Mek napisał:
"...turboefekt vás zatlačí do sedaček..." Malá technická: turboefekt vás do žádných sedaček nezatlačí, právě naopak - tímto termínem se označuje časová prodleva mezi sešlápnutím plynového pedálu a následným roztočením turbodmychadla.
Pokud vím, turboefektem se většinou myslí právě to, co píše autor. Snahou většiny výrobců je, aby tzv. turboefekt nebyl znatelný, tzn. aby motor táhl plynule. Jízda s motorem, který má silný turboefekt totiž není moc příjemná, napřed se nic neděje a od určitých otáček auto "vystřelí" jako splašené. Mimochodem turbo se točí pořád, jen od určitých otáček se točí natolik rychle, že to má efekt. Prodleva mezi sešlápnutím plynu a roztočením turba tudíž ani nemůže existovat (u motorů s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla se maximálně změní jejich nastavení, proto je u některých aut slyšet po přidání plynu zahvízdání turba).