0
powrót
 

diskuze k tématu: Na co pozor u ojetého Opelu Calibra?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Środa 21.05.2014 08:34, Kup si to.
Klidně si to kup. Sice už i ten nejchudší tuner z vesnice s Calibrou skončil tak někdy před deseti lety, ale tak budeš velká vyjímka. Za 20 000 dostaneš dobré a spolehlivé auto, které se ti spolehlivě rozloží na atomy, protože už je: hodně staré...., hodně ojeté...., už ho mělo před tebou osm lidí..., z toho tři tuneři z Vysočiny a jeden z Ostravska a ten v něm vozil šrot do sběrny - to jsem tu nedávno viděl. Calibra plná socek a narvaný kufr... A to je tak jediná Calibra za pět let...

reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 21.05.2014 09:23, RE: Kup si to.
gablenz napisał:
Klidně si to kup. Sice už i ten nejchudší tuner z vesnice s Calibrou skončil tak někdy před deseti lety, ale tak budeš velká vyjímka. Za 20 000 dostaneš dobré a spolehlivé auto, které se ti spolehlivě rozloží na atomy, protože už je: hodně staré...., hodně ojeté...., už ho mělo před tebou osm lidí..., z toho tři tuneři z Vysočiny a jeden z Ostravska a ten v něm vozil šrot do sběrny - to jsem tu nedávno viděl. Calibra plná socek a narvaný kufr... A to je tak jediná Calibra za pět let...


copak, Gáblíku, nechceš konkurenci??? tazateli bych doporučil jediné-závěť. možná ještě dobrou pojistku. pro pozůstalé. pronájem obřadní síně a kytky jsou dneska pálka. když tedy už myslí na blízkou budoucnost a pořizuje si rakev.
reagować
bulawaio
ilość wystąpień62
data registracji18.06.2013
Środa 21.05.2014 10:14, Základ pro veterána?
Mě to spíš přišlo, že by to chtěl pán celý zrekonstruovat a tak nějak si z toho udělat auto pro radost - leštěnku - veterána
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 21.05.2014 10:34, Pro radost
Milý tazateli, vykašli se na nekonstruktivní poznámky výše a klidně jdi za svým snem. Samozřejmě nečekej, že za 20 tisíc koupíš aspiranta na cenného veterána o kterého se budou prát za 20 let mezinárodní muzea. Základem je koupit co nejzachovalejší kus. Doporučuji se porozhlédnout po našich i německých Opel klubech a koupit nejlépe od nadšence. Buď si 100% jistý, že to co ušetříš na rádoby výhodné koupi, vrazíš do toho během pár měsíců. Možná i víc. Nejdůležitější je, aby byla Calibra co nejmíň zrezlá. Důkladná prohlídka všech zákoutí je absolutně nutná. 2,0 8V je blbuvzdorná motorizace, 16V už jede líp, ale absolutní spolehlivost už chybí. Osobně bych šel do V6 bez 4x4, která už má pořádné srdce, ale je ještě rozumně servisovatelná. Co je nutné hlídat jsou výměny rozvodů vč. vodní pumpy. 60 000 km a 5 let je sice dost drsné, ale jak ti majitelé opelů potvrdí, rozhodně to není přehnané. Ještě zmíním alternativy. Ono totiž všechny německá coupé ze začátku 90 let mají své kouzlo. BMW 3 E36 - bacha na korozi a vůli v kardanu, motoricky a jízdně nesrovnatelné s Calibrou, VW Corrado - dnes už špatně sehnatelné a stále stoupá! na ceně, ale téměř nerezne a je s ním sranda, super zábavná předokolka, Audi Coupé - nejbytelnější, nezanedbané nerezne, není problém s ND a s quattrem se dá v zimě užít spousta srandy, jako s jediným z konkurentů bych klidně jezdil celý rok.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 21.05.2014 14:34, RE: Pro radost
Paul napisał:
Milý tazateli, vykašli se na nekonstruktivní poznámky výše a klidně jdi za svým snem. Samozřejmě nečekej, že za 20 tisíc koupíš aspiranta na cenného veterána o kterého se budou prát za 20 let mezinárodní muzea. Základem je koupit co nejzachovalejší kus. Doporučuji se porozhlédnout po našich i německých Opel klubech a koupit nejlépe od nadšence. Buď si 100% jistý, že to co ušetříš na rádoby výhodné koupi, vrazíš do toho během pár měsíců. Možná i víc. Nejdůležitější je, aby byla Calibra co nejmíň zrezlá. Důkladná prohlídka všech zákoutí je absolutně nutná. 2,0 8V je blbuvzdorná motorizace, 16V už jede líp, ale absolutní spolehlivost už chybí. Osobně bych šel do V6 bez 4x4, která už má pořádné srdce, ale je ještě rozumně servisovatelná. Co je nutné hlídat jsou výměny rozvodů vč. vodní pumpy. 60 000 km a 5 let je sice dost drsné, ale jak ti majitelé opelů potvrdí, rozhodně to není přehnané. Ještě zmíním alternativy. Ono totiž všechny německá coupé ze začátku 90 let mají své kouzlo. BMW 3 E36 - bacha na korozi a vůli v kardanu, motoricky a jízdně nesrovnatelné s Calibrou, VW Corrado - dnes už špatně sehnatelné a stále stoupá! na ceně, ale téměř nerezne a je s ním sranda, super zábavná předokolka, Audi Coupé - nejbytelnější, nezanedbané nerezne, není problém s ND a s quattrem se dá v zimě užít spousta srandy, jako s jediným z konkurentů bych klidně jezdil celý rok.


