Reno napisał:
TOM napisał:
Reno napisał:
To by mně fakt zajímalo. Říká se, že největší marže má na svých vozech Ferrari. Ale takové Turbo na tom nebude o moc hůř. Podle mně vyrobit to nemůže stát víc než milión korun. Toho "železa" a elektroniky tam zas tolik bejt nemůže. Obzvlášť, když třeba příplatek za písmenko S v názvu je půl mega a přitom za tím stojí prakticky jen vyšší tlak turba
Tak jednoduchý to nebude. U aut, která jsou na špičkové úrovni a zároveň se vyrábějí v relativně malých seriích se nejvíce v nákladech na jeden vůz promítnou právě náklady na vývoj takového vozu. Jinak pravda je, že právě Porsche je jedna z automobilek vydělávajíce nejvíce z jednoho prodaného vozu. Nicméně několik milonů to není ani náhodou.
Samozřejmě, když se započítá vývoj modelu, a to prostě nejde opomenout
tak to bude stát víc než mega. Ale počítejme jen výrobu auta jako takového... a tady to podle mně nejde přes milión.
Já asi vím co chceš říct. Taky je mi jasný, že zrovna tobě nemusím vysvětlovat jak to je.
Ale mám obavy, že někteří méně informovaní čtenáři by si z toho mohli vyvodit špatné závěry.
Prostě to nelze jednoduše oddělovat. Ty auta vyrábějí stroje, které stojí v řádech desítek milionů, ty auta se dělají v halách, které stojí v řádech stovek milionů....
To je jako by někdo řekl - dobré kafe stojí 500kč/kg.....cca 3kč/7g a v lepších kavárnách se prodává za 30-50kč i víc.... - kurňa to je zisk !!! Ale vědí vůbec lidi, že dobrý pressovač do kavárny stojí půl mega?
A takové příklady můžeme uvádět z každého oboru. Já se právě setkávám s lidmi, kteří vidí třeba jen jednu nákladovou položku a zbytek považují za extrémní zisk, ale v podnikání (jakémkoliv) to tak není.