0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaké starší auto střední třídy?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, technické dotazy, francouzská vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 06:47, rada
Hlavně jste pane nevzal v úvahu hlavní parametr při výběru a to je částka kterou jste ochoten/schopen do toho "vrazit". Tím pádem je tato diskuse předem absolutně bezpředmětná.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 06:57, rada
Prvně bych vyřadil tu Cordobu. Už jen kvůli korozi. Dále to záleží na požadavcích stran prostoru. Nejméně zastaralá a celkem povedení je Xsara. Navíc ji lze pořídit i jako kombi, stejně tak jako 306ku a 406ku. Pokud zvolíte 406ku, jednoznačně dejte přednost novějším modelům (tj. konec 09), motory jsou opravdu všechny celkem povedené, s Vaším nájezdem určitě volte benzin. 306ka je z této trojice frantíků technicky nejstarší. Lze ji pořídit i se slabšími motory, 1,4 1,6 které jsou také spolehlivé a nenáročně. Osobně bych volil Xsaru 1,6 nebo 1,8. A na závěr bych Vás chtěl upozornit, že zde si přečtete spoustu mítů na téme "nekvalitní a poruchový francouz" - většina těchto příspěvků nebude mít žádnou hodnotu, jejich řidiči jsou z velké části majitelé vytuněných favoritů po tátovi, kteří nám potřebují nutně "něco-cokoli" sdělit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:06, rada
mam ford c max 16 diesel mohu doporucit
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:20, rada
Tak paradoxne,kdyz tunekdo pise o Cordobe,mam tu z roku2002 a nerezati vubec,narozdil od meho stejne stareho BMW.A investice do dieseloveho motoru?Do tech Cordob se montoval 1.9sdi,sice nejede,ale neni poruchovy a me zere 4litry a prodava se za dobre ceny.Francouze nebrat,jen se kurvi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:43, rada
To Koci: kterej bawor z 2002 ti hnije? Opravdu mě to zajímá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:45, rada
Určitě si myslíte,že Cordoba je střední třída?Před několika dny se tady probíral Fiat Marea r.98 za 100tis. a myslím si,že je to velice dobrá volba.Pohodlný,vcelku svižný a prostorný auto.Takhle starý krám,bych si v naftě nikdy nekoupil i když je po strejdovi a ten umí jezdit.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:57, rada
Jestli chcete auto střední třídy z vyjmenovaných, pak Peugeot 406. Ostatní nejsou střední třída - 306 a Xsara jsou nižší střední, Cordoba je myslím dokonce ještě menší - tedy sedanová verze Ibizy.
Nicméně 2x 60 km denně přežijete v libovolném ze jmenovaných vozů a já bych z tohoto výběru šel asi do Xsary. Ale dobře prohlédnout! 11 let staré vozidlo už nemusí být v ůplně perfektním stavu...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 07:57, rada
Ford Focus 1.6 16V r.v. 2001, nebo po faceliftu 2002+. Japonský motor 74kW, kombi.spotřeba 7l/100km. Výbava Trend, nebo lépe Ghia.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 08:11, rada
Dobrý den,rozhodli jsme se koupit ŠKODU OCTAVII TOUR TRUMF 1,6 75kw. K již nabízené nabídce za 269 900 jsme přikoupili balíček TOUR PLUS/10 000kč/ -mech klima,př.okna+vyhřívaná zrcátka v el.,zrcátka+kliky v barvě vozu. Dále jsme přiobjednali mlhovky,centrál s dálkou,alarm,construct,metalízu,zadní stěrač,počítač a pár dalších drobností. Dostali jsme se na finální cenu 305 000 kč. Vzhledem k tomu, že nemám až takový přehled o cenových nabídkách jiných automobilek / ceny se stále mění/, zajímalo by mne, jáké vozy ve srovnatelné nabídce / cenové i kvalitativní / se ted na trhu objevují. Dá se dnes v této cenové relaci a výbavě / když neberu v potaz, že jde o starší model / koupit i jiný vůz? Děkuji za odpoved a přeji pěkný den Martin
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 08:35, rada
Pokud mluvíme o autech střední třídy, tak já bych se poohlídl třeba po Opelu Vectra B, ale až po roce 1999 po faceliftu (poznávacím znakem je například integrovaný světlomet s blinkrem). Má už celopozink, takže už tolik nerezaví, je ovšem potřeba to zkontrolovat. Motory doporučím pro tento model 2 buď 1.8 16V (označení X18XE) nebo 2.0 16V (označení X20XEV). Pokud se ale nebavíme o střední třídě, tak bych volil Ford Focus 1.6 16V, kde je také zkontrolovat korozi stejně jako třeba u Opelu Astry G - do té bych volil motor 1.8 16V a v případě klidného řidiče 1.4 16V. Pokud už to musí být francouz, tak jedině Citroen Xsara.
