0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Insignia BiTurbo

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 07:07, Insignia
Insignia je velmi povedené auto po stránce designu. Bohužel praktičnost byla ne na druhém, ale až na bůhví kolikátém místě v pořadí. Tak mizernou práci s vnitřním prostorem jsem dlouho neviděl - obrovská karoserie s velkým rozvorem a uvnitř místa jako v nižší střední třídě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 09:32, smysl
Trochu postrádám smysl této motorizace i směr kterým se Opel s Insignií vydal. Servisní nároky po nějakých 100 000 km se dají očekávat velmi vysoké (náročná konstrukce a žádné zkušenosti). Verze 4x4 navíc váží nenaložená přes 2 tuny! Takže bežně naložená Insignia může vážit i 2,5 tuny. Dnes, kdy mnozí výrobci konečně pochopili, že je třeba držet u nových modelů dietu, aby nemuseli vytvářet stále silnější motory a řešit složitě jejich emise, tak Opel vyrábí takového mastodonta. Fajn, bourat s ním bych se nebál, ale pochybuji, že reálná spotřeba půjde pod 8 litrů. A pořád to je jen čtyřválcový chrochta. Např. Passat Variant 2,0 TDI 4motion váží "jen" 1700 kg. Takže si myslím že 125 kW se dynamicky vyrovná Opelu bez problémů. A ať má 2,0 TDI jaké chce problémy, servis bude vycházet levněji a hlavně ho opraví každý lepší garážmistr. Pohon 4x4 přes Haldex je osvědčený a i s ním je reálná spotřeba nějakých 6 litrů. Navíc, jak už psal Pavlik, využití obestavěného prostoru je v Insignii opravdu ledabylé. Kdyby Opel trochu víc přemýšlel, mohl vyrobit velmi zajímavé auto. Designově na to rozhodně má... Místo hyperdieselu měli raději udělat verzi se silným a spolehlivým motorem na CNG (to platí i pro VW).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 10:53, RE: smysl
Paul napisał:
Trochu postrádám smysl této motorizace i směr kterým se Opel s Insignií vydal. Servisní nároky po nějakých 100 000 km se dají očekávat velmi vysoké (náročná konstrukce a žádné zkušenosti). Verze 4x4 navíc váží nenaložená přes 2 tuny! Takže bežně naložená Insignia může vážit i 2,5 tuny. Dnes, kdy mnozí výrobci konečně pochopili, že je třeba držet u nových modelů dietu, aby nemuseli vytvářet stále silnější motory a řešit složitě jejich emise, tak Opel vyrábí takového mastodonta. Fajn, bourat s ním...
Nechci být moc urýpaný, ale chtěl bych vidět toho lepšího garážmistra co opraví 2,0 TDI CR 125 kw (už s PD má spousta garážníků vážné problémy). Servisní nároky jsou vysoké a případná oprava, tedy hlavně její diagnistika, není u commonrailu nic jednoduchého. Navíc si myslím, po reálně nabytých zkušenostech s moderními diesely, že opravy budou hrozit až po ujetí min. 200 tisíc km (spojka, dvouhmota, vstřiky, turbo, atd.) - pokud tedy něco nepodcenily, nebo nepřijali konstruktéra motoru od VW ) .
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 12:37, RE: smysl
Pavlik napisał:
Nechci být moc urýpaný, ale chtěl bych vidět toho lepšího garážmistra co opraví 2,0 TDI CR 125 kw (už s PD má spousta garážníků vážné problémy). Servisní nároky jsou vysoké a případná oprava, tedy hlavně její diagnistika, není u commonrailu nic jednoduchého. Navíc si myslím, po reálně nabytých zkušenostech s moderními diesely, že opravy budou hrozit až po ujetí min. 200 tisíc km (spojka, dvouhmota, vstřiky, turbo, atd.) - pokud tedy něco nepodcenily, nebo nepřijali konstruktéra motoru od VW ) .
Trochu si přisadím...takovýhle auto málokdo kupuje do rodiny (nové), manažer (ať zaměstnanec své či nesvé firmy) nebude řešit, jaké náklady čekají druhého až pátého majitele... Prostě dostane nějakej badžet, a vybere si auto podle svýho gusta, nejlépe na oper. lízink. Co bude potom, neřeší, páč dostane buď nový, nebo padáka (zlatýho).
