Tomíno napisał:
Jenže šetřit zrovna na servisu mi připadá hodně krátkozraké. Nemíním se někde zabít jenom proto, že nějaký Franta Vopička z Horní Dolní kupuje díly na vrakovišti a ve své stodole nemá ani počítač na základní diagnostiku. Jezdím každých 15.000 km výhradně do značkového servisu na pravidelné kontroly a výměny dílů (přestože by to třeba ještě na první pohled ani nebylo potřeba) a také právě proto bez problémů najezdím stovky tisíc km bez sebemenších technických problémů...
Chtěl bych se konkrétně vyjádřit k názoru pána z Horní Dolní, který neví, o čem píše. Je jedním z těch, kteří vyhazují peníze do luftu. Kdyby se trochu zajímal o to, co mu do vozu montují, tak zjistí, že značná část replik je prvovýroba, která se montuje do nových vozů. On si tedy nemusí do vozidla nechat namontovat ty nejlevnější repliky, ale může si koupit dražší (byť stále ještě o více než polovinu levnější než značkové), liší se pouze tím, že obaly jsou poseté znaky daného typu vozu. Po rozbalení značkového výrobku si lze snadno ověřit výrobce, ten je na díle vyražen. Stejný typ výrobku si lze objednat u jakéhokoli prodejce náhradních dílů, pouze bude zabalen v jiné krabičce. Doufám, že si krabičky schovává (ten pán z Horní Dolní), protože ho stály již mnoho peněz. Osobně beru díly z firmy Auto Štangl, jsou certifikované z prvovýroby, a za poloviční ceny. Mohu uvést konkrétní případ. Několikrát se mi stalo, že při cestě pro náhradní díl jsem potkal dva nejmenované značkové servisy, které si odvážely náhradní díly ze stejné prodejny jako já. Myslím si, že tzv. stodoloví mechanici dosahují stejných (ne-li lepších) kvalit, s tím rozdílem, že značkové servisy se zabývají pouze svojí značkou a mají veškerá data a manuály. Neznačkoví mechanici si poradí i bez toho všeho, avšak ve stejné kvalitě a za podstatně nižší cenu. Přeji pánovi mnoho dalších kilometrů na originálních dílech.