tomaskrtek napisał:
Mashur napisał:
Měl jsem tyto auta dvě. Jednou benzín 2.0 a podruhé naftu 2,2dci. Benzín je oproti starším SR20DE motorům tupější a více žere. Nafta byla za celou dobu bez problému, auto má teď známý s cca 240000 km a vše původní. U 1,8 benzínu byl někdy problém e spotřebou oleje, i když ne tak moc, jako u almery. 1,6 je podle mě už moc slabá. Bral bych raději vůz po faceliftu, má pěknější interiér.
SR20DE je tam stále, ale díky EURO 4 je uškrcený a má co dělat s o 200 kg větší váhou. škoda že se k nám nevozily verze s motorem 2.5. diesel je problematický, pokud není znám skutečný nájezd a zaručen pravidelný servis tak bych se mu vyhnul. 1.8 žere olej, a to více než často. v podstatě je ten dvoulitr jediný doporučeníhodný motor. taky je jich jak máku. jo a vyhnout se automatu-v Primerách je CVT které bez pravidelného servisu (bohužel někdy i s ním) rádo umírá a cena za opravu přesahuje cenu auta.
Právě mám před sebou detailní článek o této primeře z Autoojetin, kde je tento dvoulitr z hlediska spolehlivosti popisován jako nedoporučitelný. Cituji:
I jemu se nevyhýbá zvýšená spotřeba oleje, běžně oscilující kolem jednoho litru na 5000 km. K tomu dále selhává hlavové těsnění, a to z důvodu velmi malé styčné (těsnicí) plochy, která je tak velmi málo účinná. Známé jsou také problémy s praskajícími katalyzátory ze strany výfuku, jež se mnohým měnily ještě v záruce. Na to si dejte velký pozor, protože výměna katalyzátoru, jež je součástí sběrného potrubí, je dosti drahá. A pokud motor zhasíná, může to znamenat defektní řídicí jednotku, kterou tady kupodivu nelze flashovat.
Jo, a nejedná se zde o SR20DE ale o QR20DE!