Souhlasím. Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější, ale já osobně se spíše kloním k C20NE, což je 8-mi ventilový 2-litr s 85 kW). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru.
A kontrola koroze je na místě a obávám se, že auto bez "rakoviny" plechů asi nenajdete. Navíc ta koroze je i na ramenech, vniřních svárech karoserie, ne jen na lemech a prazích. Měl jsem Vectru A. Zvenčí nerezla zásadně, ale neviditelné sváry zespod auta byly ke konci docela špatné.
V takovém stavu koupíte auto od nějakého jiného "blázna", který se o ně staral. Pak nebude levné nebo nebude na prodej.
reagować
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Środa 21.05.2014 15:07, RE: Pro radost
David V napisał:
Paul napisał:
Milý tazateli, vykašli se na nekonstruktivní poznámky výše a klidně jdi za svým snem. Samozřejmě nečekej, že za 20 tisíc koupíš aspiranta na cenného veterána o kterého se budou prát za 20 let mezinárodní muzea. Základem je koupit co nejzachovalejší kus. Doporučuji se porozhlédnout po našich i německých Opel klubech a koupit nejlépe od nadšence. Buď si 100% jistý, že to co ušetříš na rádoby výhodné koupi, vrazíš do toho během pár měsíců. Možná i víc. Nejdůležitější je, aby byla Calibra co nejmíň zrezlá. Důkladná prohlídka všech zákoutí je absolutně nutná. 2,0 8V je blbuvzdorná motorizace, 16V už jede líp, ale absolutní spolehlivost už chybí. Osobně bych šel do V6 bez 4x4, která už má pořádné srdce, ale je ještě rozumně servisovatelná. Co je nutné hlídat jsou výměny rozvodů vč. vodní pumpy. 60 000 km a 5 let je sice dost drsné, ale jak ti majitelé opelů potvrdí, rozhodně to není přehnané. Ještě zmíním alternativy. Ono totiž všechny německá coupé ze začátku 90 let mají své kouzlo. BMW 3 E36 - bacha na korozi a vůli v kardanu, motoricky a jízdně nesrovnatelné s Calibrou, VW Corrado - dnes už špatně sehnatelné a stále stoupá! na ceně, ale téměř nerezne a je s ním sranda, super zábavná předokolka, Audi Coupé - nejbytelnější, nezanedbané nerezne, není problém s ND a s quattrem se dá v zimě užít spousta srandy, jako s jediným z konkurentů bych klidně jezdil celý rok.
Souhlasím. Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější, ale já osobně se spíše kloním k C20NE, což je 8-mi ventilový 2-litr s 85 kW). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru. A kontrola koroze je na místě a obávám se, že auto bez "rakoviny" plechů asi nenajdete. Navíc ta koroze je i na ramenech, vniřních svárech karoserie, ne jen na lemech a prazích. Měl jsem Vectru A. Zvenčí nerezla zásadně, ale neviditelné sváry zespod auta byly ke konci docela špatné. V takovém stavu koupíte auto od nějakého jiného "blázna", který se o ně staral. Pak nebude levné nebo nebude na prodej.


