Alkantpan napisał:
20 procent z 5,6 litru uvedených znamena litr nahoru. 4,5 uz by teda znělo lépe. Auto veze navíc celou elektrovýzbroj + baterie, takže zákonitě i více sežere a tudíž se rychleji ohřeje. Navíc nejhorší je podle mě tu hmotnost ve městě uvádět do pohybu, než pouze udržovat rychlost, to si prostě palivo navíc žádá. Mimochodem si myslím, že to bude i více. I ve všude omílaném legendárním Tdičku, když se s ním přetáhnu přes Brno se zapnutou klimou, tak není problém mít při stylu jízdy systémem přisk...
Přiznám se, tuhle odpověď jsem nepochopil. Já jsem operoval s procentama, ale výsledek byl tak malý, že bych se o procentech vůbec nebavil.
Co se týče hmotnosti, tak u těch hybridů jde ta hmotnost do pozadí, hlavně v tom městě. Jestliže bude rekuperace úspěšná (a zkušenosti s Priusem říkají že ano), pak se v přískocích hmotnost neprojeví, co vynaložím elektricky nebo benzínový na rozjezd, většinu při rozumném (ne krizovém) brždění vrátím do baterek a příští rozjezd bude za míň elektriky nebo benzínu. Zkušenosti z Priusu říkají, že spotřeba ve městě se pohybuje kolem 4 litrů, ale nevím jak se na tom projeví klimatizace. To by proti TDI se spotřebou 7-8 bylo pro ucpané město rozhodně zajímavé.
Těch 5,5 litrů mimo město je prostě realita aerodynamicky efektivního vozu nižší střední třídy a moc nezáleží, jestli okresky nebo dálnice.