0
powrót
 

diskuze k tématu: Proč je důležité sledovat kvalitu výměny motorového oleje?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.04.2012 15:15, tak tak...
Přesně jak píšou v článku. Pořádně prohřát motor a pak nechat vykapat co to jde. Řeším to tak (teda mechanik) u auta a já u sekačky na trávu a obojí i přes léta a náročnost provozu (obzvlášť to platí pro sekačku) funguje jak má. Ještě bych dodal, že by se měla mezi výměnami kontrolovat pravidelně hladina oleje. Zvlášť u aut, u kterých je úbytek přirozený, nebo u těch co jezdí často vysokou rychlostí po dálnici, ve městě, nebo mají DPF, i když tam je problém spíš s přibýváním oleje. Pokud své auto ještě neznám, měl bych hladinu oleje kontrolovat co mesíc nebo 1000 km. Některé motory si papnou i půl litru na 1000 km. U výrobce nebo v servisu pak nic nevyhádáte.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 28.04.2012 22:17, RE: tak tak...
Paul napisał:
Přesně jak píšou v článku. Pořádně prohřát motor a pak nechat vykapat co to jde. Řeším to tak (teda mechanik) u auta a já u sekačky na trávu a obojí i přes léta a náročnost provozu (obzvlášť to platí pro sekačku) funguje jak má. Ještě bych dodal, že by se měla mezi výměnami kontrolovat pravidelně hladina oleje. Zvlášť u aut, u kterých je úbytek přirozený, nebo u těch co jezdí často vysokou rychlostí po dálnici, ve městě, nebo mají DPF, i když tam je problém spíš s přibýváním oleje. Pokud své aut...
Také se připojuji. Radši si udělám jednou za rok čas a olej+filtr vyměním sám. Bohužel po dobu záruky měnili v servise, ale nikdy mě nechtěli k výměně pustit abych asi náhodou neviděl nějaké levárny. Z více stran (ověřeno) jsem totiž slyšel o různých podivných praktikách v převážně značkových servisech. Mechanik vypustí jen polovinu náplně, zbytek doplní novou a získaný nový olej si přivlastní a posléze za nižší cenu odprodá svým známým a jejich kamarádům. Neříkám, že je to tak všude, ale o jednom vím. Já mám větší důvěru v dobrého a spolehlivého garážistu, co dělá svou práci rád a je za ni přímo zodpovědný, než značkový předražený servis s přijímacími techniky, co ani nevědí, jak se otevírá víko motorového prostoru. (Vlastní zkušenost). Naproti tomu jsem zažil i značkový servis, který neměl problém s tím, aby byl majitel přítomen jakékoliv opravě svého vozidla. (Ale to byl pouze jeden ze tří na nejmenovanou značku v nejmenovaném krajském městě, ostatní se vymlouvali na bezpečnost práce, interní předpisy a kde co všechno a nepomohlo ani ujištění, že jim podepíši vstup na jejich pracoviště na vlastní riziko.... )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 00:15, RE: tak tak...
j.bill napisał:
Také se připojuji. Radši si udělám jednou za rok čas a olej+filtr vyměním sám. Bohužel po dobu záruky měnili v servise, ale nikdy mě nechtěli k výměně pustit abych asi náhodou neviděl nějaké levárny. Z více stran (ověřeno) jsem totiž slyšel o různých podivných praktikách v převážně značkových servisech. Mechanik vypustí jen polovinu náplně, zbytek doplní novou a získaný nový olej si přivlastní a posléze za nižší cenu odprodá svým známým a jejich kamarádům. Neříkám, že je to tak všude, ale o jedn...
Souhlasím, do autorizovanýho servisu bych svoje auto nedala ani za zlatý prase, naštěstí mám přítulu automechanika, takže veškeré opravy dělá on a já asistuju=) a klidně budu jmenovat špatný autorizovaný servis- suzuki ústí nad labem- měnili nápravnici a strhli šroub- tak to prostě naférovku přivařili.... při výměně ložiska poškodili čidlo abs... a mohla bych pokračovat ještě dlouho...a v jiném nejmenovaném autorizáku se dějí podobné prasárny a pracuje tam člověk co udělal výučák na třetí pokus s odřenejma ušima a v dalším dělá přejímacího technika prý vyučený kuchař......takovejm hovadům už nikdy moje auto do pracek nepřijde... skutečně je lepší najít spolehlivýho mechanika v malý dílničce co dělá sám na sebe- většinou odvádá velmi kvalitní práci (už jenom proto aby nepřišel o zákazníka a nejlepší reklamou je spokojený zákazník) za podstatně nižší cenu..
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 29.04.2012 13:07, RE: tak tak...
petaoldova napisał:
Souhlasím, do autorizovanýho servisu bych svoje auto nedala ani za zlatý prase, naštěstí mám přítulu automechanika, takže veškeré opravy dělá on a já asistuju=) a klidně budu jmenovat špatný autorizovaný servis- suzuki ústí nad labem- měnili nápravnici a strhli šroub- tak to prostě naférovku přivařili.... při výměně ložiska poškodili čidlo abs... a mohla bych pokračovat ještě dlouho...a v jiném nejmenovaném autorizáku se dějí podobné prasárny a pracuje tam člověk co udělal výučák na třetí pokus ...
taky můžu jmenovat, ale z druhý strany-spokojenost maximální, Nisssan Kobliha Přerov, prosklená stěna do servisu kde vidí zákazník co se s autem děje, rozumná hodinovka 450+DPH, normované práce, možnost donést vlastní díly, nabídka dílů z druhovýroby kontra origo...ochota, příjemní lidé, asi vědí co dělají. jezdím tam deset let a neměnil bych. navíc tam je možnost přijet s jakoukoliv značkou, berou vše
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 01.05.2012 12:58, RE: tak tak...
tomaskrtek napisał:
taky můžu jmenovat, ale z druhý strany-spokojenost maximální, Nisssan Kobliha Přerov, prosklená stěna do servisu kde vidí zákazník co se s autem děje, rozumná hodinovka 450+DPH, normované práce, možnost donést vlastní díly, nabídka dílů z druhovýroby kontra origo...ochota, příjemní lidé, asi vědí co dělají. jezdím tam deset let a neměnil bych. navíc tam je možnost přijet s jakoukoliv značkou, berou vše
tak zrovna v tom nissanu u koblihy uz nedam ani kolobezku. mel se mtam auto ze to nedrzi v zatackach stopu a divne se to krouti, tak, ze je to geometrie, udelali geometrii, skontrolovali podvozek a ze vse ostatni je v poradku, ale nebylo, zajel sem teda na STK a silentblocky na ramenach v riti + čepy v riti, takovi sou to opravari
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 02.05.2012 14:42, RE: tak tak...
Paul napisał:
Přesně jak píšou v článku. Pořádně prohřát motor a pak nechat vykapat co to jde. Řeším to tak (teda mechanik) u auta a já u sekačky na trávu a obojí i přes léta a náročnost provozu (obzvlášť to platí pro sekačku) funguje jak má. Ještě bych dodal, že by se měla mezi výměnami kontrolovat pravidelně hladina oleje. Zvlášť u aut, u kterých je úbytek přirozený, nebo u těch co jezdí často vysokou rychlostí po dálnici, ve městě, nebo mají DPF, i když tam je problém spíš s přibýváním oleje. Pokud své aut...
Vykapání je jistě fajn, ale u svépomocných řešení je také nutné nějak si pohlídat, aby vozidlo s otevřenou olejovou výpustí bylo v rovině. Pokud je nahnuté, tak můžeš vykapávat 2 hodiny a v nějaké "kapse" Ti olej stejně zůstane.
S ostatním beze zbytku souhlasím. Klidně vyměním olej po 10 tkm (v polovině intervalu) za výrobcem předepsaný v ceně cca 150 Kč/litr. Není to ani jedna plná nádrž.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 16.08.2012 16:23, RE: tak tak...
David V napisał:
Vykapání je jistě fajn, ale u svépomocných řešení je také nutné nějak si pohlídat, aby vozidlo s otevřenou olejovou výpustí bylo v rovině. Pokud je nahnuté, tak můžeš vykapávat 2 hodiny a v nějaké "kapse" Ti olej stejně zůstane.
S ostatním beze zbytku souhlasím. Klidně vyměním olej po 10 tkm (v polovině intervalu) za výrobcem předepsaný v ceně cca 150 Kč/litr. Není to ani jedna plná nádrž.
výmena oleja pozostáva z vyliatia starého a naliatia nového oleja ,nič viac ,nič menej,zvládne to bežný garážista http://olejlacno.sk/motorove-oleje-5w-30/54-mobil-1-esp-formula-5w-30-4l.html
reagować
686868
ilość wystąpień1
data registracji28.06.2015
Niedziela 28.06.2015 10:14, RE: tak tak...
benzinak napisał:
tak zrovna v tom nissanu u koblihy uz nedam ani kolobezku. mel se mtam auto ze to nedrzi v zatackach stopu a divne se to krouti, tak, ze je to geometrie, udelali geometrii, skontrolovali podvozek a ze vse ostatni je v poradku, ale nebylo, zajel sem teda na STK a silentblocky na ramenach v riti + čepy v riti, takovi sou to opravari


na stk mají pohybovou stolici, je výrazně jednodušší odhalit vůle. Toto v servise odhalí málokdo spolehlivě.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Niedziela 28.06.2015 11:50, a
"Většina řidičů hladinu motorového oleje nekontroluje buď vůbec, nebo jen zřídkakdy."

http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1437-Zpravy/n2435-Ridici-zapominaji-ze-motorovy-olej-vyzaduje-pravidelnou-kontrolu
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.