Davide V, i ty jedna matko Terezo z Tip cars. Fakt hodně věcí nevíš a radíš. Jenom zlomyslný klouček může doporučit někomu C20NE. Ale nenapíšu to proč. U tebe je škoda slov. Jenom ti prozradím, že jsem guru na tento motor. Viděl jsem z něj každý milimetr. Takže: C20NE s 450 000 km nebrat! To radši nacpat prachy do turba. Taky to bude v rozkladu ale má to nějakou historickou hodnotu a ty nacpané prachy se odmění alespoň dramatickým zážitkem na cestě (pokud to pojede) a rychlou smrtí v zrezlé kurv*ě made in Adam Opel.
Jo a Turbo v dobrém stavu nepůjde v Dojčlandii pod 200 000. To jen tak na okraj...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 21.05.2014 15:20, RE: Pro radost
gablenz napisał:
David V napisał:
Paul napisał:
Milý tazateli, vykašli se na nekonstruktivní poznámky výše a klidně jdi za svým snem. Samozřejmě nečekej, že za 20 tisíc koupíš aspiranta na cenného veterána o kterého se budou prát za 20 let mezinárodní muzea. Základem je koupit co nejzachovalejší kus. Doporučuji se porozhlédnout po našich i německých Opel klubech a koupit nejlépe od nadšence. Buď si 100% jistý, že to co ušetříš na rádoby výhodné koupi, vrazíš do toho během pár měsíců. Možná i víc. Nejdůležitější je, aby byla Calibra co nejmíň zrezlá. Důkladná prohlídka všech zákoutí je absolutně nutná. 2,0 8V je blbuvzdorná motorizace, 16V už jede líp, ale absolutní spolehlivost už chybí. Osobně bych šel do V6 bez 4x4, která už má pořádné srdce, ale je ještě rozumně servisovatelná. Co je nutné hlídat jsou výměny rozvodů vč. vodní pumpy. 60 000 km a 5 let je sice dost drsné, ale jak ti majitelé opelů potvrdí, rozhodně to není přehnané. Ještě zmíním alternativy. Ono totiž všechny německá coupé ze začátku 90 let mají své kouzlo. BMW 3 E36 - bacha na korozi a vůli v kardanu, motoricky a jízdně nesrovnatelné s Calibrou, VW Corrado - dnes už špatně sehnatelné a stále stoupá! na ceně, ale téměř nerezne a je s ním sranda, super zábavná předokolka, Audi Coupé - nejbytelnější, nezanedbané nerezne, není problém s ND a s quattrem se dá v zimě užít spousta srandy, jako s jediným z konkurentů bych klidně jezdil celý rok.
Souhlasím. Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější, ale já osobně se spíše kloním k C20NE, což je 8-mi ventilový 2-litr s 85 kW). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru. A kontrola koroze je na místě a obávám se, že auto bez "rakoviny" plechů asi nenajdete. Navíc ta koroze je i na ramenech, vniřních svárech karoserie, ne jen na lemech a prazích. Měl jsem Vectru A. Zvenčí nerezla zásadně, ale neviditelné sváry zespod auta byly ke konci docela špatné. V takovém stavu koupíte auto od nějakého jiného "blázna", který se o ně staral. Pak nebude levné nebo nebude na prodej.
Davide V, i ty jedna matko Terezo z Tip cars. Fakt hodně věcí nevíš a radíš. Jenom zlomyslný klouček může doporučit někomu C20NE. Ale nenapíšu to proč. U tebe je škoda slov. Jenom ti prozradím, že jsem guru na tento motor. Viděl jsem z běj každý milimetr. Takže: C20NE s 450 000 km nebrat! To radši nacpat prachy do turba. Taky to bude v rozkladu ale má to nějali historickou hodnotu a ty nacpané prachy se odmění alespoň dramatickým zážitkem na cestě (pokud to pojede) a rychlou smrtí v zrezlé kurv*ě made in Adam Opel. Jo a Turbo v dobrém stavu nepůjde v Dojčlandii pod 200 000. To jen tak na okraj...


