0
powrót
 

diskuze k tématu: Vybíráme dieselové kombi nižší střední třídy

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, německá vozidla, italská vozidla, americká vozidla, francouzská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 10:15, Diesel
Dobrý den. Co se týče výběru auta, tak recenze vše dostatečně obsáhla. Focus II i Astra H jsou dobrý auta a nebál bych se žádnýho, o fous vede Focus. Rozhodoval bych se ale spíš podle stavu a znalosti předchozího majitele či prodejce. O čem bych ale rád zde podebatoval je výhodnost dieselového motoru. Nějak mi příjde, že posledních pár let se konstruktéři snaží připodobnit tento motor benzínovému natolik, že ztrácí ekonomické opodstatnění. Je díky této snaze moc složitý a choulostivý. A nepříjde mi ani rozumné tvrzení že od určitého nájezdu se diesel rozhodně vyplatí. Když vím, že u mého motoru se dvouhmotový setrvačník mění co 100 až 200 tisic km tak čím víc najedu tím častěji ho budu měnit. Taktéž čím víc najedu tím víc paliva paliva proteče vstřikama a mám větší šanci, že je zasviním nějakou nekvalitní šarží nafty. Nehledě na filtr pevných částic, který jak bylo psáno v recenzi má taktéž omezenou životnost a stojí dost peněz. No a dále je tu pumpa a turbo. Pak je také potřeba si ověřit spotřebu. Ne každý ropák je úsporný. Závěrem když srovnám jeden příklad u doporučovaného Focusu tak 1,8 TDCi ve většině provozních režimů není ekonomičtější než 1,6 benzín. Jak je na tom 1,6 TDCi nevím, nemám zkušenost. Proto jako motor rozhodně doporučuju benzín 1,6 nebo 1,8.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 11:23, souhlas s kačudem
a jeste bych dodal, ze kdyz zvolite benzin, nemusite se bat o to, ze kdyz natankujete spatnejsi benzin, zanecha to trvale nasledky, narozdil od nafty. u nas doma(vysoke myto) jsou celkem 3 benzinky, ktere maji skoro porad prazdno, zato ta co je kousek smerem na litomysl, je porad plna, doplneni probiha snad jednou za 2-3 dny, pac ji lidi proste vysajou. ono rozdil 2-3 kc/litr stoji za to, a zajizdka 3 km neni znat(na 64 litrovy nadrzi to uz je znat) protoze jsou levny, maj tam kontroly kazdou chvili, vzdycky projdou bez problemu. nejlepsi je, ze ta sama cisterna jezdi na cerpacku nejmenovane firmy...(aby vas motor dobre....) do mejta.
na najezd 17000 bych snad naftu neuvazoval, hrat se spotrebou blizici se minimu je hezky, ale jak psal kačud, neni to jen o aktualni spotrebe, ale i dalsich vecech
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 12:10, RE: souhlas s kačudem
ladis napisał:
a jeste bych dodal, ze kdyz zvolite benzin, nemusite se bat o to, ze kdyz natankujete spatnejsi benzin, zanecha to trvale nasledky, narozdil od nafty. u nas doma(vysoke myto) jsou celkem 3 benzinky, ktere maji skoro porad prazdno, zato ta co je kousek smerem na litomysl, je porad plna, doplneni probiha snad jednou za 2-3 dny, pac ji lidi proste vysajou. ono rozdil 2-3 kc/litr stoji za to, a zajizdka 3 km neni znat(na 64 litrovy nadrzi to uz je znat) protoze jsou levny, maj tam kontroly kazdou c...
Konečně někdo kdo má stejné smýšlení jako já Myslím že doba TDi se spotřebou 4,5l se pomalu mění na dobu min. 6l (neli více) nafty a než jezdit za 6l nafty a pořád se strachovat co se kde vysype (čerpadlo, vstřiky, ...) tak raději jezdit za 7-8l benzínu s mnohem klidnějším spaním P.S. Pánové ale snad si uvědomujete, že jakmile se tady podívá nějaký zažraný ropák tak si to pěkně slíznem
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 13:22, Ropák
No od ropáka si to slíznem pěkně. O tom žádná. Ale pokud bude logicky oponovat, tak si rád rozšířím obzory. No a výkřiky do tmy mě nechávají klidným. Ale jednu výhodu jsem u dieselu našel. Hodí se tam, kde člověk jezdí naloženým autem, nebo něco tahá. Ten krouťák je potom k nezaplacení. Motor má sílu, nemusí se tak vytáčet a jízda je příjemnější. To se mi moc líbí. Takže takové kombi pro rodinné výlety je podle mě ideální s dieselem. Ale na ježdění po městě do práce a po nákupech to chce druhé menší auto na benzín. A ta práce může být i v sousedním městě a vyjde líp benzín. No krásným příkladem je dnešní odpolední recenze na Naftový Avensis. Spotřeba 7l / 100 a měnil setrvačník. Klasika. V benzínu by jezdil za 8 - 9 a setrvačník by byl pravděpodobně jednohmotový, tudíž "nesmrtelný". I když i některé benzíny mají dvouhmoťák.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 13:53, RE: Ropák
Kačud napisał:
No od ropáka si to slíznem pěkně. O tom žádná. Ale pokud bude logicky oponovat, tak si rád rozšířím obzory. No a výkřiky do tmy mě nechávají klidným. Ale jednu výhodu jsem u dieselu našel. Hodí se tam, kde člověk jezdí naloženým autem, nebo něco tahá. Ten krouťák je potom k nezaplacení. Motor má sílu, nemusí se tak vytáčet a jízda je příjemnější. To se mi moc líbí. Takže takové kombi pro rodinné výlety je podle mě ideální s dieselem. Ale na ježdění po městě do práce a po nákupech to chce dru...
