Petr S napisał:
Pro někoho kdo najede 50 km denně (práce, nákup) to asi není zlé jako 2. nebo 3. auto v rodině. Provozní náklady díky absenci spotřební daně jsou prý zatím nízké. A pokud to po příjezdu do garáže pokaždé zapnu do zásuvky, tak tím nezabiju o moc víc času než 1 tankováním u pumpy.<br>
Spíš by mě odradila cena auta. Pokud by auto nestálo 700 tisíc ale 200, tak by se o tom časem dalo uvažovat. Pak je taky otázka kolik to ujede když si v zimě zatopím a v létě pustím klimu.
Topení i chlazení se provádí pomocí stejného zařízení - klimatizace. Taková klimatizace není nic jiného, než "tepelné čerpadlo". Jedna spirála "topí" (to je ta co je v autoklimatizaci ta "venkovní", typicky vedle chladiče) a jedna "chladí".
Takže obrácenej chod u klasické klimy - a topí to. Samozřejmě, že je z podstaty jasné, že to může fungovat do nějakých venkovních +5°C. Což logicky ukazue na možný problém při provozu v zimě, ale podle mne stejně nikdy k rozšíření čistých elektromobilů nedojde, třeba právě kvůli tomuto problému. Oproti tomu Chevrolet VOLT, nebo jeho evropská verze Opel AMPERA, tam máme přítomen klasický spalovací motor (na dobíjení), tím spousty odpadního tepla a na elektrické zásuvce nezávislý provoz.
Mě se to řešení moc líbí ještě z dalšího důvodu - takový automobil nepotřebuje spojku, převodovku (vícestupňovou), veškeré časování ventilů je taky k ničemu, protože spalovací motor jede ve stálých otáčkách. Prostě celkově je to řešení asi tak stejně složité jako auta s běžnými spalovacími motory. Něco tam není, neco je tam nevíc. Kapacita baterií stačí relativně velmi nízká - to přímo souvisí s nízkou cenou za její repasi. Někdo by mohl říct, že účinnost celé soustavy
Spalov. motor -> generátor (-> baterie) -> elektromotor je tak na stejné úrovni jako když mám klasický motor s automatickou převodovkou. Jenže ten motor jak je již zmíněno jede v konstantních (ideálních) otáčkách kde má ideální točivý moment a spotřebu...