0
powrót
 

diskuze k tématu: Doporučíme ojetý Opel Zafira?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 09:52, chudak pan Herman ....
...jiste se tesil na nejake odborne rady, na co si treba u tohoto auta dat pri tomto najezdu pozor, jiste ho zajimaly nejcastejsi zavady a treba i ceny vybranych ND ....

misto toho se ale dozvedel, ze zafira je dobre auto, ktere melo moznost 7mi sedacek a ze motor 2.2 je slusny. a taky mraky dalsich, naprosto nepodstatnych informaci, na ktere se neptal (jako napriklad ostatni motorizace a info o jinych modelech opelu)

prominte mi pane Dvorsky, ale ten clanek je snuska obecnejch OT kecu. naprosto nicnerikajici a neodborny clanek
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 10:37, Motor 2.2
Sháním Opela, ale motor 2.2 (Z22SE) jsem vyškrtl z nabídky. Motor je po stránce charakteristiky velmi dobrý. Je hodně pružný (díky průměrné hodnotě výkonu) a má velice příznivou spotřebu. Můžou se u něj vyskytovat 2 velké neduhy:
1.) Tento motor má rozvody poháněné řetězem, ale vlivem konstrukční chyby se u těchto motorů v prvních ročnících výroby v některých výrobních závodech Opelu (Luton a ještě někde) tento bezúdržbový řetěz přidíral vlivem špatně dimenzovaných mazacích trysek, až praskl a písty s ventily na sebe "DOSÁHNOU"! Lze to řešit preventivní výměnou nebo zapátrání u výrobce, zda je pravděpodobnost, že tenhle motor je postižen.
2.) Sám technik u Opelu mi prozradil, že tyto dvadvojky trpí zvýšenou spotřebou oleje, což třeba já špatně nesu.
Pokud se tyhle věci podaří ověřit nebo za slušné peníze vyřešit, pak nevidím problém. Velkou výhodou je tady znalost historie a konkrétně majitele. Hlavní je, aby byl natolik slušný a řekl, že třeba ten olej se v motoru doopravdy ztrácí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 12:42, RE: Motor 2.2
David V napisał:
Sháním Opela, ale motor 2.2 (Z22SE) jsem vyškrtl z nabídky. Motor je po stránce charakteristiky velmi dobrý. Je hodně pružný (díky průměrné hodnotě výkonu) a má velice příznivou spotřebu. Můžou se u něj vyskytovat 2 velké neduhy:
1.) Tento motor má rozvody poháněné řetězem, ale vlivem konstrukční chyby se u těchto motorů v prvních ročnících výroby v některých výrobních závodech Opelu (Luton a ještě někde) tento bezúdržbový řetěz přidíral vlivem špatně dimenzovaných mazacích trysek, až praskl a p...
Tohle měl pan Dvorský napsat, protože na toto se ho tazatel ptal! Dostal však odpověď, že auto s jasným původem je vždy dobrá volba a k tomu jako bonus stručný přehled motorizací Zafiry (ač se ptal na konkrétní motor v konkrétním kuse).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 12:51, RE: Motor 2.2
David V napisał:
Sháním Opela, ale motor 2.2 (Z22SE) jsem vyškrtl z nabídky. Motor je po stránce charakteristiky velmi dobrý. Je hodně pružný (díky průměrné hodnotě výkonu) a má velice příznivou spotřebu. Můžou se u něj vyskytovat 2 velké neduhy:
1.) Tento motor má rozvody poháněné řetězem, ale vlivem konstrukční chyby se u těchto motorů v prvních ročnících výroby v některých výrobních závodech Opelu (Luton a ještě někde) tento bezúdržbový řetěz přidíral vlivem špatně dimenzovaných mazacích trysek, až praskl a p...
Někdo už mě předběhl, výše uvedené o 2.2 je pravda, u Zafiry bych doporučoval zkontrolovat ještě dvě věci, které jsou trošku poddimenzované a to výfuk a klimatizaci. Výfuk stojí v originále sice jen 3.000 Kč, ale chladič klimatizace, který nezvládá nápory prosolených silnic už je dražší záležitost min. 5.000 Kč + naplnění. Podvozek je celkem držák s vyjímkou tlumičů nebo tyček stabilizátoru vpředu si většinou nežádá další investice. Jednoznačně bych se taky přikláněl k 1.8
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 15:00, RE: Motor 2.2
David V napisał:
Sháním Opela, ale motor 2.2 (Z22SE) jsem vyškrtl z nabídky. Motor je po stránce charakteristiky velmi dobrý. Je hodně pružný (díky průměrné hodnotě výkonu) a má velice příznivou spotřebu. Můžou se u něj vyskytovat 2 velké neduhy:
1.) Tento motor má rozvody poháněné řetězem, ale vlivem konstrukční chyby se u těchto motorů v prvních ročnících výroby v některých výrobních závodech Opelu (Luton a ještě někde) tento bezúdržbový řetěz přidíral vlivem špatně dimenzovaných mazacích trysek, až praskl a p...
Taky se přidám - s tímto motorem jsem se setkal jednou u kamaráda v dílně poté. Dostal se tam kvůli vysoké spotřebě oleje, což byl důsledek špatného zacházení a mizerně provedené předchozí opravy po prasknutí řetězu a potkání motoru. Špatné zacházení znamenalo použití levného oleje spolu s dlouhými intervaly výměny a používáním motoru ve vysokých otáčkách. Poté co praskl řetěz a motor se potkal a jeden brněnský Opel servis ho špatně opravil, zůstal v jednom z válců kovový úlomek, který do válce vybrousil drážku. Výsledkem byla spotřeba oleje výrazně přesahující litr oleje na 1000 km.

