Paul napisał:
Milý tazateli, vykašli se na nekonstruktivní poznámky výše a klidně jdi za svým snem. Samozřejmě nečekej, že za 20 tisíc koupíš aspiranta na cenného veterána o kterého se budou prát za 20 let mezinárodní muzea. Základem je koupit co nejzachovalejší kus. Doporučuji se porozhlédnout po našich i německých Opel klubech a koupit nejlépe od nadšence. Buď si 100% jistý, že to co ušetříš na rádoby výhodné koupi, vrazíš do toho během pár měsíců. Možná i víc. Nejdůležitější je, aby byla Calibra co nejmíň zrezlá. Důkladná prohlídka všech zákoutí je absolutně nutná. 2,0 8V je blbuvzdorná motorizace, 16V už jede líp, ale absolutní spolehlivost už chybí. Osobně bych šel do V6 bez 4x4, která už má pořádné srdce, ale je ještě rozumně servisovatelná. Co je nutné hlídat jsou výměny rozvodů vč. vodní pumpy. 60 000 km a 5 let je sice dost drsné, ale jak ti majitelé opelů potvrdí, rozhodně to není přehnané. Ještě zmíním alternativy. Ono totiž všechny německá coupé ze začátku 90 let mají své kouzlo. BMW 3 E36 - bacha na korozi a vůli v kardanu, motoricky a jízdně nesrovnatelné s Calibrou, VW Corrado - dnes už špatně sehnatelné a stále stoupá! na ceně, ale téměř nerezne a je s ním sranda, super zábavná předokolka, Audi Coupé - nejbytelnější, nezanedbané nerezne, není problém s ND a s quattrem se dá v zimě užít spousta srandy, jako s jediným z konkurentů bych klidně jezdil celý rok.
Souhlasím. Pokud si správně pamatuji, tak V6 měla označení C25XE a pokud se striktně dodržel interval výměny rozvodů, tak to byl spolehlivý motor (znalci ho považují za nejspolehlivější, ale já osobně se spíše kloním k C20NE, což je 8-mi ventilový 2-litr s 85 kW). Pozor s šestiválcem bude auto nadprůměrné hbité jen, co se týká přímé jízdy. Do zatáček se mu kvůli váze motoru moc chtít nebude. Odměnou je pěkný zvuk dospělého motoru.
A kontrola koroze je na místě a obávám se, že auto bez "rakoviny" plechů asi nenajdete. Navíc ta koroze je i na ramenech, vniřních svárech karoserie, ne jen na lemech a prazích. Měl jsem Vectru A. Zvenčí nerezla zásadně, ale neviditelné sváry zespod auta byly ke konci docela špatné.
V takovém stavu koupíte auto od nějakého jiného "blázna", který se o ně staral. Pak nebude levné nebo nebude na prodej.