A při nájezdu 15000/rok bych tu papírovou spotřebu až tak neřešil. Při tomto nájezdu bude mít běžná úržba s ručením a sem tam drobnou opravou větší vliv než litrový rozdíl mezi hypotetickými spotřebami.
A na závěr souhlasím s tím, že kupovat 11 let starý diesel s vidinou nízké spotřeby se opravdu nevyplatí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 08:35, rada
Nejlepší řešení je koupit si měsíčnik na autobus nebo vlak
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 09:32, rada
Seat cordoba vario Vám můžu vřele doporučit, ale je to spíše nižší střední třída. Jako kombi má ale docela velký zavazadelník a spolehlivost je vynikající. Jinak pokud by jste uvažovaůl od dieselu, tak i při Vašem nájezdu si kupte motor 1.9 sdi, který je zde ve verzi 50 kw ( dával se do golfu a oktávky), ale cordoba je mnohem lehčí takže dynamiky pro běžnou jízdu se vůbec neobávejte -Motor má poměrně slušný zátah prakticky od volnoběhu a pro plynulé ježdění je plně dostačující. Spotřeba je 4.5 litru a přes 5 se dostanete zcela vyjímečně. Motor pojistíte u wustenrotu na výkon a ne na objem a jezdíte. Motor má neskutečnou výdrž a je to tahoun- je to přímostřik bez turba- ( není zde ani setrvačník ) takže jediný co měníte je rozvod každých 90 000 a po 15 tis. olej. Nic neřešíte a jezdíte. Mám na něm najeto 280 tis- po třetí jsou dělané rozvody a během těch 15 000 do dalšího servisu ještě nemusím dolevát žádný olej - prakticky ani trochu neubyde a šlape jak hodinky - žádný kouř nic. Pokud koupíte toto auto od ročníku 2000 po faceliftu přední masky tak neuděláte chybu - dle automechanika jsou tyto auta ještě opravdu dimenzované na výdrž - dnes už do všeho nacpou spousta elekroniky a mechanické části odchází. Já mám i po tomto nájezdu původní ložiska a přední tlumiče - měnili se pouze kotouče- takže asi tak
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 11:54, rada
Tak rozseknout vám to nikdo nepomůže, protože nepíšete co od auta očekáváte. K čemu ho budete užívat. Na druhou stranu nechápu nad čím pořád přemýšlíte vy. Vámi zvolená auta jsou natolik rozdílná, že víc usnadnit jste si to už nemohl. Máte tu malé auto, nižší střední a i střední třídu. Prostě obložený talíř na kterém si vždy vyberete. A pokud nevíte jestli máte raději sýr nebo salám, tak pak je každá rada těžká. Pokud vám jde o náklady pak volte seat, pokud o komfort a reprezentativní vzhled tak 406, pokud chcete něco mezi tak Xsaru nebo 306, jsou to skoro stejný auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 13:55, rada
Zdravím, zkuste (pokud potřebujete opravdu šetřit) třeba z Německa nějakého japonce. Např. Nějaký Nissan, starou Mazdu nebo třeba Mitsubishi Lancer kombi, motor 1,6 83 kw nebo kolik, najdou se v zachovalém stavu za pár EUR. Mám osobní zkušenost, dovezl jsem to pro chudého bráchu za 1.200 EUR a už s tím ujel 60.000 km bez jiné než běžné údržby a pár maličkostí. Technicky jsou určitě lepší než Citroen či Peugeot z těch let. Ford Focus mám zrovna rozebraný, u motoru 1,6 74 kw z roku 2001 se najednou v tahu pootočilo rozvodové kolo u vačky sacích ventilů. Nevěřil byste ale jak na klice tak na vačkách jsou rozvodová kola jen na konusu (bez klínku či jiné aretace) a drží pouze dotažením šroubu na správný moment... Focus je jinak asi fajn, ale tohle se mi teda nelíbilo -))