Ale no tak. Ten motor, co Tě tak potrápil, jsi jistě neměl od novoty, takže ho těžko můžeš soudit za něco, co jsi neměl v rukách. Navíc, když to nenapíšeš, nebudu to já, kdo ty argumenty bude postrádat, ale tazatel. Stejně tipuju, že napíšeš symptomy, které nejsou až tak charakteristické pro C20NE, ale obecně pro benzínový motor s undef stářím, km a vyměněnými komponenty.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Środa 21.05.2014 16:16, RE: Pro radost
David V napisał:
Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru.


Tak já přidám ne vlastní, ale zblízka pozorovanou zkušenost s 2.5 V6 made by Opel, v béčkové Omeze. Já bych ho nedoporučil - jednak ten interval výměny rozvodů se snad nadvakrát zkracoval, ale jsou tam i další záludnosti. Co si ale pamatuju, tak plastová víka hlav válců se díky tepelnému namáhání kroutí a ve výsledku je motor téměř neustále potečený olejem. Každé řešení je dočasné a důsledkem může být až vyhoření motorového prostoru. Jinak na tom kámoš řešil neustále nějaké drobnosti a nakonec byl rád, že to prodal. Nakonec s nostalgií vzpomíná na dvoulitr 85kW, který měl předtím v áčkové Omeze.
reagować
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Środa 21.05.2014 22:43, C20NE
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 21.05.2014 22:53, RE: Pro radost
Koloss napisał:
David V napisał:
Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru.
Tak já přidám ne vlastní, ale zblízka pozorovanou zkušenost s 2.5 V6 made by Opel, v béčkové Omeze. Já bych ho nedoporučil - jednak ten interval výměny rozvodů se snad nadvakrát zkracoval, ale jsou tam i další záludnosti. Co si ale pamatuju, tak plastová víka hlav válců se díky tepelnému namáhání kroutí a ve výsledku je motor téměř neustále potečený olejem. Každé řešení je dočasné a důsledkem může být až vyhoření motorového prostoru. Jinak na tom kámoš řešil neustále nějaké drobnosti a nakonec byl rád, že to prodal. Nakonec s nostalgií vzpomíná na dvoulitr 85kW, který měl předtím v áčkové Omeze.


Je velmi pravděpodobné, že v Omeze B byla už 16-ti ventilová verze X25XE, což je jiný motor.
Ano ten motor, na který s nostalgií vzpomíná, je s nejvyšší pravděpodobností C20NE, který Gablenzi ošedivěl nějaký vlas.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 21.05.2014 23:06, RE: C20NE
gablenz napisał:
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.


