TOM napisał:
Hodnotit pasivní bezpečnost vozu podle nabouraneho kusu, o kterém nevíme vůbec nic se přece nedá. Dyt tam záleží na tolika neznámých - rychlost, do čeho narazil, pod jakým úhlem, jaké vlastně byly následky... Předcházet nehodě je fajn a trend myslet za druhé se prosazuje již od 80tých let, ale jistě víte, že existují situace, kterým se vyhnout nedá. Nemluvím o tom, že když jedu po hlavní stejně se přesvědčím zda mi dali všichni přednost, nemluvím o tom, že počítám s každým kdo mění pruhy bez bli...
Pro mne jsou u auta důležitější věci, než je bezpečnost. Správně jste napsal, že za následky nehody rozhoduje hodně faktorů. A právě že faktory u reálné nehody jsou v drtivé většině vzdáleny laboratorním pokusům. Proto počet hvězdiček je jen orientační výsledek.
Lidé při nehodách budou umírat vždy. Tohle riziko podstupuje každý, kdo se účastní silničního provozu. A hodně lidí si taky přestává dávat pozor, protože má přece "bezpečné" auto.
Je to trochu pesimistické, ale každý to máme daný. Někdo to zabalí v autě, na někoho spadne strom, jiného skolí nemoc a další sejde stářím. Nikdo nevíme, jak zítra dopadnem
)
A proto bezpečnost auta neřeším, radši dávám pozor i za jiné a to už mne vytáhlo z nejedné šlamastiky.