Hodně záleží na stavu konkrétního motoru, jestli se k němu původní majitel choval dobře, pak by spotřeba oleje nemusela vybočovat z průměru, ale to riziko prasknutí rozvodového řetězu je nepříjemné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 20:42, Chtělo by to doplnit
Byl jsem dost zvědavý jaké možné závady můžou zafiru potkat a nedozvěděl jsem se vlastně nic co už bych nevěděl.
Samozřejmě že koupě vozu od dobrého známeho (ještě k tomu pečlivého) je výhodná, ale ani sebelepší péče nedokáže zabránit chronickým nebo konstrukčním problémům.
Za všechny čtenáře Tipcars prosím autora o doplnění těchto faktů, byli bychom moc rádi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 22.04.2009 23:50, RE: Chtělo by to doplnit ...
Paul napisał:
Byl jsem dost zvědavý jaké možné závady můžou zafiru potkat a nedozvěděl jsem se vlastně nic co už bych nevěděl.
Samozřejmě že koupě vozu od dobrého známeho (ještě k tomu pečlivého) je výhodná, ale ani sebelepší péče nedokáže zabránit chronickým nebo konstrukčním problémům.
Za všechny čtenáře Tipcars prosím autora o doplnění těchto faktů, byli bychom moc rádi.
... že to NENí až tak "povedená" volba.
Jeden kamarád manželce a dětem koupil PŘESNĚ tento model (motor) a ... a asi mohl vybrat "lépe"
Pokusím se "doplnit" ta chybějící FAKTa:
- zda rok ´02 či ´03 je poměrně DŮLEŽITÉ - v roce ´03 proběhl malý facelift a mírná modernizace/vylepšení
- víte jak se píše, že PSA "nic/moc" řazení? Tak "na školení" byli EVIDENTNĚ u Opel v Rüsselsheim při konstrukci ZAFIRy
- náhradní akumulátor s sebou vozte raději "preventivně" - na 99% procent "odejde" (tak jednou za rok - pokud vůz rozjíždíte roztlačením z kopce, NEsvítíte, klimatizaci NEpoužíváte, rádio si NEpouštíte a přes zimu vůbec NEjezdíte - jednou za dva ,-)
- na to že akumulátor "končí" vás "decentně" upozorní NÁHLE NEfunkční posilovač řízení (ve "správné" chvíli docela "mňamka" .-)
- tu klimatizaci opravdu raději NEpoužívejte NIKDY - hučí jak větráky co vyvádí vzduch z tunelů či metra (když zrovna funguje - a vy jste na "čekačce" zda dříve odejde její kompresor nebo jeho elektromagnetická spojka)
- žárovky v předních světlometech budou praskat ať svítíte či NEsvítíte (prý tam "bludné proudy" proudí ...)
- když za jízdy NEčekaně "spadnou" všechny ručičky - NEvypínejte motor (už byste NEnastartovali!) a zkuste "dojet" do jakéhokoliv servisu
- zadní tlumiče NEjsou nijak "ostýchavé" a každých 50-60 t. km řeknou "'A DOST!" (a ještě předtím "vytečou")
- o tom se "doslechly" rozvodové řemen(y) a oni prý "déle" ROZHODNĚ pracovat bez výměny NEbudou!
- VÝfuk je od toho aby VYfukoval (ne VY-držel - tohle heslo EVIDENTNĚ při vývoji Opel Zafira požili)
- crash test doporučuje, že pro ČELNí srážku je "rozumným maximem" soupeř typu škoda 120 (Trabant by byl ještě lepší ...)
TOLIK stručně k modelu Opel Zafira (jen něco málo co jsme probíraly při "babinci" - také se ráda poučím od PROFESIONÁLů)
Pěkný den (bez OPELu Zafira ,-)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 09:44, RE: chudak pan Herman ....
Key1 napisał:
...jiste se tesil na nejake odborne rady, na co si treba u tohoto auta dat pri tomto najezdu pozor, jiste ho zajimaly nejcastejsi zavady a treba i ceny vybranych ND ....