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 14:53, RE: smysl
Pepe napisał:
Trochu si přisadím...takovýhle auto málokdo kupuje do rodiny (nové), manažer (ať zaměstnanec své či nesvé firmy) nebude řešit, jaké náklady čekají druhého až pátého majitele... Prostě dostane nějakej badžet, a vybere si auto podle svýho gusta, nejlépe na oper. lízink. Co bude potom, neřeší, páč dostane buď nový, nebo padáka (zlatýho).
Jasně, pokud jde o ojedinělý manažerský vůz, je to celkem jedno, ale kdyby šlo o menší flotilu, firma bude řešit, jestli se těch aut po čase zbaví. A soukromníka nebo bazaristu zajímá, jestli neodkoupí pojízdnou černou díru na peníze. Leasingovku nabízející operativní leasing servisní náklady zajímají, už z výše uvedeného důvodu a taky aby mohli nabídnout zajímavou cenu a hlavně na tom co nejvíc vydělat. Takže ve svém portfoliu budou raději nabízet relativně osvědčené Pašíky, od kterých už ví co mají čekat, nebo jiná běžnější auta.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 15:39, RE: smysl
Paul napisał:
Jasně, pokud jde o ojedinělý manažerský vůz, je to celkem jedno, ale kdyby šlo o menší flotilu, firma bude řešit, jestli se těch aut po čase zbaví. A soukromníka nebo bazaristu zajímá, jestli neodkoupí pojízdnou černou díru na peníze. Leasingovku nabízející operativní leasing servisní náklady zajímají, už z výše uvedeného důvodu a taky aby mohli nabídnout zajímavou cenu a hlavně na tom co nejvíc vydělat. Takže ve svém portfoliu budou raději nabízet relativně osvědčené Pašíky, od kterých už ví co...
Obávám se, že firem, co pořídí flotilu aut po 3/4 mio asi moc nebude. Takže ano, půjde o jednotlivá auta... V dnešní době, kdy je os. auto v odpisové třídě 5 let, je operativní leasing u aut s vysokým nájezdem výhodnější. A odpadají tak starosti co potom.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 15.05.2012 20:13, RE: smysl
Pepe napisał:
Obávám se, že firem, co pořídí flotilu aut po 3/4 mio asi moc nebude. Takže ano, půjde o jednotlivá auta... V dnešní době, kdy je os. auto v odpisové třídě 5 let, je operativní leasing u aut s vysokým nájezdem výhodnější. A odpadají tak starosti co potom.
Souhlas. Osobně vidím v operativním leasingu budoucnost. Už jej začínají oběvovat i živnostníci, pro které to je daňově i jinak zajímavé. A ti co najedou fakt hodně je to nejvýhodnější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.05.2012 10:07, RE: smysl
Paul napisał:
Souhlas. Osobně vidím v operativním leasingu budoucnost. Už jej začínají oběvovat i živnostníci, pro které to je daňově i jinak zajímavé. A ti co najedou fakt hodně je to nejvýhodnější.
v čem konkrétně jsou ty výhody oproti finančnímu leasingu?
Splátka finančního leasingu je vždy nižší, než splátka operativního. Auto je po dobu splácení leasingu v záruce, takže argumentovat tím, že během operativního leasingu je mi auto zadarmo spraveno nelze. V obou připadech je auto pojištěno havarijně. V případě normálního (finančního) leasingu se auta raz dva (operativně) zbavím odvezením do AAA, kde za něj dostanu alespoň něco, zatímco u operativního leasingu dostanu možná kafe při odevzdání vozu.
Kde jsou ty výhody?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.05.2012 11:22, RE: smysl
free78 napisał:
v čem konkrétně jsou ty výhody oproti finančnímu leasingu?
Splátka finančního leasingu je vždy nižší, než splátka operativního. Auto je po dobu splácení leasingu v záruce, takže argumentovat tím, že během operativního leasingu je mi auto zadarmo spraveno nelze. V obou připadech je auto pojištěno havarijně. V případě normálního (finančního) leasingu se auta raz dva (operativně) zbavím odvezením do AAA, kde za něj dostanu alespoň něco, zatímco u operativního leasingu dostanu možná kafe při odevzd...
