Tomáš. napisał:
U dnešních zážehových motorů je jejich životnost opravdu běžně i přes 250000km, ovšem to v jakém stavu motor je, záleží na údržbě.Důležitý je nejen měnit olej v pravidelných intervalech, zde po 15000km, nebo po roce, podle toho co nastane dříve, ale hlavně dopřát motoru kvalitní olej, který obsahuje látky schpné dobře rozpouštět karbon.Konkrétně do tohoto motoru je dobré použít aspon polosyntetiku 10W-40 a nejlépe značky TOTAL Quartz 7000, litr sice stojí přes 300,-kč, ale je doporučený přímo vý...
Zdravim vsichne... mam presne tento motor ve stejnem aute... 306 break. Pri koupi mel cca 114.000, ted mam cca 206.000 km natoceno a motorove bezproblemu. Problemy ale delaji (a to velke) spatne svicky. Auto spatne startuje za vlhka (jaro, podzim) a nebo kdyz hodne prsi a sanim to taha mimo vzduchu i vodni aerosol tak to obcas temer nejede a ztraci vykon, pritom otacky jdou samovolne nahoru. Bohuzel to dela i s origos svickama, ktere dodava peugeot. Tak sem je po servisni prohlidce vyhodil (maji se menit co 60.000km) a dal tam jine a mam klid. Jenze nez se na to prislo, tak sem najezdil temer tech 60.000, vymenil elektronickej rozdelovac, kabely na svicky a problem porad a porad. Az v neorigos servisu kdesi v prdelakove mi rekli, ze to je zavada vsech techto motoru a ze reseni je jina svicka. PROBOHA, to nevedei v autorizovanem?? Me to stalo majlant a pak toto!! S neorigos to i lepe jede a je lepsi spotreba. Tendle motor zere olej od vyroby !!! Primo v dokumentaci je napsano, ze to basti cca 3/4 litru na 1000!!! Coz neni malo, ale mam vyzkousene za tu dobu, ze to +- sedi. Pouzivam 10W-40. No a co se ventilove vule tyce... motor ma automaticky stavitelne pisty, takze se to vymezuje samo. neni treba nic nikde stelovat. Ale je pravda, ze v kazdem servisu, vam rikaj neco jineho (i u ruznych Pezotich autorizovanejch). No a jinac dalsi problemy, jsou uz spise zcela bezneho charakteru...