0
powrót
 

diskuze k tématu: Opel Astra G - výčet závad po deseti letech provozu

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 12:54, Opelem tam, ...
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 12:57, Předpokládám, že polská produkce
vykazuje jen průměrnou evropskou kvalitu a typické závady levného auta. To prý polský závod je v Opelu na špici!!! /Nebo je odjinud?/ Škoda, přitom astra vůbec nevypadá a nejezdí špatně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 14:15, RE: Předpokládám, že polská produkce
donald napisał:
vykazuje jen průměrnou evropskou kvalitu a typické závady levného auta. To prý polský závod je v Opelu na špici!!! /Nebo je odjinud?/ Škoda, přitom astra vůbec nevypadá a nejezdí špatně.
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 14:24, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napisał:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
reakce na to hodnocení,astra vždy o chlup za focusem a golfem.Pamatujete si srovnávací testy z té doby?Často i s octavií, astra s benzínovými motory vždy byla před golfem a je jedno jestli s 1,4, 1,6, 1,8.
Vůbec to nebylo špatné auto pokud bylo "relativně nové".
Dnes s odstupem času je vidět,že golf i focus ji kvalitativně předčily.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 14:29, RE: Opelem tam, ...
rohYpnol napisał:
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
To souhlasím. Pokud auto nedojede nebo neodjede, tak už je to vážné. Tady bych se zmínil o motoru 1.6 16V, který je spotřebou oleje znám a vidím i přímou souvislost mezi spotřebou oleje, poruchou lambda sond a závadou na katalyzátoru. Volbou jiné motorizace by dost možná tyhle problémy nebyly. Opel nepovažuji za hi-endové vozidlo, ale myslím, že nabízí velmi solidní užitné vlastnosti při docela rozumné spolehlivosti. Sám Opelem jezdím, dokonce starou Vectrou A, která spatřila světlo světa ještě 4 roky před recenzovaným modelem a na svůj věk si vede dobře. Závadu altra jsem řešil taky. Na baterku jsem dojel domů (120 km). Myslím, že když se vhodně zvolí motorizace, tak je to auto bez větších problémů.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 15:31, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napisał:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Takže soudruzi v NDR? Made in Eisenach po privatizaci?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 15:49, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napisał:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Přeci nebudou Poláci vyrábět Němcům kvalitně auta, poté, co jim Němci provedli... ;p
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 15:52, RE: Opelem tam, ...
rohYpnol napisał:
Toto mě pobavilo: "...Vyloženě mě auto nenechalo nikdy na holičkách, že by se po nějaké poruše nenastartovalo nebo nerozjelo. Tedy vyjma poruchy katalyzátoru, kdy autu "zdechnul" motor a nešlo nastartovat přímo na dálnici...". Pode mě to mělo být auto mě nechalo 1x úplně ve štychu, a to když odešel katalyzátor. Ale autor je evidentně optimista.
Podle mě poruch ažaž na daný nájezd a stáří vozu. Ke spotřebě: když to jezdí na olej místo benzínu, tak to benzínu žere málo, to je jasné ;)
Je vůbec možné, aby při poruše katalyzátoru auto zůstalo stát? Čekal bych, že kvůli nefunkčnímu katalyzátoru nesplním emise, ale zůstat stát a ještě k tomu na dálnici? To spíš byla nějaká jiná hovadina a v servisu se jim zdálo blbé, že by měli chtít stovku za upadlý nějaký drát a tak vyměnili i katalyzátor, aby pán do servisu nejezdil zbytečně.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 15:54, Spotřeba
Stejná spotřeba na dálnici i ve městě? Pán patrně nestavěl na semaforech.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 16:00, RE: Předpokládám, že polská produkce
NN_N napisał:
V r. 1999 se určitě tyhle Astry v Polsku ještě nedělaly, to až později. Jinak na 10 let staré auto mi ty závady nepřipadají zas tak strašné, jak píše rohypnol.. Osobně tipuju vylítané auto z firmy po leasingu (odpovídá barva a stáří při koupi, kilometry můžou být stočené). Olej si tyhle motory berou při špatném předchozím zacházení. Astra na svoji dobu nebyla vůbec špatné auto, sice o chlup za focusem a golfem, ale jako ojetina je výrazně levnější.
Jasné, pokud je to stočená zmrzlina, tak se není čemu divit. Pokud ovšem nájezd odpovídá, tak mi přijdou poruchy poměrně časté, pro mě málo pochopitelné. Ale možná, že pro opelisty jsou to závady očekávatelné a akceptovatelné. Já s Opely (díky bohu?) zkušenosti nemám. Jen si vzpomínám, jak hezky šly na autosalonu vydělávat ovladače el. stahování oken ven ze dveří u této generace, nepříliš kvalitně působící plasty... no zkrátka Opel.
Ale musím uznat, že vzhledově se mi dodnes velmi líbí. Prostor uvnitř také výborný. Po praktické stránce věci se mi líbil. Jenže co za motor? 1.6 16V žrout oleje, diesely Opel mizerné (od pokud se nepletu Isuzu 1.7 asi lepší ale i tak). Jak na tom byl 1,4l benzin? Nevíte? Nebo raději 1.8l?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 16:36, RE: Opelem tam, ...
Koloss napisał:
Je vůbec možné, aby při poruše katalyzátoru auto zůstalo stát? Čekal bych, že kvůli nefunkčnímu katalyzátoru nesplním emise, ale zůstat stát a ještě k tomu na dálnici? To spíš byla nějaká jiná hovadina a v servisu se jim zdálo blbé, že by měli chtít stovku za upadlý nějaký drát a tak vyměnili i katalyzátor, aby pán do servisu nejezdil zbytečně.
