Gin napisał:
P. Vaculík má velký přehled a sofistikované znalosti. Chtěl jsem se Vás zeptat které motory od japonských výrobců mají sklon dle Vás ke zvýšené spotřebě oleje (po ujetí několika desítek tis km). Dle mých poznatků k tomu mají sklon mazdy, a nekteré toyoty. O nissanu jsem to nikdy neslyšel.
Nejsem sice pan Vaculík, ačkoliv je mým nejoblíbenějším motoristickým novinářem, který mi pomáhá rozšiřovat své vzdělá a praxi v autoopravárenství.Díky.Jinak s tou spotřebou oleje máte pravdu s těma Mazdama, Toyota nevím. Z motorů Mazdy dost údajně žere olej 2,0V6, co se dával do 323F V6, dále 1,816v Ta však jen občas a vzhledem ke konstrukciV bych řekl, že to bude problém i 1,8 V6 z MX3, a dále 2,5V6 z 626 a Xedosu 9, ale jestli někdo dělá v mazdě a opraví mě, budu rád, jelikož Mazda je mojí oblíbenou značkou.Obecně však platí, že každý sportovně laděný motor, který se má rychle vytáčet má v praxi vyšší spotřebu oleje a to z důvodo větší vůle v uložení pístu(kroužků na pístu) ve válci.tato vůle je právě z důvodu aby se motor rychjleji a méně stuha vytáčel tuto vlastnost mají všechny motory Alfa Romeo.Jízda s nima je super(mám zkušenoszi s většinou), ale olej je u nich třeba hlídat.Jinak spotřeba oleje záleží hlavně na zacházení.Když někdo vytáčí motor za studena, tak se pak nesmí divit že mu po žere olej.