Je to bezva, žes to napsal, a to myslím vážně. Nicméně pokud dostával motor takto zabrat a už měl něco za sebou, tak to prostě nedal, to mu nemůžeš mít za zlé. O C20NE se říká, že snad jezdil i bez oleje a nejsem si jist jestli na sebe písty a ventily "nedosáhly" (jako u C16NZ). Většina Opelistů jej považuje za jeden z nejspolehlivějších motorů.
DOHC od soudobého Fordu byl taky 8-mi ventilový motor, jen každé ventily ovládala jiný vačkový hřídel.
Cougar přišel v době, kdy už se Calibra nevyráběla. Technicky vyspělejší je, ale dočteš se, že Duratec VE v něm má problémy s mazáním kvůli šikmému uložení. Já nevím, možná, že jen byli jeho majitelé ignoratni, kteří nekontrolovali stav nebo je to pravda, kdo ví.
reagować
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Środa 21.05.2014 23:26, RE: C20NE
David V napisał:
gablenz napisał:
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.
Je to bezva, žes to napsal, a to myslím vážně. Nicméně pokud dostával motor takto zabrat a už měl něco za sebou, tak to prostě nedal, to mu nemůžeš mít za zlé. O C20NE se říká, že snad jezdil i bez oleje a nejsem si jist jestli na sebe písty a ventily "nedosáhly" (jako u C16NZ). Většina Opelistů jej považuje za jeden z nejspolehlivějších motorů. DOHC od soudobého Fordu byl taky 8-mi ventilový motor, jen každé ventily ovládala jiný vačkový hřídel. Cougar přišel v době, kdy už se Calibra nevyráběla. Technicky vyspělejší je, ale dočteš se, že Duratec VE v něm má problémy s mazáním kvůli šikmému uložení. Já nevím, možná, že jen byli jeho majitelé ignoratni, kteří nekontrolovali stav nebo je to pravda, kdo ví.


To byl masakr ten C20Ne. Myslím, že se nemohl potkat (písty a ventily). Jinak já mu skočil na krk. V těch dobách jsem si myslel, že motoru prospěju, když nebudu ředit chladicíc kapalinu. Já ji tam lil neředěnou. A taky jsem tam nalil oleje co to dalo. Víš jak. Kdo maže, ten jede. Takže asi motor měl problém... chladící směs byla tak hustá, že špatně cirkulovala a olej nad rysku přitvrdil muziku. A do toho ty pretěky. Jezdil jsem třeba Ostrava - Karlovy Vary. Podle spotřeby 12 litrů na sto to nebylo loudání...haha. Dodnes by mě zajímalo co mu bylo.... na co chudák zašel. Bo jezdil do posledka ale strašně. Přidal jsem naplno plyn a motor s duněním začal brzdit auto...vyřadil jsem...protočil ho naprázdno a vrazil tam rychlost. A zase to pár minut jelo. A nanovo. Takhle jsem absolvoval rozlučkovou cestu s Vectrou kolem Tater (z Ostravska) a zpátky. 650 Km. Dvě minuty normální jízda..pak protůrovat... zařadit a zase dvě minuty. A z výfuku vlítl černý mrak. Motor mohl mít už při koupi tak 400 000. Ty čísla na tachu byly rozhozené (128 000...klasika) a motor vypadal, jako by ho tam někdo implantoval z Ascony. Totální bordel. Ale najel jsem s ním 58 000. Až posledních 8 000 bylo peklo. Pak jsem auto daroval holohlavému 120 Kg bazarníkovi za rozvodovou sadu do AR... haha...