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 14:24, rada
Přidávám se k názoru, že běháte ve velkém kruhu. Mícháte střední třídu s nižší střední a dokonce i nižší třídou /cordoba je na podvozku ibizy!!!/
Pokud budete jezdit sám,po okreskách, do 60 km, běžte do nižší třídy, pokud více, s rodinou a rychleji po lepších cestách - pak do nižší střední. /Do střední třídy s ročním průměrem 15000 bych už nešel pro větší provozní náklady. Zároveň bych nechtěl naftu v uvedených ročnících kolem roku 98-2000, ale raději benzin!/
Takže moje rada -
1/nižší střední - buď evropské - Fiat Brava, Renault Mégane, Citroen Xsara, Opel Astra, Ford Focus. /peugeot 306 je už morálně starý, vw golf zase dražší/,
- nebo japonské - mazda 323, toyota corola /honda civic je dražší/
2/benzínový motor 1.4 - 1.6
3/ventily neřešte, 8v táhne někdy dokonce lépe odspodu a teoreticky má větší životnost
4/po nutných racionálních kriteriích pak ještě nechte nakonec promluvit i srdce!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 15:47, rada
No Cordobu teda určitě ne!!!jednak opravdu ráda hnije a připadne mě to auto tak jaksi podivně ušitý jako kdyby narychlo a modelově je opravdu už aut!!!spíše bych volil Focus nebo něco ev.z japonska!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 18:31, rada
záleží do jaké ceny to chcete řešit?
P306 je už štará plečka, 406 lepší,ale spolehlivost je kus od kusu, celkově ten výběr je nic moc.
Benzín je jasná volba a spolehlivost hovoří pro japonce. Pokud chcete mimo běžných výdajů platit i neustálé opravy hledejte všechny ty francouze co jste si navrhl.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 18:53, rada
Dieselu sdi u Cordoby netřeba se bát, co se spolehlivosti týká. Výdrž má také slušnou. Takže Cordoba by z hlediska provozních nákladů při rozumném pojištění byl dobrý tip. Doporučuji ale také zvážit akustický komfort. A sdi či TDi je prostě příšerný traktor. Mě by se to teda orpavdu nechtělo stále poslouchat. 8V 1.6i 74 kW netřeba se bát. Spotřeba v Octavii lze udržet při rozumné jízdě kolem 7l, v Cordobě to bude pravděpodobně méně. Motor není třeba (a ani nemá moc smysl) jej točit. Akustika oproti dieselu v jiné dimenzi (byť jsou i tišší 1.6...). Nicméně Cordoba obecně je prostě malinká. Pokud nejste menšího vzrůstu, určitě bych vybíral jinde. 306ka je opravdu celkem "stará". Z vašeho výběru bych vyčlenil Xsaru a 406. Jinkak v obecné rovině bych vybíral mezi auty nižší střednní třídy - na 60 km cesty ideál, parkování a hmotnost na solidní úrovni, zároveň již nabízí i ten vnitřní prostor. Takže z vašeho výběru bych vybral Xsaru. Jinak samo záleží na ceně. Takže Focus 1.6, Golf IV či Leon 1.6l... To se tu již řešilo mnohokrát. Nového se tu moc nedá vymyslet.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 20:03, rada
Golf nebo Focus, pripadne Octavku
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 21.09.2009 20:06, rada
To Rene:
E46 po faceliftu-blatniky,kapota,dvere z vnitrni strany
X5-zadni dvere,okraje dveri
Obe stejny rok,od nova u me,nebourane nikdy.
reagować
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.