donald napisał:
Nejsem si jistý, jak to je s doporučením výrobce motoru. U favorita je interval stanoven na 10 tisíc km, protože v době jeho vzniku jiné oleje než Mogul Super na českém trhu nebyly, když pominu velmi drahé zahraniční značky. Na degradaci mot. oleje mají největší vliv jeho složení, resp. fortifikace aditivy, pak způsob provozu motoru (vysoké otáčky, studené starty, prašné prostředí...). Něco jiného je dávat do favorita syntetiku, která není určena pro tento typ motoru. Měl jsem však na mysli velm...
Donald: U té Astry to podle mě bude tak 10 tisíc a rok, možná i těch 15 a rok. Jak píšeš, ty novější oleje (Mogul Fort Pro, Racing atd.) jsou už úplně jinde než starý Super atd. Ale stále pro ně platí těch 15 tisíc. Něco jiného jsou zmiňované Long-Life, ty mají i těch 30 tisíc. Ale i kdyby sis tuhle srandu za 700 Kč/litr koupil, stejně bys ho v té Astře (nebo jakémkoliv motoru na klasický interval výměny) musel měnit po těch 10 (15) tisících nebo roce. Ten motor musí být na ty moderní oleje prostě konstruován. Já sám preferuji raději olej slušné kvality a často měnit, než předražený olej a nechat ho tam dlouho... Můj názor je ten, že i méně kvalitní olej (samozřejmě odpovídající výkonnostní klasifikace) ale častěji měněný prospěje motoru mnohem více, něž nějaké bůhvíco, měnící se během let v motoru v černou kaši. Nic motoru neprospěje víc, než čerstvý a čistý olej
))