0
powrót
 

diskuze k tématu: Nissan Primera P11 – vhodná ojetina do 40 tisíc?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
primera
ilość wystąpień4
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 07:36, primera
Primera je opravdu velmi spolehlivá a finančně nenáročná ojetina. Z motorů nejlépe vybírat dvoulitr, označení SR20DE 96 nebo 110kw, což je starší verze P11ky. Verze 103kw už díky elektrice bosh není tak spolehlivá. Technicky je motor skoro nesmrtelný, řetezové rozvody vydrží dle zacházení třeba i celou životnost auta. Spotřeba u dvoulitru se dá v pohodě stlačit pod 8litrů a motoru nevadí přestavba na LPG. Motor 1,6 taky vůbec není špatná volba, ale 1,8 bych nebral, hodně majitelů má problémy se spotřebou oleje. Jinak brzdový kotouč se dá pořídit v pohodě kolem 800,- destičky od feroda 600,- horní rameno do 1000,-. Větší problém u Primer je praskání poloos pod gumovým závažím, když se nechá toto zkontrolovat a odstraní se včas závaží, popř. se vymění tyč poloosy, tak vás to auto nikde nenechá.
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Wtorek 11.02.2014 09:22, RE: primera
primera napisał:
Primera je opravdu velmi spolehlivá a finančně nenáročná ojetina. Z motorů nejlépe vybírat dvoulitr, označení SR20DE 96 nebo 110kw, což je starší verze P11ky. Verze 103kw už díky elektrice bosh není tak spolehlivá. Technicky je motor skoro nesmrtelný, řetezové rozvody vydrží dle zacházení třeba i celou životnost auta. Spotřeba u dvoulitru se dá v pohodě stlačit pod 8litrů a motoru nevadí přestavba na LPG. Motor 1,6 taky vůbec není špatná volba, ale 1,8 bych nebral, hodně majitelů má problémy se spotřebou oleje. Jinak brzdový kotouč se dá pořídit v pohodě kolem 800,- destičky od feroda 600,- horní rameno do 1000,-. Větší problém u Primer je praskání poloos pod gumovým závažím, když se nechá toto zkontrolovat a odstraní se včas závaží, popř. se vymění tyč poloosy, tak vás to auto nikde nenechá. Jinak doporučuji www.nissanclub.cz kde se najde spousta informací.


Primera má určitě své kvality, ale jako první auto na kratší vzdálenosti bych vybral raději Almeru, nehledě na to, že je to menší auto a km nájezd by měl být teoreticky nižší. Benzín 1.4 je bezproblémový a má rozvody řešené řetězem. V Německu se prodával v seškrcené verzi, otevřená co se prodávala např. u nás je o poznání živější. Motor se rychle ohřívá a spotřeba je cca 6-7 litrů. Auto je prostorné a výborně se ovládá, což už tak moc neplatí o novější generaci. Je to nadprůměrně spolehlivé auto, rychleji pouze odcházejí zadní tlumiče. Servisní náklady jsou nízké, samozřejmě za předpokladu, že nekoupíte "odhoněný" kus. Největší problém Almer je, ale koroze a na dnešní domu nízká pasivní bezpečnost.
reagować
ZX6R
ilość wystąpień14
data registracji18.01.2011
Wtorek 11.02.2014 09:42, re
Ja znam dva lidi co meli Primeru s benzinovym dvoulitrem , oba s automatickou prevodovkou , oba po prvnich majitelich , opravdu malo jete a peclive udrzovane a jedne z nich se pretrhl rozvodovy retez nasledovala destrukce motoru a nakladna oprava protoze auto bylo zanovni a nechteli ho odepsat . To druhe byl muj nadrizeny z prace , tomu se za jizdy nejak urvaly rozvodovy kola z vacek nebo neco takovyho , uz si to nepamatuju presne je to nekolik let a ten to auto radeji prodal na dily . Moje mama ma Micru 1.0 i a musela menit rozvodovy retez pri asi 45000 km protoze byl vytahany a nejelo to . To auto kupovala nove , at nediskutujeme jestli to opravdu melo tak malo . Takze ja verim ze ty Nissany jsou spolehlivy a spousta lidi nema problemy ale ja koho znam tomu se to vysypalo .
reagować
primera
ilość wystąpień4
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 09:56, RE: re
ZX6R napisał:
Ja znam dva lidi co meli Primeru s benzinovym dvoulitrem , oba s automatickou prevodovkou , oba po prvnich majitelich , opravdu malo jete a peclive udrzovane a jedne z nich se pretrhl rozvodovy retez nasledovala destrukce motoru a nakladna oprava protoze auto bylo zanovni a nechteli ho odepsat . To druhe byl muj nadrizeny z prace , tomu se za jizdy nejak urvaly rozvodovy kola z vacek nebo neco takovyho , uz si to nepamatuju presne je to nekolik let a ten to auto radeji prodal na dily . Moje mama ma Micru 1.0 i a musela menit rozvodovy retez pri asi 45000 km protoze byl vytahany a nejelo to . To auto kupovala nove , at nediskutujeme jestli to opravdu melo tak malo . Takze ja verim ze ty Nissany jsou spolehlivy a spousta lidi nema problemy ale ja koho znam tomu se to vysypalo .


