0
powrót
 

diskuze k tématu: Peugeot 308 SW 2013

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
noracek
ilość wystąpień1
data registracji25.08.2022
Cztwartek 25.08.2022 22:00, Peugeot 308 SW 2013
Dobry den,

poprosil bych Vas o radu ohledne Peugeot 308 SW 1.6 HDi 68Kw dovoz Francie po 1. majiteli
(do provozu od 2013).
Na auto jsem se byl osobne podivat, velmi zachovaly interier i exterier.
A to i pres vysoky najezd 360.000 Km.Uvadi servisni knihu (osobne sem ji nevidel, je psana v inzeratu).
Auto je zrejme kvuli velkemu najezdu velmi pod cenou.
Dle meho usudku auto jezdilo dlouhe trasy(ani sedacka u ridice neni nikterak ponicena).
Otazka zni, zda je tato motorizace a s timto najezdem i pri dodrzeni servisnich intervalu schopna pokracovat dale?

Auto se nam velice libi, ale asi opravnene nas od nej odrauje ten najezd.
Predem dekuji za odpoved , pokud Vas muj dotaz pobouril tak se omlouvam.
Dekuji a preji krasny den.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Piątek 26.08.2022 18:34, RE: Peugeot 308 SW 2013
cytat:
reakce na: noracek, 25.08.2022 22:00 (Dobry den, poprosil bych Vas o ...)


Kupoval jsem mojí mamce Peugeot 5008 s 1,6 HDI 82kw, tedy téměř shodný motor. V době koupě byla serviska originál Peugeot a nájezd rovných 300 tis km. Auto jezdilo neustále dálniční kilometry Praha - Itálie. V interiéru pouze osahaná řadící páka, jinak interiér i karoserie byla v lepším stavu než všechna ostatní auta co jsem byl omrknout s polovičním nájezdem. Auto bylo též kvůli kilometrům pod cenou a tušil jsem, co mě bude čekat a to se i vyplnilo (ale s tím jsem počítal). Po koupi bylo nutné ihned vyměnit vstřiky 20 tis kč. Pak začala prokluzovat spojka, musela se měnit i s dvouhmotou, cena skoro 40 tis. Poté byl čištěn filtr pevných částic plus doplnění takové té speciální PEUGEOT/CITROEN močoviny. Není to AD BLUE, je to nějaká jejich kapalina, co vydrží na 150 tis km. Auto jinak slouží bez problému, aktuálně najeto 350 tis, motor nádherně tichý chod, celkově bylo a je o auto dobře postaráno, takže funguje stejně, ne-li lépe než auta s polovičním nájezdem co mají ošizený servis nebo jsou stočené a mají v reálu stejně oněch 300 tis km. Takže pokud je dobrá cena a necháte si rezervu na vstřiky a pár dalších oprav, které vás neminou ani u dražšího auta s nižším nájezdem tak budete spokojen pokud je auto jinak zachovalé. Já osobně mám Citroen C5 2,0 HDI 120kw automat a mám najeto 350 tis km. Auto jsem koupil s 200 tis km. Kazdy kdo s tim jel tak neveril, ze to ma tolik kilometru, protoze vse je v perfektnim servisovanem stavu.
reagować
Petr Blažek
ilość wystąpień54
data registracji28.11.2020
Wtorek 30.08.2022 19:04, RE: Peugeot 308 SW 2013
no, dlouhé trasy... Pozor, to auto má pětistupňovou převodovku, to si lidi na dlouhé trasy většinou nepořizují.
Jinak, souhlas s předešlým komentářem. Tenhle motor, pokud byl fakt servisovaný, tak najede v pohodě přes půl milionu.
Jenom pozor, jestli víte, co děláte, když chcete diesel.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Środa 31.08.2022 09:14, RE: RE: Peugeot 308 SW 2013
cytat:
reakce na: Petr Blažek, 30.08.2022 19:04 (no, dlouhé trasy... Pozor, to ...)


O počtech převodů jsem nepřemýšlel se přiznám. Otázka taky je, jak je převodovka poskládaná. Někdy je šestka skoro stejně dlouhá jako pětikvalt, jen je tím pádem línější díky více nataženým rozestupům, ale i tak si nemyslím, že by se s pětikvaltem nedali jezdit dlouhé trasy. Kdo kouká na náklady tak jezdí na dálnici kolem 120. Stejně tak mohlo auto jezdit dlouhé trasy po okreskách, například pravidelné dojíždění do dobře placené vzdálené práce a tam by člověk ani šestku nepotřeboval.
Otázka zdali DIESL to si musí majitel vyřešit sám, pravdou je, že u této generace nebyl benzin žádný výhra u Francouzů. Jak jsem již zmínil pokud je auto fakt pěkné (pak vám dělá radost při každém příchodu k autu) a pokud bylo kvalitně servisované a je majitel připraven, že se může pokazit turbo, vstřiky nebo FAP, případně doplnění kapaliny EOLYS, která ale vydrží cca 150 tis km tak bude s autem jinak spokojen. FAP se dá krásně a poměrně levně čistit a na dalších 100-200tis km máte opět vystaráno. U mámy 1,6 HDI byl čištěn dvakrát na cca 350 tis km a u mojí C5 2,0 HDI jsem čistil jednou v cca 260 tis km.
reagować
Petr Blažek
ilość wystąpień54
data registracji28.11.2020
Środa 31.08.2022 10:46, RE: RE: RE: Peugeot 308 SW 2013
cytat:
reakce na: mufik.martin, 31.08.2022 09:14 (O počtech převodů jsem nepřemý ...)

K délce převodů: při 120 točí 2500, rozumných/úsporných 2000 točí při nějakých 95 km/h. To na dlouhé štreky fakt není.
reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Cztwartek 01.09.2022 21:38, RE: RE: RE: RE: Peugeot 308 SW 2013
cytat:
reakce na: Petr Blažek, 31.08.2022 10:46 (K délce převodů: při 120 točí ...)


Dříve šestikvalty ani nebyly a jak se jezdily dálky. Takové TDI s pětikvalty v passatech a octaviích by mohli vyprávět. O benzínech nemluvně, tam to trvalo ještě mnohem déle než se zabydlely šestistupňové převodovky. Jasně, že více a delší převody jsou lepší na dálnici, ale ne každý to tak řeší, jsou lidi co koukaj po ceně auta a počítají vstupní náklady a tak jim slabší motor s pětikvaltem vychází třeba lépe, nebo to nejsou nadšenci a jdou po ceně auta a mají to jen pro přepravu z bodu A do B
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.