primera napisał:
Primera je opravdu velmi spolehlivá a finančně nenáročná ojetina. Z motorů nejlépe vybírat dvoulitr, označení SR20DE 96 nebo 110kw, což je starší verze P11ky. Verze 103kw už díky elektrice bosh není tak spolehlivá. Technicky je motor skoro nesmrtelný, řetezové rozvody vydrží dle zacházení třeba i celou životnost auta. Spotřeba u dvoulitru se dá v pohodě stlačit pod 8litrů a motoru nevadí přestavba na LPG. Motor 1,6 taky vůbec není špatná volba, ale 1,8 bych nebral, hodně majitelů má problémy se spotřebou oleje. Jinak brzdový kotouč se dá pořídit v pohodě kolem 800,- destičky od feroda 600,- horní rameno do 1000,-. Větší problém u Primer je praskání poloos pod gumovým závažím, když se nechá toto zkontrolovat a odstraní se včas závaží, popř. se vymění tyč poloosy, tak vás to auto nikde nenechá.
S tím musím s radostí souhlasit. Mám P11ku z roku 12/97, benzin 96kW. Při nákupu měla 175tis. km. Nechal jsem do ní namontovat LPG, se kterým jsem měl poměrně velké problémy, ale ty byly zapříčiněny vinou montážní firmy GERA Hradec Králové.
Pravda, moc km jsem s ní nenajel, po 10 letech mám nyní najeto jen 275tis. km, ale jinak jsem s autem max. spokojený. Samozřejmě, že auto průběžně vyžadovalo nějaké investice .... brzdy, oprava výfuku, zmíněná prasklá poloosa pod závažím a další drobné "závady" spotřebního charakteru. Jinak je auto naprosto spolehlivé a kupovat dnes ojetinu, najdu si ten samý vůz.