0
powrót
 

diskuze k tématu: Oltcit 11R Club: Zapomenutý Rumun

kategorie zaszeregowania tematu:
capslock
ilość wystąpień354
data registracji28.07.2007
Poniedziałek 05.10.2015 12:27, to je tak, když se vytáhne vrak
Trochu smutné a nepravdivé. V rodině jsme měli nového karburátorového favorita i ojetého oltcita, takže můžu srovnávat.
Nový oltcit se prodával za cenu podobnou Škodě 120 (což je nebe a dudy), favorit byl tehdy výrazně dražší. Motor oltcita měl příjemný zvuk, byl velice živý a točivý - auto mělo podobnou dynamiku jako favorit, ostatně motory mají stejný výkon. Spotřeba sice trochu vyšší, ale v zimě ve městě do 9 litrů, což v té době nebyl až takový extrém.
Topení bez problému. Otáčení volantem snadné - jezdila s ním po městě tetka a nestěžovala si (to až později ve felicii).
Oproti českému snu měl rumun kotoučové brzdy na všech kolech a také výrazně větší zavazadlový prostor s nízkou nákladovou hranou, náhradní kolo bylo totiž u motoru.
Nejlepší na autě byl francouzský komfort a odpružení torzními tyčemi, auto vyžehlilo jakoukoliv díru, sedadla měkká jako gauč v obýváku, do kterého se člověk zabořil. V době starých škodovek svezení jak z jiného světa.
Olcit byl komfortní a kupodivu bezproblémový, s favoritem určitě nebylo lepší svezení, spíše byl modernější a v průměru zřejmě kvalitněji vyrobený.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 05.10.2015 22:06, oltcit
Olcita jsem vlastnil půl roku v roce 1992. Používal jsem ho jako pracovní auto, tenkrát 4 roky staré auto stálo 14t kč. Což už o něčem svědčí.
Článek rozhodně za nepravdivý nepovažuji, naopak.

Oltcit byl na svou dobu jistě dobře vymyšlené auto, vyrábět ho přímo Citroen asi by to bylo i dobré auto. Ale kus co jsem měl už byl originál Rumun a to bylo peklo. Kvalita provedení vážně žalostná, nebyl snad týden aby se něco nepodělalo. Pamatuju na naprosto zoufalej výraz známého mechanika co se to auto pokoušel seřídit - točil na karburátoru skoro vším co šlo ale reakce vůbec žádná, motor měl vysoký volnoběh nebo hned chcípnul. Po půl roce jsem ho prodal Rumunum jako nepojízdný na parkovišti v Butovicích za 3000,- bez značek - ty si přivězli svoje :D Hodili ho na lano za Sierru a už jsem o něm nikdy neslyšel.

Když jelo, jelo dobře, zvuk super a živé to taky bylo dost. Kufr vážně paráda, na nářadí uplně stačil. Interier jak z jiného světa oproti předešlé 120L. Nejezdil jsem ho přes zimu, takže netušim jak topilo a spotřebu si taky nepamatuju. Měl jsem model RL v metle na plechu a vypadalo to tenkrát ještě celkem dobře. Jak jsem psal, celkem dobré auto v strašné kvalitě.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Wtorek 06.10.2015 20:39, Olcit
Perlička: Olcit měl ruční brzdu na přední kola. Známej chtěl hodit v zimě auto přes ručku a skončil v autobusové zastávce:)
reagować
free78
ilość wystąpień300
data registracji19.09.2008
Cztwartek 08.10.2015 10:51, RE: Olcit
Reno napisał:
Perlička: Olcit měl ruční brzdu na přední kola. Známej chtěl hodit v zimě auto přes ručku a skončil v autobusové zastávce:)