reagować
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Środa 21.05.2014 23:36, RE: C20NE
gablenz napisał:
David V napisał:
gablenz napisał:
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.
Je to bezva, žes to napsal, a to myslím vážně. Nicméně pokud dostával motor takto zabrat a už měl něco za sebou, tak to prostě nedal, to mu nemůžeš mít za zlé. O C20NE se říká, že snad jezdil i bez oleje a nejsem si jist jestli na sebe písty a ventily "nedosáhly" (jako u C16NZ). Většina Opelistů jej považuje za jeden z nejspolehlivějších motorů. DOHC od soudobého Fordu byl taky 8-mi ventilový motor, jen každé ventily ovládala jiný vačkový hřídel. Cougar přišel v době, kdy už se Calibra nevyráběla. Technicky vyspělejší je, ale dočteš se, že Duratec VE v něm má problémy s mazáním kvůli šikmému uložení. Já nevím, možná, že jen byli jeho majitelé ignoratni, kteří nekontrolovali stav nebo je to pravda, kdo ví.
To byl masakr ten C20Ne. Myslím, že se nemohl potkat (písty a ventily). Jinak já mu skočil na krk. V těch dobách jsem si myslel, že motoru prospěju, když nebudu ředit chladicíc kapalinu. Já ji tam lil neředěnou. A taky jsem tam nalil oleje co to dalo. Víš jak. Kdo maže, ten jede. Takže asi motor měl problém... chladící směs byla tak hustá, že špatně cirkulovala a olej nad rysku přitvrdil muziku. A do toho ty pretěky. Jezdil jsem třeba Ostrava - Karlovy Vary. Podle spotřeby 12 litrů na sto to nebylo loudání...haha. Dodnes by mě zajímalo co mu bylo.... na co chudák zašel. Bo jezdil do posledka ale strašně. Přidal jsem naplno plyn a motor s duněním začal brzdit auto...vyřadil jsem...protočil ho naprázdno a vrazil tam rychlost. A zase to pár minut jelo. A nanovo. Takhle jsem absolvoval rozlučkovou cestu s Vectrou kolem Tater (z Ostravska) a zpátky. 650 Km. Dvě minuty normální jízda..pak protůrovat... zařadit a zase dvě minuty. A z výfuku vlítl černý mrak. Motor mohl mít už při koupi tak 400 000. Ty čísla na tachu byly rozhozené (128 000...klasika) a motor vypadal, jako by ho tam někdo implantoval z Ascony. Totální bordel. Ale najel jsem s ním 58 000. Až posledních 8 000 bylo peklo. Pak jsem auto daroval holohlavému 120 Kg bazarníkovi za rozvodovou sadu do AR... haha...


Ale do sporotvního coupe to nepatří. Vibrující hlučný ozembouch. co se nedal vytáčet. Ale Opel z toho vydoloval maximum. Ten musel ladit, až se mu z hlavy kouřilo. Přeškolit pravěkou litinu na 80. léta... To byl jeden z motorů, který vyškolil prostý lid s faktem, že dvoulitry nežerou 13 L. Do té doby (bohužel u nás i později) to kolovalo mezi prostým lidem. Spotřeba roste s objemem a Tonda povídal py*o, že dvoulitry žerou dvakrát víc jak litry a třilitry tříkrát víc.

reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 22.05.2014 06:09, RE: C20NE
gablenz napisał:
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.


Se ani nedivím, že ti ten motor při takovém zacházení umřel. Ohromně by mě zajímalo, jestli by současný moderní motor dokázal vzdorovat takovému zacházení stejně dlouho - hodně o tom pochybuji.
Ale jedna věc mi není jasná - co tě vede k přesvědčení, že Calibra je sportovní auto? Design se snaží evokovat že je to GT (tedy žádný sport, ale pohodlná dálková přeprava) a technicky je to úplně obyčejné auto střední třídy své doby (opět nic sportovního nevidím).
A Probe ani Cougar na tom nejsou se "sportovností" lépe, s výjimkou designu na nich nic sportovního nenajdeš.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Cztwartek 22.05.2014 20:27, RE: Pro radost
David V napisał:
Je velmi pravděpodobné, že v Omeze B byla už 16-ti ventilová verze X25XE, což je jiný motor. Ano ten motor, na který s nostalgií vzpomíná, je s nejvyšší pravděpodobností C20NE, který Gablenzi ošedivěl nějaký vlas.