Katalyzátor byl pravděpodobně neprůchozí. Jinak je to pasivni člen, čili žádné informace z něj nejdou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 16:55, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napisał:
Jasné, pokud je to stočená zmrzlina, tak se není čemu divit. Pokud ovšem nájezd odpovídá, tak mi přijdou poruchy poměrně časté, pro mě málo pochopitelné. Ale možná, že pro opelisty jsou to závady očekávatelné a akceptovatelné. Já s Opely (díky bohu?) zkušenosti nemám. Jen si vzpomínám, jak hezky šly na autosalonu vydělávat ovladače el. stahování oken ven ze dveří u této generace, nepříliš kvalitně působící plasty... no zkrátka Opel.
Ale musím uznat, že vzhledově se mi dodnes velmi líbí. Prostor ...
Když opustíme motorizaci (nepovedenou 1.6), tak tu máme poruchu na alternátoru a rezavý výfuk. Možná je to tím, že mám Opela, ale na 70 respektive 120 tisíc mi to nepřijde tak strašný (u ojetiny na 60 tkm mi to přijde taky celkem akceptovatelný). Tchán má 4 roky Mazdu 6 (koupenou novou) a dobíjení řešil v 70 tkm. Navíc měl nějakou docela nepříjemnou závadu na brzdách.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 18:23, RE: Spotřeba
Koloss napisał:
Stejná spotřeba na dálnici i ve městě? Pán patrně nestavěl na semaforech.
Zalezi kolik na dalnici kdo jezdi. Pokud jedete tachometrovych 150km/h (realne tedy 135 km/h) tak spotreba uplne mala nebude. Kdo jezdi na dalnici 100 tak samozrejme oproti mestu dost usetri.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 20.01.2009 18:42, RE: Předpokládám, že polská produkce
David V napisał:
Když opustíme motorizaci (nepovedenou 1.6), tak tu máme poruchu na alternátoru a rezavý výfuk. Možná je to tím, že mám Opela, ale na 70 respektive 120 tisíc mi to nepřijde tak strašný (u ojetiny na 60 tkm mi to přijde taky celkem akceptovatelný). Tchán má 4 roky Mazdu 6 (koupenou novou) a dobíjení řešil v 70 tkm. Navíc měl nějakou docela nepříjemnou závadu na brzdách.
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 08:33, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napisał:
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
Motor 1.4 16V není pro krátkou verzi vůbec špatný. Na svůj obsah jede velmi obstojně. A snad ideálem je 1.8 16V. Dá se sehnat i dvoulitr, kdyby někdo potřeboval 136 koní - do kombíku. Ano Opely byly náchylnější (nevím jak od roku 2000) ke korozi, ale nesmíme zapomínat, že určení auta v historii bylo pro dělnickou masu, takže tomu odpvídala ochrana kovových částí. Podle mě se za peníze, za které se Opely nabízí , se jen obtížně hledá lepší náhrada a všechno je to o zkušenostech s vozy. Mně 2. Opel slouží dobře a protože vidím, že v blízkém okolí jsou s jinými auty obdobné starosti, jako mám já, takže nevidím důvod to při své spokojenosti měnit. Zde v recenzi v komentářích mám za 2,5 roku od vydání recenze sice seznam činností, ale jsou to až na pár drobnosti.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 21.01.2009 09:36, RE: Předpokládám, že polská produkce
rohYpnol napisał:
Jenže bez motóra to nepofakčí ;D. Místo nepovedené 1.6 ale dát co? Diesely od Opela jistojistě ne, od Isuzu asi ne, a jak jsou na tom zbývající benzíny, nevím. A dále pokud se nemýlím tu máme zmiňovanou korozi, snad věčný problém Opelů. Jestli bude teda reznout i Insignia, pak potěš koště. Mě by dané poruchy být majitelem spíše zklamaly (pokud bych si byl jistý uváděným nájezdem). Ale v porovnání, co nabízí náš úžasný trh ojetin to zatím rozhodně nebyla špatná koupě.
Ideální motorizace pro tuhle Astru je benzín 1,8 (85, později 92kW). 1,4 (66kW) je slabý, 1,6 8V (55kW) VELMI spolehlivý, ale taky slabý, 1,6 16V (74kW) žere při špatném zacházení po několika letech olej - i když ho přepracovali a žere podstatně méně než u Vectry B a dřívější generace Astry (F), kam se taky dával. Pro Astru G (výroba od 1998) byl sice upraven, ale stejně raději nebrat.. Diesely Opel z té doby taky nebrat, snad jedině 1,7Dti (55kW) od Isuzu - spolehlivý, nízká spotřeba, ale výkon chybí. Ad koroze - tahle Astra má komplet pozink a 12 letou záruku na prorezivění, takže řeči o korozi jsou blbosti. Astra je na tom stejně nebo líp ve srovnání s tehdejší konkurencí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 22.01.2009 15:39, RE: Spotřeba
Petr S napisał:
Zalezi kolik na dalnici kdo jezdi. Pokud jedete tachometrovych 150km/h (realne tedy 135 km/h) tak spotreba uplne mala nebude. Kdo jezdi na dalnici 100 tak samozrejme oproti mestu dost usetri.
No jo, pán napsal 6,2 jak na dálnici ta ve městě. Na té dálnici to odpovídá tak 110 km/h, ale to město prostě bez projíždění semaforů i na červenou prostě nedá.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.