0
powrót
 

diskuze k tématu: Přívěsné vozíky a jejich využití

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.09.2012 12:48, Kontrola
Doporučuji i při koupi nového vozíku zkontrolovat nosný rám, jeho zpracování, použité mateiály a kvalitu svarů. Zvlášť pokud se bude často používat na horní hranici povoleného zatížení. Hodně se jich dováží z Polska, kde je vyrábí bůhvíkdo a i ze svého okolí vím o určitých problémech s ne-výdrží svarů nebo poddimenzovaností materiálu oje, což může mít vážné následky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.09.2012 13:39, Rychlost
Článek jsem jen prolétl, ale neviděl jsem nikde zmínku o povolených rychlostech.
Lze dnes koupit vozíky do 80, 100 a dokonce 130 km/h. Ale pozor, pro většinu evropských komunikací platí předpis pro rychlost 80 km/h. Pro nás a pro SRN platí nějaká výjimka Tempo 100, kdy je možné se pohybovat rychlostí do 100 km/h, pokud to konstrukce přípojného vozidla umožňuje. Dokonce jsem nalezl odkaz výrobce, který má povolenu výjimku na 130, ale po pravdě hlouběji jsem nepátral.
Narážím na fakt, kdy otec kamaráda platil pokutu na rakouské dálnici za 129 km/h s přívěsem s konstrukční rychlostí do 130 km/h, neboť v Rakousku je povolená pouze 80-ka...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.09.2012 15:10, Pořízení nebo půjčení
V dnešní době většina lidí volí spíše možnost si vlečňák půjčit než si ho kupovat. Zejména pokud bydlíte v paneláku, je s jeho uskladněním trochu potíž. Navíc pokud ho použijete jednou za 3 roky na jeden víkend, je trochu zbytečné si ho pořizovat. Brzděné přívěsy do 3.5 tuny jsou také trochu problém, ne každé auto má dovoleno je tahat. Obvykle nelze na takové vozidlo vůbec namontovat tažné s takovým zatížením. Některá vozidla (v minulosti hodně často) zase nemohou tahat nebrzděné přívěsy těžší než 400kg a maximální zatížení je právě 750kg při brzděném přívěsu. Nejlepší je zkontrolovat techničák jaké tažné lze vlastně na vozidlo namontovat a jaké hmotnosti přívěsů dovoluje připojit. Při nákupu je potom dobré zkontrolovat pevnost materiálu a spojů na namáhaných částech, umístění světel (některé přívěsy mají světla tak inteligentně, že je při prvním nakládání něčeho většího tak akorát rozbijete) a také to jakým způsobem je vyřešena ochrana proti padnutí oje na vozovku když povolí hlavní spoj
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 13.09.2012 19:02, RE: Rychlost
David V napisał:
Článek jsem jen prolétl, ale neviděl jsem nikde zmínku o povolených rychlostech.
Lze dnes koupit vozíky do 80, 100 a dokonce 130 km/h. Ale pozor, pro většinu evropských komunikací platí předpis pro rychlost 80 km/h. Pro nás a pro SRN platí nějaká výjimka Tempo 100, kdy je možné se pohybovat rychlostí do 100 km/h, pokud to konstrukce přípojného vozidla umožňuje. Dokonce jsem nalezl odkaz výrobce, který má povolenu výjimku na 130, ale po pravdě hlouběji jsem nepátral.
Narážím na fakt, kdy otec k...
v Rakousku je povolená 100km/h pro OA s přívěsem do 750kg - viz http://www.uamk.cz/index.php/component/turistika/?Itemid=345&a=k&p=47
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 14.09.2012 09:14, RE: Pořízení nebo půjčení
Rover623 napisał:
V dnešní době většina lidí volí spíše možnost si vlečňák půjčit než si ho kupovat. Zejména pokud bydlíte v paneláku, je s jeho uskladněním trochu potíž. Navíc pokud ho použijete jednou za 3 roky na jeden víkend, je trochu zbytečné si ho pořizovat. Brzděné přívěsy do 3.5 tuny jsou také trochu problém, ne každé auto má dovoleno je tahat. Obvykle nelze na takové vozidlo vůbec namontovat tažné s takovým zatížením. Některá vozidla (v minulosti hodně často) zase nemohou tahat nebrzděné přívěsy těžší n...
Záleží skutečně hlavně na způsobu využití vozíku. Jsou lidé, kteří pořád staví, vozí si dříví na topení, přepravují motorky na závody - tam se vyplatí vlastní než půjčený. Jestli ale potřebujete přivézt něco jednou za rok, tak raději půjčit. Já mám kupříkladu maličký vozík, který vlastně nevyužívám. Na současném autě nemám ani kouli, protože mulčovací kůru do kombíka naložím a ta levnější sypaná z kompostárny mi ji nezaplatí, koupenou ledničku vám zase dneska donesou až do kuchyně. Na druhou stranu je mi líto ho prodávat. Dostanu za něj s bídou čtyři tisíce a ještě na něm budou kupci hledat blechy. Mám na něj místo v garáži a provozní náklady jsou minimální - 70 Kč ročně POV a jednou za 4 roky technická.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.09.2012 09:36, Opravdu ŘP skupiny B+E?
Dobrý den,
v článku uvádíte při překročení celkpvé hmotnosti souprava nutnost ŘP B+E.
Nemá být C+E? Děkuji za upřesnění. igor Švarc
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 18.09.2012 12:01, RE: Pořízení nebo půjčení
Willy napisał:
Záleží skutečně hlavně na způsobu využití vozíku. Jsou lidé, kteří pořád staví, vozí si dříví na topení, přepravují motorky na závody - tam se vyplatí vlastní než půjčený. Jestli ale potřebujete přivézt něco jednou za rok, tak raději půjčit. Já mám kupříkladu maličký vozík, který vlastně nevyužívám. Na současném autě nemám ani kouli, protože mulčovací kůru do kombíka naložím a ta levnější sypaná z kompostárny mi ji nezaplatí, koupenou ledničku vám zase dneska donesou až do kuchyně. Na druhou s...
Půjčení vozíku je pro mnoho situací dobré řešení. Sám jsem tuto možnost párkrát využil. Problém ale může být dostupnost vhodné půjčovny - tak jako v mém případě... a to jsem jen 20km od Prahy. Nejbližší půjčovna je 30km, a ve druhém případě jsem jel pro vozík 60km. Protože problém půjčoven je mimo jiné i provozní doba, a tím pádem dostupnost vozíku tehdy, když potřebuji. Další je nutnost dost přesného plánování. Dojet do půjčovny pro vozík, odvézt co portřebuji a zase co nejdřív zpět do půjčovny abych neplatil zbytečně půjčovné. Občas to bylo dost na palici... a pokud nemáte půjčovnu "za rohem", tak projedete spoustu benzínu a stojí to čas... Já sám mám nyní starý malý vozík od táty, který ho nepotřebuje. Jeho problém je ale jeho povolená rychlost 70km/h, což vylučuje jízdu po dálnici, a to mě opět limituje... I kvůli tomu stále uvažuji o nákupu nového. Těch cca 20Tkč za pořízení se snadno rozpustí v těch min.20ti 30ti létech jeho životnosti. Odpadají cesty do půjčoven, můžu ho použít kdykoliv potřebuji... Jen ne každý má možnost ho zaparkovat na dvoře... Je to zkrátka na ůhlu pohledu.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.