Kačud napisał:
Ještě k tvému motoru 1,8 TD. Tyto motory jsou zde velice kritizované a podceňované. Docela by mě ale zajímalo z jakého důvodu. Doporučované TDCi mají totiž stejně poruch jako TD. Navíc tento motor má spoustu předností. Nalít se do něj dá téměr cokoliv, spotřebu má menší, nemá dvouhmoťák. Nedostatkem jsou úniky oleje, ale to jde přetěsnit a to moc nestojí, no a pak je to ta deformace vlivem přetěžování a přehřátí. Jenže tyto nedostatky jsou ve většině případů rozpoznatelné při kontrole při koupi.
Vedel jsem vsechny neduhy o tom motoru a i tak jsem ho koupil, protoze to bylo od kamarada, ktery me dal auto ve vybornem stavu, vzhledem ke stari a cena byla kamaradskych 20 tis, auto bylo po rozvodech, nove desticky i kotouce, uplne nove zimaky, novy alternator, starter a par dalsich drobnosti. Jinak spotreba je upravdu dost vysoka, muj motor tedy najeto 300 tis zere presne to co ma psane v TP, takze dalku jedu za cca 5,5 - 6 a jinak kombinou vamm v rozmezi 6,7 hodne lehka noha az po 7,8 sviznejis jizda. ZAmerne nepisu sportovni, protoze ten motor absolutne neumi jet sportovne. Jinak maximalka se da 170 a motor ma obrovskou turbodiru, ale fakt strasnou, do 2 tis otacek auto vubec netahne a pak najednou zabere, ale jen otazka zvyku a naucit se kdy radit a v jakych jezdit otackach. Motor me olej zere jen minimalne, pouzivam vyhradne MOTUL a spotreba je 0,5l na 15 tis km. Ctete spravne, pul litru na 15 tis km. PRaskajici hlavy jsou problem vice starych dieselu, ale normalnimu cloveku nepraskaji, ja auto nehonim a po delsi jizde vysokou rychlosti ho pak necham ochladit poslednich par kilometru pred barakem. co vis dodat? Snad jen aby v poradku vydrzelo jeste dalsich alespon 100 tis km.