise (6 největších přepravních lodí vyprodukuje emisí jako všechny automobily na palnetě). Za tu cestu přes půl planety spotřebuje loď víc fosilních paliv než se potom vyrobí etanolu z jejího nákladu. A kde se v Jižní Americe pěstují tyto plodiny? Na místech kde bývaly deštné pralesy, které kvůli potávce po biopalivech byly vykáceny.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.12.2009 11:02, Úpravy
V době, kdy se začínaly dělat motory pro E85, jsem se dočetl, že klasický motor je toto palivo schopen spalovat víceméně bez problémů (úprava řídící jednotky), ale hlavní potíž v nasazení tohoto paliva je v tom, že alkohol má výrazné korozivní účinky na součásti motoru a bez jeho úprav dojde ke zkrácení životnosti nebo zvýšené poruchovosti. Motory, které jsou od počátku navrhovány pro provoz na E85, mají exponované součásti vyrobeny z jiných materiálů tak, aby jim alkohol nemohl uškodit.

Takže - nabízené úpravy, kde je spalování E85 řešeno pouze úpravou řídící jednotky, jsou na stejné úrovni, jako obyčejný čiptuning, kde vám nakonec díky delšímu vstřiku nafty dojde k propálení pístu.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.