Opravdu to byla P11 s motorem SR20DE? P12 už byla spíš renault, tam bych za motor ruku do ohně nedal. Řetěz se samozřejmě přervat může, ale to už tomu motoru musíš provést nějakou hroznou věc. Automatická převodovka CVT sice jezdí hezky, ale co se týče spolehlivosti, je to průs..a ani včasné výměny dost drahého oleje to nezachrání, za to manuální převodovky skoro nesmrtelné.
reagować
Mati
ilość wystąpień13
data registracji09.12.2008
Wtorek 11.02.2014 09:59, P11, proč ne
já jsem provozoval P11 ještě před faceliftovou. Koupil jsem s 250.000 km, za tři roky přidal 90.000km. Při prodeji jsem se vůbec nemusel za tech. stav stydět, byla bez koroze, motor běžel bez problémů, jen byla malinkatá vůle v horních ramenech. což je společně s praskající poloosou skoro jediná bolest P11.
Mě naštěstí nepraskla, ihned po koupi jsem sundal to zpropadené závaží, očistil rez a ošetřil antikorozně. Další výhoda je, že v prodeji bývají většinou ve verzi SLX, která obsahovala dostatečnou výbavu, jediná výtka, málokterá měla přední mlhovky. Sedadlo řidiče bylo velmi pohodlné, dal se seřizovat i sklon sedáku i bederní opěrka. Motor běžel sametově, do 130 km/h téměř bezhlučně. Takže P11 ?? Proč ne...Maty
P.S. ještě mě napadá jedna bolest P11, pozor na nefunkční doběhový kontakt na stěračích......
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 11.02.2014 11:51, RE: re
ZX6R napisał:
Ja znam dva lidi co meli Primeru s benzinovym dvoulitrem , oba s automatickou prevodovkou , oba po prvnich majitelich , opravdu malo jete a peclive udrzovane a jedne z nich se pretrhl rozvodovy retez nasledovala destrukce motoru a nakladna oprava protoze auto bylo zanovni a nechteli ho odepsat . To druhe byl muj nadrizeny z prace , tomu se za jizdy nejak urvaly rozvodovy kola z vacek nebo neco takovyho , uz si to nepamatuju presne je to nekolik let a ten to auto radeji prodal na dily . Moje mama ma Micru 1.0 i a musela menit rozvodovy retez pri asi 45000 km protoze byl vytahany a nejelo to . To auto kupovala nove , at nediskutujeme jestli to opravdu melo tak malo . Takze ja verim ze ty Nissany jsou spolehlivy a spousta lidi nema problemy ale ja koho znam tomu se to vysypalo .


už hezkých pár let se vyjma několika drobných excesů plácám v Nissanech/infiniti, pouze benzíny, a o přetrženém rozvodovém řetězu vím pouze z inzerce kde jsem to viděl u dvou Miker s nájezdem 200+ a vím o jednom vytahaném v Maximě s podobným nájezdem. naopak vím o Maximě s nájezdem skoro 1.000.000km a motor je původní vč. řetězu. tyhle starší Nissany mají obrovskou výhodu v jejich blbuvzdornosti, občas vyměnit olej, benzín od Tesca a jezdí to pořád, ještě nikdy mě žádný nenechal stát.
reagować
ZX6R
ilość wystąpień14
data registracji18.01.2011
Wtorek 11.02.2014 13:04, re
Ta Micra je z roku 2006 a na nissanclubu jsem se docetl o spouste majitelu co s tim litrem meli stejne problemy , pry slo o konstrukcni chybu . Mamu to v autorizaku stalo 25000 ale z ebay.uk sla koupit cela sada retezu i s koly a napinacimi listami okolo 10000 ale mati nechtela cekat a chtela zaruku . Majitele tech Primer znam oba dlouho takze to nemam z doslechu nebo tak .
reagować
goha
ilość wystąpień4
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 14:04, RE: primera
primera napisał:
Primera je opravdu velmi spolehlivá a finančně nenáročná ojetina. Z motorů nejlépe vybírat dvoulitr, označení SR20DE 96 nebo 110kw, což je starší verze P11ky. Verze 103kw už díky elektrice bosh není tak spolehlivá. Technicky je motor skoro nesmrtelný, řetezové rozvody vydrží dle zacházení třeba i celou životnost auta. Spotřeba u dvoulitru se dá v pohodě stlačit pod 8litrů a motoru nevadí přestavba na LPG. Motor 1,6 taky vůbec není špatná volba, ale 1,8 bych nebral, hodně majitelů má problémy se spotřebou oleje. Jinak brzdový kotouč se dá pořídit v pohodě kolem 800,- destičky od feroda 600,- horní rameno do 1000,-. Větší problém u Primer je praskání poloos pod gumovým závažím, když se nechá toto zkontrolovat a odstraní se včas závaží, popř. se vymění tyč poloosy, tak vás to auto nikde nenechá.



