Piątek 03.11.2017 12:25,
Asi
Pokud trváte na dieselu, které Nissanu dodal Renault, hledal bych 1,5 dci 78kw - výkon je dostatečný, vstřikování je spolehlivé, turbo drží, spotřeba se pohybuje mezi 5,0-5,5 litru a nemá FAP. Motor má dva potenciální problémy:
1) drahý dvouhmotový setrvačník - kompletní spojková sada stojí s prací nějakých 20 tisíc, spojka vydrží při rozumném jízdním stylu cca 250 tisíc km.
2) poddimenzovaná ojniční ložiska (lágry) - výměna stojí v Renaultu okolo 7 tisíc včetně práce, reálná životnost je 150-200 tisíc km, Renault sám doporučuje výměnu po 120 tisících km.
Větší 2,0 dci je také dobrý a spolehlivý, navíc má rozvody řešeny řetězem. Slabiny má stejné jako 1,5 dci plus přidává FAP (sice dobře řešený se samostatným vstřikovačem ve výfuku, ale je tam), řekne si o 1-1,5 litru paliva navíc a přitom nejede podstatně lépe. Velkou výhodu má na dálnici, protože má turbo chlazené vodou a tedy lépe odolávající vysoké zátěži.
Osobně bych zvážil také základní benzínový motor 1,6. Tuto motorizaci vlastní v Qashqai+2 kolega a je to překvapivě plně postačující motor s dobrou spotřebou (ve městě 7-7,5 litru), vynikající spolehlivostí a minimálními servisními nároky.
reagować