cytat:
reakce na: pieter1, 19.03.2021 15:58 (Přichází doba, kdy bude potřeb ...)
Ahoj, s tak malým nájezdem bych vůbec neřešil spotřebu a soustředil se na benzínové motory.
Ohledně Oplu Astra J, doporučuji skvělý článek:
https://www.auto.cz/ojety-opel-astra-j-p10-tezky-nebo-spis-bytelny-120275?kapitola=1Kde sice 1.4 T je nepřímovstřikový, ale spolehlivý není, naopak se doporučuje 1.6 Turbo, byť časem přišlo o nepřímý vstřik, viz článek.
V Astře K je 1.4 T už přímovstřikový, ale zato zatím funguje dobře, ikdyž z počátku výroby se majitelé potýkali s problémem cukaní pří akceleraci. Můj známý má takovou Astru v kombíku dva roky a vůz funguje dobře, ale chápu je to málo na nějaký závěr. Pak kamarád a soused má Opel Zafira C 2.0 CDTi v automatu asi pátým rokem a vše ok.
S těmi automaty je vždy potíž, stačí jen, že se nemění olej a i ten s dobrou pověstí začne zlobit. Asi nejlepší zkušenosti s měničem má můj kamarád ve flotile Hondy Accord 2.0 VTEC, ten pracuje dobře i po 350tis.km a nic nenasvědčuje, že fungovat nebude. Podobný automat by měl mít i Civic 1.8 VTEC.
Dobrou pověst mají Aisiny, můžu potvrdit, že dobře fungovaly už ve Fiatu Croma 1.9 JTD. Škoda, že by ti nestačil Fiat Tipo kombi 1.6 E.Torq AT, ideál na kratší trasy a občasné výlety
Špatnou pověst překvapivě nemají ani CVT v Toyotách Auris a Avensis, ale tam zase může vadit "vysavačový" efekt.
Hmm ale jestli pracuješ v autoservisu, tak bych zase tak dvouspojky nehanil, můj kolega má S-MAX 2011 2.0 TDCi s Powershiftem, najeto přes 200tis.km a nic mu není, jezdí denně i město.
U koncernu DSG s mokrými spojkami, které se vážou se silnějšími motory jako je 2.0 TDI také nebývají problémy a výměna spojek Tě jako automechanika vyjde mnohem levněji.
Abych řekl pravdu, sám bych tápal jako ojetinu vzít, asi bych také risknul Astru