Paul napisał:
A co když i přímovstřikové benzíny budou muset mít filtry pevných částic? Jak víme, přímý vstřik umí udělat pěkné saze. Ve starých osobních autech nám po městech zakážou jezdit (Avie a vylágrované dodávky budou v pohodě).... Co pak? Se z těch emisí fakt brzy po*ereme! EU rádoby zachraňuje planetu a zbytek světa na to kašle. Přitom by bylo daleko výhodnější postavit u stanic metra nebo u nádraží MHD neplacená parkoviště, na kterých se dá zaparkovat i po 8 hodině ranní a dodělat obchvaty. Ovzduší ...
Ohledně sazí je mezi vznětovým a zážehovým motorem podstatný rozdíl. Nafta se vstřikuje do vysokého protitlaku a vysoké teploty. Ideálně po odparu se vznítí, avšak se může vznítit, ještě, ještě jako kapalina, což právě způsobí saze (jsou to vlastně uhlovodíkové řetězce pevného skupenství). Přímovstřikový benzín sice také vstřikuje palivo přímo do válce, ale to je zažehnuto až svíčkou po vypaření. Kapalné tedy nehoří a saze vzniknou o několik řádů v nižší míře (nic není dokonalé).