misto toho se ale dozvedel, ze zafira je dobre auto, ktere melo moznost 7mi sedacek a ze motor 2.2 je slusny. a taky mraky dalsich, naprosto nepodstatnych informaci, na ktere se neptal (jako napriklad ostatni motorizace a info o jinych modelech opelu)

prominte mi pane Dvorsky, ale ten clanek je snuska obecnejch OT kecu. napro...
Proč by to měl opakovat stále dokola ? Vždyť už tady jeden popis Zafiry je a v článku je na něj i odkaz ...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 15:46, ,-)
Kylie napisał:
... že to NENí až tak "povedená" volba.
Jeden kamarád manželce a dětem koupil PŘESNĚ tento model (motor) a ... a asi mohl vybrat "lépe"
Pokusím se "doplnit" ta chybějící FAKTa:
- zda rok ´02 či ´03 je poměrně DŮLEŽITÉ - v roce ´03 proběhl malý facelift a mírná modernizace/vylepšení
- víte jak se píše, že PSA "nic/moc" řazení? Tak "na školení" byli EVIDENTNĚ u Opel v Rüsselsheim při konstrukci ZAFIRy
- náhradní akumulátor s sebou vozte raději "preventivně" - na 99% procent "odejde" (tak jednou ...
To je fakt skoro nejblbější mpv na trhu
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 18:13, RE: Chtělo by to doplnit ...
Kylie napisał:
... že to NENí až tak "povedená" volba.
Jeden kamarád manželce a dětem koupil PŘESNĚ tento model (motor) a ... a asi mohl vybrat "lépe"
Pokusím se "doplnit" ta chybějící FAKTa:
- zda rok ´02 či ´03 je poměrně DŮLEŽITÉ - v roce ´03 proběhl malý facelift a mírná modernizace/vylepšení
- víte jak se píše, že PSA "nic/moc" řazení? Tak "na školení" byli EVIDENTNĚ u Opel v Rüsselsheim při konstrukci ZAFIRy
- náhradní akumulátor s sebou vozte raději "preventivně" - na 99% procent "odejde" (tak jednou ...
To jsou teda kecy Kylie, aspoň, že už je vše napáno tak nějak přehledně. Ne jedno písmeno velký druhý malý jak na auto.cz. Každopádně osobně znám člověka se Zafirou 2,2 a baterka rozhodně neodchází po roce. To je holý nesmysl. Klima taky není kdovíjak poruchová, maximálně odejde ten chladič. A její hlučnost taky není zase tak strašná. Výfuk tak 3-5let dle provozu. K tý bezpečnosti už se snad nemá cenu ani vyjadřovat. Kolik aut této třídy mělo v roce 1999(datum uvedení) 3 hvězdy. Moc jich nebylo že? Já vím, že u Vás je na prvním místě Citroën a Opel je nakonci, ale stejně psát tolik bludů?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 23.04.2009 21:56, Ale RRaaFF(ee)!
RRAAFF napisał:
To jsou teda kecy Kylie, aspoň, že už je vše napáno tak nějak přehledně. Ne jedno písmeno velký druhý malý jak na auto.cz. Každopádně osobně znám člověka se Zafirou 2,2 a baterka rozhodně neodchází po roce. To je holý nesmysl. Klima taky není kdovíjak poruchová, maximálně odejde ten chladič. A její hlučnost taky není zase tak strašná. Výfuk tak 3-5let dle provozu. K tý bezpečnosti už se snad nemá cenu ani vyjadřovat. Kolik aut této třídy mělo v roce 1999(datum uvedení) 3 hvězdy. Moc jich nebylo...
Jsem ráda, že čtete mé příspěvky ... (takže byste mohl VĚDĚT, že si NEvymýšlím .-)
ZCELA VÁŽNĚ: Psala jsem to samozřejmě s "nadsázkou", nicméně PŘESNĚ odpovádají pečlivým německým (OPEL domácím) statistikám v Gebrauchtwagen katalog(u) - NEberte můj textík "zaslepeně/doslovně", nicméně co se FAKTických "bolavých" míst modelu a jejich PORUCH ... tam to je (BEZ ironie) přesně tak - je mi líto.
PS: Jste asi tak "tisícátýprvní" co zmiňuje Citroën na prvním místě (no někteří jmenují konkrétně C5 ,-)
I když mám Brumlu ráda (a "vyhovuje mi") tak na PRVNíM místě ... tak dobrý opravdu NENí (to možná takový Bristol a od té doby co já "okusila" SL 6.3 AMG, tak možná i NEvěrná bych mu byla a ... atd. apod. - to spíše CHLAPEČKOVÉ berou autíčka "tuhle značku ANO" a "tuhle značku NE" - já te beru maličko "jinak"
Jestli jste "fanda" Opel - tak vám klidně "pochválím" nový Opel Insignia (ve verzi OPC s 20ti palcovými koly - no to věru NEpůsobí špatně ... a vzhledově pěkně vypadal v Geneve i ten městský hybrid ... na jehož jméno si zrovna NEmůžu vzpomenout .-)
Pěkný den (ale raději BEZ opel(u) zafira - vážně)
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.