A vtipné je na to řešení nejen to že měl ruční brzdu na přední kola, ale také že měl jeden centrální kotouč, který brzdil obě kola.
V prvních dvou letech výroby platilo, že Rumuni nezvládali výrobu všech dílů (naštěstí) a tak se tyto díly vozily z Francie. Tyto vozy byly potom méně poruchovější a s nižší spotřebou než ta s pozdějším datem výroby.
Z dalších zajímavých technických řešení: Kola byla uchycena jen na třech šroubech. Motor plochý (jako má subaru) s chlazením vzduchem. Pokud jste zapnuli topení, tak začal do kabiny proudit horký vzduch z výměníku z motorového prostoru. Jenže nešel jen horký vzduch, ale i děsný smrad jak se v tom výměníku vypékaly nějaké nečistoty a zbytky oleje. Jednou mi takto začal do kabiny proudit bílý kouř z zpálícího se oleje. Měl jsem trochu strach z požáru, ale ke vznícení naštěstí nedošlo a po odvětrání jel oltcit vesele dál. Olej se vypálil a příště se to již neopakovalo :)
Pokud o jakémkoliv dnešním autě někdo řekne, že se naklání při jízdě do zatáček, tak ten člověk nikdy nejel v Oltcitu. Ten se klidně naklonil snad 15 cm.
Zajímavé bylo, že tím, jak měl Oltcit vyšší světlou výšku, tak s ním šlo bez problému projet po poli.
Auto jsme měli asi tak 10 let doma... Když jednou prohnil výfuk, tak prohnil v tak dobrém místě, že auto začalo mít zvuk jako nějaká amerika. Moc pekné brblání a prskání do výfuku to dělalo. Něco takového jsem pak už nikdy neslyšel.
Zajímavě řešené bylo také odpružení toho vozu. Bylo provedené pomocí zkrutné tyče. Klasické vinuté pružiny oltcit neměl.
Co se spotřeby týče, tak my jsme jezdily v kombinovaném provozu za 8 až 9. Více Oltcit žral jen s rumunským karburátorem, nebo nebyl li seřízen a to tehdy nebyl skoro žádný...
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 24.11.2015 21:44, Mylné informace
Článek je plný nepřesností, vypisovat je všechny, bylo by to asi na dlouho, ale jednu bych vypíchl určitě: ,,Neuvěřitelná výrobní vada: oltcity mají totiž zpátečku nakreslenou vedle čtyřky, reálně ji však najdete tam, kde bývá pátý stupeň!" Tohle je pěkná hovadina, jen prostě v autě někdo vyměnil rumunskou převodovku (která měla R vedle 4) za francouzskou (která měla R vedle 3). Dělo se to často, rumunské převodovky nejsou žádná hitparáda.
Článek psal asi expert na tyto vozy s účelem kydání špíny. Proč si napřed nějaké informace pořádně neověřit, než do světa zase vypustit nějaký blud?
Mimochodem jak tu kolega ,,free78" píše že ,,ale také že měl jeden centrální kotouč, který brzdil obě kola." - taky pěkná hovadina. Oltcit má vepředu vzduchem chlazené kotouče o průměru cca 280mm, samozřejmě, na každé kolo jeden. Pokud mám auto 10 let a myslím si že přední kola brzdí jeden centrální kotouč... No, stačilo zvednout kapotu a přesvědčit se
Oltcity mám dva, spokojenost nejvyšší, s jedním jsem byl v Chorvatsku, dohromady 2000Km, bez poruchy
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 25.11.2015 12:52, RE: Mylné informace
nepřihlášený uživatel napisał:
Článek je plný nepřesností, vypisovat je všechny, bylo by to asi na dlouho, ale jednu bych vypíchl určitě: ,,Neuvěřitelná výrobní vada: oltcity mají totiž zpátečku nakreslenou vedle čtyřky, reálně ji však najdete tam, kde bývá pátý stupeň!" Tohle je pěkná hovadina, jen prostě v autě někdo vyměnil rumunskou převodovku (která měla R vedle 4) za francouzskou (která měla R vedle 3). Dělo se to často, rumunské převodovky nejsou žádná hitparáda.Článek psal asi expert na tyto vozy s účelem kydání špíny. Proč si napřed nějaké informace pořádně neověřit, než do světa zase vypustit nějaký blud?Mimochodem jak tu kolega ,,free78" píše že ,,ale také že měl jeden centrální kotouč, který brzdil obě kola." - taky pěkná hovadina. Oltcit má vepředu vzduchem chlazené kotouče o průměru cca 280mm, samozřejmě, na každé kolo jeden. Pokud mám auto 10 let a myslím si že přední kola brzdí jeden centrální kotouč... No, stačilo zvednout kapotu a přesvědčit se Oltcity mám dva, spokojenost nejvyšší, s jedním jsem byl v Chorvatsku, dohromady 2000Km, bez poruchy

á, pán je znalec a masochista jak je možné ´´kydat špínu´´ na auto které v podstatě není možné koupit? ale máte pravdu, ty kotouče jsou skutečně vepředu dva, jen nejsou u kol alébrž u rozvodovky, rozhodně nemají průměr 280mm a už vůbec nejsou chlazené )) btw. slyšel jsem krásnou hlášku co je pravý význam označení 11RL-to 11 je spotřeba na 100, RL znamená stupeň výbavy-tedy ´´R´´ rezerva a ´´L´´ lano
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.