rojack napisał:
Mně to přijde ale skutečně jako úprava patřící někam do roku 1980, tedy na stodvacítku. První věc je mít v pořádku termostat. Pokud je, pak nemá žádná dečka smysl.
ale má, ono když jedete v -25°C, tak to sakra pomůže. Ano v našich klimatických podmínkách taková situace nastane jednou za rok, ale stává se. Navíc není jen našeho trhu, že ... jsou i severské trhy, Rusko atp.
Pravda, toto řešení jsem viděl pouze u některých výkonných vozů (250PS+), kde je požadavek na velmi dobré chlazení i na rozpálených silnicích někde ve Španělsku. Proto mají bohatě dimenzované ventilační otvory v předním nárazníku- a ty jsou v zimě nežádoucí. Chladič sice lze uzavřít termostatem, nicméně prochladá blok(nežádoucí pnutí), olejová náplň (trhá se mazací film) atp.
Nicméně v případě této Corsy je to samozřejmě blbost - tady bude vadný termostat na 99,5%