cytat:
reakce na: Frank831, 17.08.2020 11:19 (Ahoj, zvažuji koupi rodinného ...)
Ahoj, za mě je to VW Golf VI 1.4 MPI nebo 1.6 MPI, v té době předběhl konkurenci a v interiéru mu dodnes mají problém konkurovat ostatní. Fortelnost je také dobrá a motory při poctivém servisu vydrží přes 300tis.km klidně i s LPG
Vůz má nadstandarní antikorozní ochranu, kvalitní díly i inteirér, nevím jestli se mu může vůbec něco v dané ceně postavit.
Opel Astra J 1.4/1.6 je dle mého Golfu nejblíže, jen odolnost motoru a převodovky je o pár procent horší. Nemusí to nic znamentat. Anikotozní ochranu zatím vidím u známého, že je dobrá, ale více bych se poptal na foru. Vynikající článek o Astře J najdeš na auto.cz:
https://www.auto.cz/ojety-opel-astra-j-p10-tezky-nebo-spis-bytelny-120275Ford Focus II bych prostě už nekupoval, na vozu je znát doba vzniku, může už pozlobit palivové čerpadlo, servo apod a navíc kultivovanost motoru 1.6 Duratec není zrovna příkladná, trochu lepší se mi zdá 1.6 Ti-VCT. I tak v interiéru mám pocit vozu staršího než Golf V
Trochu mi vadí i tuhost spojkového pedálu.
Ford Focus III 1.6 Ti-VCT už je o úroveň blíže Golfu VI ale bude těžké najít dobře zachovalý exemplář v dané cenové relaci. Za mě jde o povedený a fortelný vůz. Slabinou je opět odlučnění motoru, které se zlepšilo oproti dvojce ale jako v Golfu VI není
I tak už jde o solidní kombík na hodně let a také je radost jej řídit. Servis není předražený ani náročný.
Škoda Octávie II 1.4 mpi nebo 1.6 MPI - první motor je bez potíží, druhý může brát olej jak starý kombajn
Přitom nejde se ničím zorientovat, je to napříč všech verzí(kodu) motoru. Na odhlučnení se šetřilo, oproti Golfi VI je horší, interiér je stísněný, výbava často žalostná. Kvalita dílů opět nepřesvědčuje. Můj kamarád měl flotilu Octávii II 1.6 MPI facelift a prakticky nebyl rok bez oprav - mechanika otevírání oken, praskání skla na zadním okně, vadné čidla ABS, tekoucí chladič. Prostě Golf to není
Dle mého vůz neodpovídá ceně, je předražený jako ojetina.
Hyundai i30 I generace - sice už zestárlá vizuálně ale jinak bezproblémová technika, dobré jsou všechny ben. motory. Před koupí jen dobře zkontroluj karosérii, jestli něco někde nereziví.
Hyundai i30 ii generace - bohužel některé ben. motory měly katalyzátor, který se časem drolí a zlikviduje motor. Je třeba se podrobně informovat na foru, protože nedohledal jsem, jestli je existuje ben. atmosférický motor, kterého se to netýká. Jinak je i30 B příjemný vůz, na můj vkus je jen hůře odhlučněný podvozek, zejména od zadních kol.
Jako alernativu bych doporučil vyzkoušet Hondu Civic 1.4/1.8 VTEC, protože jde o nesmrtelné motorizace. Hatchback klame tělem, kufr má 440l myslím a také magic seats, tj. vzadu složitelná sedadla. Obecně jde o velmi dobrou koupi v poměru kvalita/odolnost/cena.
Tož držím palec!