Souhlasim s tim, ze uz era starych dorbych TDI, ktere byli az na par drobnosti (snadno a levne sehnatelne) temer nesmrtelne a velmi usporne, tak dneska se bavime vetsinou i u nizsi stredni tridy o spotrebe okolo 6 litru, vstrikach commonrail atd....zato benziny si drzi porad vcelku stejnou spotrebu okolo 7 - 9 litru dle znacky auta a objemu motoru. Jinak ztotoznuji se s nazorem, ze plnejsi auto, typicke rodine kombi ve 4 lidech a kufr z pulyk plny tak je pro nej nafta idealni, ze se nemusi tak tocit a i je snazsi predjizdeni. A jeste jedne vlastnosti jsem si u naftaku vsiml, mnohem lepe se s nimi rozjizdi a to predevsim v kopci. Jinak aby nekdo nepiskoval, ze jsem zastancem TDI nebo naftaku, tak stare rodine toledo TDI 81kw bylo vymeneno za Mondeo kombi 2,0 benzin 2004, ale zase v mem pripade bylo krasne punto II. 1,2 benzin vymeneno za starou plecku Mondeo 1,8 TD z roku 1995 s 300 tis km :) ale zatim slouzi a technicky je ve 100% stavu. Napisu pak recenzi az najedu vice, zatim jsem ujel jen 15 tis km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 16:19, RE: Ropák
mufik.martin napisał:
Souhlasim s tim, ze uz era starych dorbych TDI, ktere byli az na par drobnosti (snadno a levne sehnatelne) temer nesmrtelne a velmi usporne, tak dneska se bavime vetsinou i u nizsi stredni tridy o spotrebe okolo 6 litru, vstrikach commonrail atd....zato benziny si drzi porad vcelku stejnou spotrebu okolo 7 - 9 litru dle znacky auta a objemu motoru. Jinak ztotoznuji se s nazorem, ze plnejsi auto, typicke rodine kombi ve 4 lidech a kufr z pulyk plny tak je pro nej nafta idealni, ze se nemusi tak t...
Ještě k tvému motoru 1,8 TD. Tyto motory jsou zde velice kritizované a podceňované. Docela by mě ale zajímalo z jakého důvodu. Doporučované TDCi mají totiž stejně poruch jako TD. Navíc tento motor má spoustu předností. Nalít se do něj dá téměr cokoliv, spotřebu má menší, nemá dvouhmoťák. Nedostatkem jsou úniky oleje, ale to jde přetěsnit a to moc nestojí, no a pak je to ta deformace vlivem přetěžování a přehřátí. Jenže tyto nedostatky jsou ve většině případů rozpoznatelné při kontrole při koupi.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 17:15, RE: Ropák
Kačud napisał:
Ještě k tvému motoru 1,8 TD. Tyto motory jsou zde velice kritizované a podceňované. Docela by mě ale zajímalo z jakého důvodu. Doporučované TDCi mají totiž stejně poruch jako TD. Navíc tento motor má spoustu předností. Nalít se do něj dá téměr cokoliv, spotřebu má menší, nemá dvouhmoťák. Nedostatkem jsou úniky oleje, ale to jde přetěsnit a to moc nestojí, no a pak je to ta deformace vlivem přetěžování a přehřátí. Jenže tyto nedostatky jsou ve většině případů rozpoznatelné při kontrole při koupi.
Ve většině ojetinářských periodik od 1,8 TD velmi odrazují, ale znám 3 lidy, co ho v Escortech a Mondeu mají (měli) a nikdo s ním větší trápení neměl. Sice na můj tdíčkářský vkus strašně žere (i 6,5 l), výkonem neoplývá, ale s tou poruchovostí to až tak katastrofální nebude.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 17:20, Kde to jsme?
Jak to, že ani jeden z tazatelů neuvažuje o Octavii Combi TDi?
