brin napisał:
V ČR nemá SUV ve formě čtyřkolky (natož dvoukolky) v podstatě žádný smysl. Na normální provoz i na horách vám stačí běžné 4x4. SUV jedině snad kvůli pasivní bezpečnosti. Jinak je to k ničemu. Nicméně z těch dvou bych bral Volvo. Hlavně kvůli motoru.
JJ,. máš recht. XC90 je profláknutá zejména v losích testech. Jako vysoce bzepčná
.
No vidíš- a když pak v reálu zhodnotíš XC90 jako celek, tak dopjdeš k následujcíímu závěru: 2,4D na to auto je tak na hranici, ale spíše pod ní. Proti tomu mnou zmíněý turek s 3,0TDI je mmotoricky někde jinde, ve smyslu o třídu lepší. Kupodivu ani ne tak se ser*oucí. V XC90 není dobré mechanické řešení přenosu síly na zadní nápravu - mrtvá úhlová převodovka díky omlácenému tisícihranu - řeší každý majitel XC90 díve či později a není to levná záležitost. Hladex je nepoužitelný, protože jde o prastarou pomalu reagující generaci. Tourage je v tomto zase o kus napřed. Dále: mrkni se na kteroukoliv XC90 s reálným nájezdem - zjistíš, že auta mají dobitý inetrier, rozterhano koženku na sedadlech, prosezené sedáky. Proč asi? Může za to ta vynikající kvalita. (skoro se mi nechce věřit, že by stočené kilometry
). Ono totiž XC90 s velkým nájezdem je něco jako pivo ležák a asi to není ze srandy.
Servis JE prostě drahý - kdekterá kravina kodovaná přes diagnostiku, nic nejde udělat jednoduše=prachy a starosti. Obrovská váha a vysoká stavba zaručuje "vynikající" jídzní vlastnosti. To oceníš při jídzě na sněhu z kopce a následně ve snaze o zdolání toho kopce nahoru. V zatáčkách je XC90 nechci říct přímo že nebezpečná, ale ledaskoho vyděsí. Viz již zmíněný losí test - doporučuji shlédnout, instruktážních videií jsou kupy. Proti tomu Turek je opět zcela jiná liga.
Abych furt jen nekritizoval, dnes e dá obstarožní XC obvyke preFL serie sehnat napůl zdarma. Pro socky to je ale v jejich zatemnělých hlavách pořád 1,5 drahé VOLVO a to je NĚCO. přitom chudáci netuší, že se dívají na polovrak za 150 tisíc z doby císaře klacka.
Kdo si sedne do XC90, obykle vyleze zklamaný. Na třídu, kam se XC 90 měla snahu hrabat, je to uvnitř celkem bída. Neútulný inetrier a mizerné zpracování, což se po čase projeví rozpadajícími se sedaly a vrzajícími plasty. Ještě, že černá vnitřek to zachrání, protože světlý je ultratragický.
No nic, každému, co jeho jest. Když jsem nadhodil Touragea, nebylo to ze srandy. Měli jsme tohle vozidlo v rodině a předem říkám, že bychnechtěl, protože jeho servis je prostě za neskutečnou bombu. Od brzd, přes tlumiče, atd..Ale - auto vyjede a projede neskutečně, řízení je komnukiativní a motor aspoň jede. V zimě není problém vyjet téměř kamkoliv, za předpokladu, že gumy mají aspoň nějkaý vzorek. Ojetiny si drží cenu lépe, než XC90. Potažmo i vzhled je lepší, než u XC90.
Moje volba by nebal ale ani XC92, ani Touareg. Když bychnutně potřeboval auto s 4x4 a vyšším podvozkem, bylo by to opravdu SUbaru Forester s 2,5i bez turba. Ceny za zlomek XC90 (míním servis), náklady opět za zlomke, spolehlivost násobně vyšší a nejvyšší plus vidím právě v robustnsti a odlnosti auta. Ta se spolu s pohonem odráží v tom, že zde má 4x4 fakticky smysl a není třeba příliš bádat nad tím, jestli mohu zaparkovat na mokré louce, což si majitel XC90 musí setsakra rozmyslet. A proč to píš? No jak jsem pravil-soused XC90 má a já v zimě denně vidím, jak s ejeho koráb na sněhu chová. U nás v Jeseníkách není o sníh nouze a dobrá čtyřkolak se opravdicky hodí. Ale jkdyž dokáže zapadnout na rovině s vlajkovou lodí Volva, zatímco jiné 4x4 vesel sviští kolem, je asi něco fakticky blbě a není to rukama. Širký gumy, vyslovené špatný pohon, váha...
Ale kdo chce kam... Já jsem napsal důvody a zkušenosti, potažmo popsal to, co vidím hned vedle.