nepřihlášený uživatel napisał:
vozidlo: Peugeot 206 2.0 Hdirok výroby: 2000palivo: naftavýkon v kW: 66kód motoru: RHYpopis závady: Při jízde kolísá teplota chladící kapaliny.Pokud je venku teplo,dostane se teplota na cca 80°C asi po 10km jízdy.(Při hledání v různých diskuzích jsem zjistil,že je to běžná teplota motoru Hdi)Při zastavení,napříkad na křižovatce teplota klesne skoro na minimum a po ujetí dalších km zase stoupne ale už jen třeba na 70°C.Horší je to v ranních hodinách při cestě do práce(cca 20km).Teplota se většinou zastaví na první čárce na ukazateli teploty.Pokud zvýším otáčky,třeba ke 3tis teplota stoupne na nějakých 60°C a poté zas klesne na první čárku.Tento jev se mi objevuje asi měsíc.Auto topí hezky po ujetí asi 3km a spotřeba se nemění.kód chyby určené na diagnostice: -typ diagnostického přístroje: -kroky učiněné pro odstranění chyby + následky: -
Dobrý den, může být špatné čidlo teploty motoru. Nezdá se mi, že by teplota motoru při zastavení na křižovatce padla i při otevřeném termostatu z 80st. na minimum a v zápětí po rozjezdu opět poskočila na 60st.
Měl jsem podobný případ před X rokama na Fordu Sierra. Auto se po rozjezdu zahřálo skoro na optimální teplotu, ale pak padla ručička teploty na minimum a už se nepohla. Motor po zastavení byl na omak horký, auto normálně topilo a jezdilo. Vyměnil jsem termostat, ale nepomohlo to. Bylo to čidlo teploty motoru. Po výměně vše v pořádku.