Alkantpan napisał:
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru. Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále. Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.
Myslím, že varianta 2 je správně. Nicméně nesouhlasím s tím nic nedělat. TO ROZHODNĚ NE-E. Vymontovat mezichladič a vyčistit, je to menší práce než repase turba, To co se spálilo při tomto incidentu rozhodně to nemuselo být všechno, co se v mezichladiči nasbíralo. To si motor jen toho oleje trochu cucnul, příště by toho mohlo být víc a pak sbohem a šáteček..