Paul napisał:
Taky mám rád velké pick-upy a dokázal bych si představit v nich jezdit denně (ale jen kratší trasy), Navara patří mezi nejhezčí a provedením interiéru mezi nejosobáčtější. Bohužel její diesely nemají valnou pověst a nejde jen o klasiku typu turbo a vstřiky. Určitě by bylo míň problémů, kdyby si ji někteří řidiči nepletli s dálničním křižníkem typu Q7 a olej se měnil postaru. To už tu bylo řečeno. Benzíny jsou doporučitelné, ale téměř nejsou. Myslím, že pick-up v dieselu s nejmenšími servisními náklady bude Ford Ranger, nebo Toyota Hilux. Přímým konkurentem je ale VW Amarok, který je ještě jako ojetina mladý a ceny tomu odpovídají. Ale s jednoturbovým 2,0 TDI, může být i rozumně uservisovatelný.
ford ranger je proti navaře žebřiňák na rozbité okresky...kromě užitných a užitkových hodnot byl - "jako osobák" - o dvě/tři generace zpět (apoň model, co se prodával do jara 2011).
amarok je drahá novinka s jistým specifikem - jednoturbo nevyhovuje dynamikou (je to dobrý motor pro "pracanta", nikoli pro dálniční přesuny), dvouturbu věří málokdo (ale asi bych ho zvolil, pokud bych měl jezdit po dálnici, nebo s těžším přívěsem). navíc je to jen dvoulitr a v terénu to chce citlivější nohu na spojce, páč je trochu "anfahrschwach"
o hiluxu už jsem psal...podvozkem a komfortem byl lepší než navara, k "dokonalosti" mu scházela šestka. samozřejmě, že byl celkově horší než amarok, ale taky byl vyvinut jindy...což by se mohlo projevit pozitivně na životnosti