0
powrót
 

diskuze k tématu: S jakým motorem koupit Nissan Qashqai první generace?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 03.11.2017 12:25, Asi
Pokud trváte na dieselu, které Nissanu dodal Renault, hledal bych 1,5 dci 78kw - výkon je dostatečný, vstřikování je spolehlivé, turbo drží, spotřeba se pohybuje mezi 5,0-5,5 litru a nemá FAP. Motor má dva potenciální problémy:
1) drahý dvouhmotový setrvačník - kompletní spojková sada stojí s prací nějakých 20 tisíc, spojka vydrží při rozumném jízdním stylu cca 250 tisíc km.
2) poddimenzovaná ojniční ložiska (lágry) - výměna stojí v Renaultu okolo 7 tisíc včetně práce, reálná životnost je 150-200 tisíc km, Renault sám doporučuje výměnu po 120 tisících km.

Větší 2,0 dci je také dobrý a spolehlivý, navíc má rozvody řešeny řetězem. Slabiny má stejné jako 1,5 dci plus přidává FAP (sice dobře řešený se samostatným vstřikovačem ve výfuku, ale je tam), řekne si o 1-1,5 litru paliva navíc a přitom nejede podstatně lépe. Velkou výhodu má na dálnici, protože má turbo chlazené vodou a tedy lépe odolávající vysoké zátěži.

Osobně bych zvážil také základní benzínový motor 1,6. Tuto motorizaci vlastní v Qashqai+2 kolega a je to překvapivě plně postačující motor s dobrou spotřebou (ve městě 7-7,5 litru), vynikající spolehlivostí a minimálními servisními nároky.
reagować
spongebob
ilość wystąpień11
data registracji20.03.2017
Poniedziałek 06.11.2017 17:47, 2.0dci
Znám člověka, co má tento motor v qashqai od novoty.
1. Prasklé rozvody ještě v záruce při cca 80tkm a následná výměna motoru.
2. Dnes má najeto již 520tkm, takže na druhý motor cca 440tkm a jediné co řešil kromě běžné údržby byla renovace FAP a nějaké elektronické potíže. Jinak turbo vstřiky v druhém motoru původní.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 10.11.2017 07:00, Rada
Autora bych opravil, 1,5 dci ve verzích 76, 78 a 81 kw jsou stejné, přičemž 76 kw se prodával jen na některých trzích z daňových důvodů. Tyto motory mají piezo vstřikování Continental, které je velmi spolehlivé. Vstřikování Delphi mají motory 1,5 dci ve slabších variantách (54-65 kw). Poznáte je od sebe velmi jednoduše - spolehlivé silnější verze mají 6°převodovku, slabší mají 5°. Verze 81 kw má v 90% případů filtr pevných částic, to si jako kupec pohlídejte.
Poddimenzovaná ojniční ložiska jsou společná všem verzím 1,5 dci i 2,0 dci. Výměna stojí okolo 7 tisíc ve značkovém servisu a doporučuje se preventivně (alespoň u Renaultů) po 120 000km. Reálně v Renaultu vydrží 150-200 tisíc km. Zajímavé je, že v Nissanech se tento problém projevuje mnohem méně než v Renaultech.
reagować
JakubR
ilość wystąpień24
data registracji19.11.2009
Sobota 11.11.2017 12:15, RE: Rada
Pavlik napisał:
Autora bych opravil, 1,5 dci ve verzích 76, 78 a 81 kw jsou stejné, přičemž 76 kw se prodával jen na některých trzích z daňových důvodů. Tyto motory mají piezo vstřikování Continental, které je velmi spolehlivé. Vstřikování Delphi mají motory 1,5 dci ve slabších variantách (54-65 kw). Poznáte je od sebe velmi jednoduše - spolehlivé silnější verze mají 6°převodovku, slabší mají 5°. Verze 81 kw má v 90% případů filtr pevných částic, to si jako kupec pohlídejte.Poddimenzovaná ojniční ložiska jsou společná všem verzím 1,5 dci i 2,0 dci. Výměna stojí okolo 7 tisíc ve značkovém servisu a doporučuje se preventivně (alespoň u Renaultů) po 120 000km. Reálně v Renaultu vydrží 150-200 tisíc km. Zajímavé je, že v Nissanech se tento problém projevuje mnohem méně než v Renaultech.


ojniční ložiska u 2.0 dCi po 120tkm? ty jsi dobrý odborník ...

reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 12.11.2017 14:24, RE: Rada
JakubR napisał:
Pavlik napisał:
Autora bych opravil, 1,5 dci ve verzích 76, 78 a 81 kw jsou stejné, přičemž 76 kw se prodával jen na některých trzích z daňových důvodů. Tyto motory mají piezo vstřikování Continental, které je velmi spolehlivé. Vstřikování Delphi mají motory 1,5 dci ve slabších variantách (54-65 kw). Poznáte je od sebe velmi jednoduše - spolehlivé silnější verze mají 6°převodovku, slabší mají 5°. Verze 81 kw má v 90% případů filtr pevných částic, to si jako kupec pohlídejte.Poddimenzovaná ojniční ložiska jsou společná všem verzím 1,5 dci i 2,0 dci. Výměna stojí okolo 7 tisíc ve značkovém servisu a doporučuje se preventivně (alespoň u Renaultů) po 120 000km. Reálně v Renaultu vydrží 150-200 tisíc km. Zajímavé je, že v Nissanech se tento problém projevuje mnohem méně než v Renaultech.
ojniční ložiska u 2.0 dCi po 120tkm? ty jsi dobrý odborník ...


Odborník jsem do té míry, že 1,5 i 2,0 dci doma mám. Proto píšu vlastní zkušenosti, nebo co doporučuje výrobce (Renault). U 1,5ky jsem ložiska nechával po 200 tisících preventivně vyměnit a byla v pořádku - proto jsem napsal, že reálně vydrží 150-200 tisíc km. Nejsem ale dnešní běžný uživatel / spotřebitel, motor netrápím za studena, ani nejezdím dlouho nad 150km/h / 3000RPM po dálnici a olej měním spíš dříve než udává výrobce (poslední roky každé cca 4 měsíce / 10 tisíc km).
reagować
vera
ilość wystąpień2
data registracji17.02.2018
Sobota 17.02.2018 21:57, Nissan Qashqai koupit ci ne?
Nissan Qashqai 2017
Tovární záruka do: 09/2020 nebo do 100 000 km
1.2 DIG-T, ACENTA,AUTOMAT, XTRONIC
113 200,- KčUŠETŘÍTE
Akční cena na úvěr: 430 000 Kč

nteriér
Aut. klimatizace
Autorádio
Bluetooth připojení
Centrál
Elektrická parkovací brzda
El. okna
Kožený volant
Multifunkční volant
Počítač
Posilovač řízení
Stop Start system
Tempomat
Ukotvení pro dětské sedačky

Exteriér
Al kola orig.
Automatické denní svícení
Elektricky sklopná zpětná zrcátka
El. zrcátka
LED světla pro denní svícení
Mlhovky
Zadní světla LED

Bezpečnost
ABS
Airbag
Asistent rozjezdu do kopce
ASR
ESP
Kontrola tlaku pneumatik

Extra
Senzor deště

prosim o nazor na toto auto, pro a proti....

chci SUV, automat, ne vic nez 2 roky stary a cena max kolem 400 tisic, dekuju vam
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.