Kamarád si teď jednu koupil (faceliftovaná O1,r.v. 04, ještě s radiálním čerpadlem) a když mi řekl za kolik, docela jsem koukal. Sice je pěkná, ale za ty peníze by měl novější auto střední třídy po všech stránkách modernější. Ale nejezdil by za 5 a neměl by pocit, že má etalón.
Na druhou stranu - kdo náhodou zachovalé původní TDi objeví a za rozumný peníz ho koupí, rozhodně neprohloupí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 18:03, RE: Ropák
Kačud napisał:
Ještě k tvému motoru 1,8 TD. Tyto motory jsou zde velice kritizované a podceňované. Docela by mě ale zajímalo z jakého důvodu. Doporučované TDCi mají totiž stejně poruch jako TD. Navíc tento motor má spoustu předností. Nalít se do něj dá téměr cokoliv, spotřebu má menší, nemá dvouhmoťák. Nedostatkem jsou úniky oleje, ale to jde přetěsnit a to moc nestojí, no a pak je to ta deformace vlivem přetěžování a přehřátí. Jenže tyto nedostatky jsou ve většině případů rozpoznatelné při kontrole při koupi.
Vedel jsem vsechny neduhy o tom motoru a i tak jsem ho koupil, protoze to bylo od kamarada, ktery me dal auto ve vybornem stavu, vzhledem ke stari a cena byla kamaradskych 20 tis, auto bylo po rozvodech, nove desticky i kotouce, uplne nove zimaky, novy alternator, starter a par dalsich drobnosti. Jinak spotreba je upravdu dost vysoka, muj motor tedy najeto 300 tis zere presne to co ma psane v TP, takze dalku jedu za cca 5,5 - 6 a jinak kombinou vamm v rozmezi 6,7 hodne lehka noha az po 7,8 sviznejis jizda. ZAmerne nepisu sportovni, protoze ten motor absolutne neumi jet sportovne. Jinak maximalka se da 170 a motor ma obrovskou turbodiru, ale fakt strasnou, do 2 tis otacek auto vubec netahne a pak najednou zabere, ale jen otazka zvyku a naucit se kdy radit a v jakych jezdit otackach. Motor me olej zere jen minimalne, pouzivam vyhradne MOTUL a spotreba je 0,5l na 15 tis km. Ctete spravne, pul litru na 15 tis km. PRaskajici hlavy jsou problem vice starych dieselu, ale normalnimu cloveku nepraskaji, ja auto nehonim a po delsi jizde vysokou rychlosti ho pak necham ochladit poslednich par kilometru pred barakem. co vis dodat? Snad jen aby v poradku vydrzelo jeste dalsich alespon 100 tis km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 22:33, TDI a TD
Co se týče motoru TDi, tak ten považuju za jeden z vrcholů ve vývoji dieselových motorů. Dostatečný výkon, parádní krouťák od nejnižších otáček, minimální spotřeba, vysoká spolehlivost a menší citlivost na palivo. Proti tomu nižší kultura projevu. Jenže kvůli té si ropáka nikdo nekupuje. Ty důležité atributy jsou velice kvalitní. Co se týče TD od forda, tak se divím té spotřebě. Zatím jsem se setkal spíše s opačnými informacemi. Tedy že spotřeba je zde nižší než u TDCi. Když počítám stejný rok výroby.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 29.04.2009 22:39, RE: TDI a TD
Kačud napisał:
Co se týče motoru TDi, tak ten považuju za jeden z vrcholů ve vývoji dieselových motorů. Dostatečný výkon, parádní krouťák od nejnižších otáček, minimální spotřeba, vysoká spolehlivost a menší citlivost na palivo. Proti tomu nižší kultura projevu. Jenže kvůli té si ropáka nikdo nekupuje. Ty důležité atributy jsou velice kvalitní. Co se týče TD od forda, tak se divím té spotřebě. Zatím jsem se setkal spíše s opačnými informacemi. Tedy že spotřeba je zde nižší než u TDCi. Když počítám stejný rok výroby.
Ta spotreba je dokonce jeste nizsi nez je udavano vyrobcem, nemam pal. pocitac, takze pocitam kazdou nadrz. Vyrobce udava spotrebu 5,0 dalka a kombinovanou 7,4 pokud si spravne pamatuji. A ja mam ted s hodne lehouckou nohou dokonce 6,7 a jinak okolo tech cca 7,3, coz presne odpovida. Ale v recenzich ostatnich uzivatelu jsem se docetl, ze bezne jezdi s mondeem okolo 6 - 6,5 litru. Asi ten muj je jiz dost vyjezdeny :) nevim jaky je rozdil mezi mym motorem z roku 1995 ve starem modelu, ktery ma 65kw - 88 koni versus mondeo kulate po faceliftu z roku 1996 a novejsi s vykonem 66kw - 90 koni. Co jsem projizdel dve novejsi varianty byli dokonce ve finale slabsi, ale mozna to bylo dano peci a stavem motoru, nevim....
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.