Os. auto patří do skupiny odpisů 5 let, takže i akontaci odepisuju 5 let. Tzn, že i když zaplatím akontaci 100 tKč, do nákladů mi jde jen 20, zbylých 80 zdaním daní z příjmu, tzn. že zaplatím přes 15tKč z peněz, které už nemám... Další věc je, že když standardně využiju fin. leas., mám ho na oněch 5 let. Najede-li někdo třeba 50tkm/rok, znamená to, že musí držet auto do 250tkm. Při oper. les. můžu auto vyměnit po sjednané době (klidně 2 roky), vrátím ho, vezmu jiné. Sice nic nedostanu, ale nemusím nic platit (v případě výkupu do oněch AAA daň z příjmu - prodeje). Mohl bych pokračovat, ale nehodlám to tady vytapetovat - neživím se tím.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 16.05.2012 13:11, RE: smysl
Pepe napisał:
Os. auto patří do skupiny odpisů 5 let, takže i akontaci odepisuju 5 let. Tzn, že i když zaplatím akontaci 100 tKč, do nákladů mi jde jen 20, zbylých 80 zdaním daní z příjmu, tzn. že zaplatím přes 15tKč z peněz, které už nemám... Další věc je, že když standardně využiju fin. leas., mám ho na oněch 5 let. Najede-li někdo třeba 50tkm/rok, znamená to, že musí držet auto do 250tkm. Při oper. les. můžu auto vyměnit po sjednané době (klidně 2 roky), vrátím ho, vezmu jiné. Sice nic nedostanu, ale nemus...
ok, díky za osvětu. do teď jsem fakt nechápal proboha proč splácet něco co nikdy nebude moje a ještě za to platit víc...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.05.2012 07:19, RE: smysl
free78 napisał:
ok, díky za osvětu. do teď jsem fakt nechápal proboha proč splácet něco co nikdy nebude moje a ještě za to platit víc...
Pořád je to levnější, než z půjčovny . Je to prostě daňově i organizačně jednodušší, někdo argumentuje i optimalizací cash flow a pod. Prostě i u aut se opouští syndrom nutkání věci vlastnit - pronajímají se kanceláře, výrobní i skladovací haly, kancelářská technika, stavební mechanizace....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.05.2012 10:21, RE: smysl
Pepe napisał:
Pořád je to levnější, než z půjčovny . Je to prostě daňově i organizačně jednodušší, někdo argumentuje i optimalizací cash flow a pod. Prostě i u aut se opouští syndrom nutkání věci vlastnit - pronajímají se kanceláře, výrobní i skladovací haly, kancelářská technika, stavební mechanizace....
Operativnímu leasingu jsem nevěřil , protože já jsem totiž osobně viděl pouze velmi špatný způsob jeho využití v mém předchozím zaměstnání. Na operativní leasing byla koupena velmi dobře vybavená Škoda Octavia 103kW 2.0TDi kombi. Cena vozu byla přes 700 tisíc Kč. Auto se splácelo 2 roky částkou cca 28 tisíc měsíčně. Po dvou letech mělo najeto necelých 80 tisíc. km a vrátilo se leasingové firmě. Připadalo mi to hrozné zaplatit celkem 672 tisíc na splátkách a na konci nemít nic. Toho auta se šlo "operativně" zbavit prodejem do AAA alespoň za 200 tis. Pokud ovšem díky daním a dalším vícenákladům vychází oper. leasing levněji, beru to, chápu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 17.05.2012 12:49, RE: smysl
free78 napisał:
Operativnímu leasingu jsem nevěřil , protože já jsem totiž osobně viděl pouze velmi špatný způsob jeho využití v mém předchozím zaměstnání. Na operativní leasing byla koupena velmi dobře vybavená Škoda Octavia 103kW 2.0TDi kombi. Cena vozu byla přes 700 tisíc Kč. Auto se splácelo 2 roky částkou cca 28 tisíc měsíčně. Po dvou letech mělo najeto necelých 80 tisíc. km a vrátilo se leasingové firmě. Připadalo mi to hrozné zaplatit celkem 672 tisíc na splátkách a na konci nemít nic. Toho auta se šlo "...
Každá mince má 2 strany... Vezmu-li v potaz, že za 28tKč měsíčně jezdím v NOVÉM autě bez jakýchkoliv starostí (servis, pojištění, pneu, dáln. známka, silniční daň...), tak to za určitých okolností smysl má. Samozřejmě to není vhodný pro každýho, proto těch instrumentů existuje víc, aby byla možnost výběru...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.