S tím musím s radostí souhlasit. Mám P11ku z roku 12/97, benzin 96kW. Při nákupu měla 175tis. km. Nechal jsem do ní namontovat LPG, se kterým jsem měl poměrně velké problémy, ale ty byly zapříčiněny vinou montážní firmy GERA Hradec Králové.
Pravda, moc km jsem s ní nenajel, po 10 letech mám nyní najeto jen 275tis. km, ale jinak jsem s autem max. spokojený. Samozřejmě, že auto průběžně vyžadovalo nějaké investice .... brzdy, oprava výfuku, zmíněná prasklá poloosa pod závažím a další drobné "závady" spotřebního charakteru. Jinak je auto naprosto spolehlivé a kupovat dnes ojetinu, najdu si ten samý vůz.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 11.02.2014 15:26, RE: re
ZX6R napisał:
Ta Micra je z roku 2006 a na nissanclubu jsem se docetl o spouste majitelu co s tim litrem meli stejne problemy , pry slo o konstrukcni chybu . Mamu to v autorizaku stalo 25000 ale z ebay.uk sla koupit cela sada retezu i s koly a napinacimi listami okolo 10000 ale mati nechtela cekat a chtela zaruku . Majitele tech Primer znam oba dlouho takze to nemam z doslechu nebo tak .

jasně, ale to se bavíme o K12 a ne K11 s motorem CG10DE nebo CG13, to jsou auta na věčnost-tedy pokud je koroze neskolí. K12 už je v podstatě Renault Clio, takže kvalit K11ky ani zdaleka nedosahuje. auta konstrukčně sahající do devadesátých let jsou daleko spolehlivější, nejen u Nissanu ale rozhodně i u Toyoty či BMW.
reagować
Czech_Key1
ilość wystąpień10
data registracji11.02.2014
Wtorek 11.02.2014 23:25, hmmm, p11 jako první auto :-)
po p11 jsem jednu dobu taky koukal a procet vse co se o nem psalo, moc sympatické auticko. clovek v nem sice nesmi bourat, ale to asi v zadnem aute z toho roku vyroby, snad s vyjimkou volva a saabu :).

@ motorizace - diesel v p11 nema absolutne smysl, z benzinovych motorizaci 1.6l pro mladyho staci, 2.0 je perfekt, ale vykonu pro prvni auto asi az moc - a latka by pro pro nasledne auto (co se dynamiky a jizdnich vlastnosti tyce) byla dost vysoko nastavena. 1.8 je s otaznikem, rada papala olej, jak uz tu nekdo psal
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 12.02.2014 09:23, P11 - poslední pořádný Nissan
Také jsem o ní kdysi uvažoval, jízda s 2,0 byla výborná, stejně jako podvozek a auto bylo dostatečně praktické. Co mně od koupě odradilo, byly sklony k rezivění, ani ne tak karoserie (i když jsem i u pár faceliftových kusů viděl načlé zadní lemy) jako podvozku. Dále tehdy japonci měli příšerné bakelitové interiéry. To jsem ochoten odpustit u auta za pár korun (myslím tím nového) nebo pro radost, ale ne u auta v kterém budu trávit dost času a potřebuju se v něm cítit dobře. Každopádně bych to jako auto pro syna za pár korun doporučil. Určitě v benzínu. Almera taky není špatná, ale Primera je už pořádné auto. Oboje jsou poslední pořádné Nissany, po spojení s Renaultem už šla kvalita i kostrukce do p**ele. Kolega má novou Micru a je to s*it po všech stránkách.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.