bubu napisał:
Vravis, ze 1.8 je spolahliva? Sam uvazujem nad kupou fiat coupe 1.8, ale o tom aute neviem prakticky nic, akurat ze sa mi paci design. Chcel bych sa dozvediet viac, hlavne o jazdnych vlastnostiach a dynamike motoru 1.8, max rychlost , spotreba a tak....
Jo 1,8 l v coupe je podle mě nejrozumnější volba, má rozumné povinné ručení a je docela spolehlivá,Jen je potřeba se věnovat pár věcem.Motor má 130 koní, a díky proměnnému časování sacího rozvodu slušně táhne z nízkých otáček a nechybí mu gradace výkonu.Jestli že motor při jízdě netáhne, může být na vině tzv variátor, ten se skládá z elektromagnetického ventilu, který vpouští olej pro natočení vačkového hřídele. Je to takový váleček na jednom konci vačkové hřídele. Někdy ho lze vyčistit, jinak nový stojí u dealera cca 5000,-kč.U tohot motoru je také nutné vymezovat ventilovou vůli, jelikož nemá hydraulická zdvihátka. Zde se to provádí přesnými podložkami, tzv kalibry, které lze objednat pouze u dealera. Samotné vymezení je docela pracné, avšak pro motor nezbytné.Obecně nezažší interval vymezení bývá cca 150000km.Jinak se opotřebí vačky a může dojít až k podpálení ventilů a ztrátě komprese.Při modernizaci tento motor začal plnit normu Euro IV, a dostal velmi moderní ECU, od Magneti Marelli , díky níž u něj klesla spotřeba na opravdu pozoruhodně nízkých, tušim cca 7,3l na 100km, zase se ale zhoršil zátah v nízkých otáčkách
(.Jinak variátor ochráníte před zanesením karbonem používáním kvalitních olejů, které karbon dokáží rozpouštět.nutná je aspon polosyntetika, klidně s vyšší mazivostí při vysokých teplotách(10W-40, 10W-50).Olej je nutné měnit po 15000km, nebo po jednom roce.