Cztwartek 04.06.2015 15:55,
508
Tak to vypadá, že se o 508 nikdo nechce bavit tak připojím pár postřehů zpoza volantu motorizací HDI. Auto je jak už je u neněmeckých managerwagenů v ČR zvykem celkem neprávem přehlíženo. Je na tom dobře pokud jde o prostor, velmi dobře pokud jde o pohodlí i ticho v nelegálních rychlostech a ani jízdní vlastnosti nejsou oproti předchozí generaci passatu horší i když mondeo nebo m6 jsou dál. Bohužel je to Peugeot, takže v managementech českých a především českoněmeckých firem velí car police jinak.
Nejčastější motorizace jsou 2.0 HDi o kterých už bylo napsáno tolik pozitivního, že netřeba tuto volbu z rozumu rozmlouvat a je jedno jestli jde o slabší verzi 103kW nebo silnější 120kW. Od čeho ruce pryč jsou 1.6THP které PSA/BMW fakt nezvládlo a pokud prodávající bude tvrdit, že už je motor po opravě (vesměs nové rozvody, dekarbonizace) tak stejně více než dalších 100000km bez další opravy nedá. Silnější diesel lze koupit i s 6st. HDM automatem, který řadí velice pěkně, hodně používá přemostění měniče a tak je ve výsledku auto celkem úsporné (dálnice kolem 6,5) + bonus řazení pod volantem, které po zásahu řidiče dál pokračuje v aut. módu. Samozřejmě lze přepnout na čistě ruční řazení, ale který fanda automatu to dělá nevím. Standardem je automat u modelu GT 2.2HDI, který jede díky 200k a 400Nm famózně, ale trošku mu nesvědčí naše infrastruktura. Auto měllo totiž kvůli větším brzdám min. 18" ráfky a dost pozérů na GT objednalo i 19" což v kombinaci s obyčejnými (neadaptivními) tlumiči znamená, že auto ztratí velkou část komfortu a velice brzy i jinak kvalitní interiér začne povrzávat. Jedinou hmatatelnou výhodou GT kromě Nm je lichoběžníková přední náprava = motor v záběru tolik netahá za volant. Co je u auta trošku nezvyk je startování vlevo od volantu u verze s bezklíčkovým přístupem. Rozhodně doporučuji auto pojistit, ne tak kvůli krádeži, ale i kvůli drobným nehodám. Klasické nedobrzdění s pusinkou na předek je od 100tkč nahoru (natáčecí bixenony z japonska, hliníková kapota, maska chladiče s elektricky ovládanými lamelami). Pozor na panoramatickou střechu kterou mají skoro všechny kombíky neboť byla standardní výbavou skoro všech výbav, většina pojišťoven neplní z pojištění skel, ale pouze z havarijní pojistky a výměna je kolem 30000Kč, i když to tak nevypadá tak i tam se dostane kamínek od kola náklaďáku. Jediná chronická nemoc na kterou trpí 508 společně se sesterskou C5 jsou občas zatuhlé zadní třmeny brzd, sem tam nějaká blbost typu spojkový spínač tempomatu nebo přehrání sw navigačního rádia. Dobrá zpráva je, že od určitého roku je auto s navigací v češtině a toto se dá i dodatečně upgradovat u aut kde ČJ není.
reagować