Nebudu se hádat, ale když si pohledám obrázky k tématu "Calibra V6", tak u těch motorů vidím rozhodně dvě vačkové hřídele na každé hlavě a to víko na té přední hlavě vypadá velmi plastově.
reagować
gablenz
ilość wystąpień137
data registracji12.01.2009
Cztwartek 22.05.2014 22:50, RE: C20NE
Pavlik napisał:
gablenz napisał:
Tak dobre děcka, něco o legendárním dvoulitru. Je to pravěké hovado. Opel v té době soupeřil s Fordem, kdo strčí do auta za 700 000 větší pravěké hovado. Vznikly bizarní přibližovadla. Mělo to dobrý design většinou a pod kapotou zlá obluda z 60. let. Vyzkoušel jsem od obou značek tyhle věci. Strašné. Benziňáky měly charekteristiku třilitrového atmo dieselu té doby. Do 3000 táhly jak hovada a pak rychle zvadly. Ve vyšších otáčkách řvaly a vibrovaly a ječely. Strojní hluk taveného železa. Taky po letech připomínaly rezovou hroudu. Motory komplet zrezlé bloky, přiškvařené svody, které časem splynuly s blokem v jedno. Jednalo se o tzv práškový inženýring. Motor se z auta nevytahoval, ale zásadně vytřepal. Vyměnit po čase nějaké čidla nebo vytáhnout nějaké šrouby nešlo. I když z toho tekl olej proudem, tak to rezlo. Ale je fakt, že když nadopovali C20NE multibodovým Boschem, tak to žralo v kombinaci 7,5 litru. Běžně osm. Dálkově u6,8. Zrychlení to mělo asi za 10 sec a maximálka z mírného kopce na dálnici (v čechách...) 217 km/h podle GPS. Na rovině do 200 Km/h. Při takových hrátkách to nepřelezlo 12 litrů na sto. Vím to protože jsem před deseti lety takhle jezdil po D1. Zásadně dvoustovkou. Tyhle auta střední třídy vážily 1100 Kg, takže to s temihle osmiventily jelo. Pamatuju na legendární souboj se Sierrou DOHC. Já ve Vectře GT a vedle mě od Prahy až k Vyškovu jela Sierra. NEšli jsme pod 200 celou cestu. Jo, to bylo desperátské mládí... Ale pak byl najednou konec. Ten motor se totálně vysral a žral 15 litrů a nejel. To byly časy lehkých sedanů s Euro 1 dvoulitry... Ale do Calibry bych to nechtěl. Tam to nepatří. A vůbec ani Calibra nepatří mezi slušné lidi a na cesty. Dneska jsem po dlouhé době potkal pěknou Mazdu 323 F (tu s tím nejlepším designem, co přišla po mrkačce) v modré metalíze... krásně tomu pracoval podvozek vzadu. Jel jsem za tím a byl vidět ten víceprvek jak tam funguje. To radši tohle nebo Ford Probe poslední. Nebo si kámo kup Ford Cougar. Tohle má furt dobrý design a je to technicky vyspělejší než Calibra.
Se ani nedivím, že ti ten motor při takovém zacházení umřel. Ohromně by mě zajímalo, jestli by současný moderní motor dokázal vzdorovat takovému zacházení stejně dlouho - hodně o tom pochybuji.Ale jedna věc mi není jasná - co tě vede k přesvědčení, že Calibra je sportovní auto? Design se snaží evokovat že je to GT (tedy žádný sport, ale pohodlná dálková přeprava) a technicky je to úplně obyčejné auto střední třídy své doby (opět nic sportovního nevidím).A Probe ani Cougar na tom nejsou se "sportovností" lépe, s výjimkou designu na nich nic sportovního nenajdeš.


Nechtěl jsem napsat že jsou sportovní, to je označení marketingu. Byly to sportovní kupé, ale nic moc. Calibra ale němela podvozek Vectry. Měla vzadu myslím kyvnou nápravu jak staré vergly s nezávislým zavěšením. Jako Omega, staré Bawory. Ale Probe nebylo špatné. To prý mělo lepší jízndí vlastnosti.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.