Cztwartek 28.01.2010 13:19,
No, trošku mě zaráží, že si autor koupí auto s nalítanými 150 tkm a předpokládá, že všechno bude úplně OK. Ano, 1.6 16v jsou pověstné svým apetitem k oleji, ale pokud autor uvádí, že to žere litr na 2500 km, tak to ještě ujde (moje stařičká Honda CRX kdysi před lety žrala při nalítaných 236.000 km jen o maličko méně). S těmi motory je stejně zvláštní, protože třeba tchýně měla ve svém classicu z roku 2000 také motor 1.6 16v a že by to nějak papalo olej, jsem si tedy nevšiml. Že u Astry odejde kaťák ve 150 tkm, to bych považoval za úspěch. Co vím, tak u Aster, Fábií atd. odchází tak kolem 100 tkm. S tím chladičem to je pech, ale pokud vím, tak u Opla nic neobvyklého (Vectry II to dělaly celkem často, anebo se tam také zase pro změnu ucpával po výměně média nečistotami chladič). Jak už tady někdo psal, není problém si to vyměnit v garáži sám, cena chladiče z druhovýroby taky nebude z říše snů. Zatuhlé lanovody a samostavy na brzdách bych nepovažoval za problém, tohle dělá každé auto, se kterým parkuje venku a jezdí v zimě za každého počasí. Za poslední půlrok jsem to řešil 2x - jednou u mého Volva C 30, kde mám najeto 25 tkm, jednou u manželčina stařičkého Mercedesu C z roku 1998, který má nalítáno skoro 200 tkm. U výše zmiňovaného CRX byla ručka (lanovody) a zatuhlé pístky vzadu doslova noční můrou. Jednou mi to udělalo i vpředu. Na druhé straně - měl jsem donedávna Volvo S 40 z roku 2000, za šest let, co jsem ho měl, se mi to nestalo ani jednou.
reagować