Wtorek 31.05.2016 21:23,
Nissan Murano
Zdeny, popravdě, dlouhou dobu jsem se ztotožňoval s Tvými příspěvky, byl jsi pro mne jeden z rodiny Subaru-fans, ale poslední týdny spíš jen kroutím hlavou...a měl jsem rád Tvoje komenty, i přes ten roztomilý bordel v gramatice- ale promiň, určité jednostranné vidění, jaké tu prezentuješ, už není můj šálek kávy.
Nyní k tématu- na rozdíl od Zdenyho máme Murano doma, jezdí s ním manželka, už jsem to tu párkrát zmínil. Kupované v Plzni 2012 se 190tkm, po prvním majiteli, nyní cca 270tkm.
Ad spotřeba- Murano je naprosto nejúspornější SUV, jaké znám. Mám osobní zkušenost s Lexusem RX300, RX330, Tribecou 3.0...a žádné z nich se spotřebou Muranu ani nepřiblížilo. Na dálku s dodržením předpisů spotřeba nepřeleze 10 litrů. lví podíl na tam má CVT převodovka, která drží otáčky absurdně nízko- při 90km/h netočí ani 1500rpm.
K autu samotnému - v říjnu to budou čtyři roky, najeto skoro 80.000km, závady žádné. Po koupi se řešily prasklé výfukové svody, zadní, jinak nic, akorát proběhla výměna brzd. Auto jezdí na pneu 235/60/18, po koupi předěláno na LPG. Dlouhodobě manželka jezdí za 13l LPG, ovšem 90% dálky.
Motor má rozvody řetězem, řešit netřeba. Převodovka funguje perfektně, stejně jako zbytek auta. Místo je naprosto královské. Můj kamarád se 195cm si na sedadle spolujezdce natáhl nohy, na což z jiných aut nebyl zvyklý.
Manželka auto miluje, má z něj perfektní výhled a dobře se jí řídí. Dětská sedačka se příjemně nandavá, člověk se nemusí ohýbat. Zadní sedačky jsou polohovatelné. Kolega ve firmě má Infiniti FX35, a rozdíl v kufru je přímo propastný. Murano nemá extra velký kufr, ale na běžné potřeby stačí a díky výšce hrany je nandavání čehokoliv příjemnější než do kombíku.
Ještě je třeba zmínit jeden fakt. Murano slouží doslova jako náklaďák pro tuny nákupů. Každý týden jezdí manželka do německa, má sklopené zadní sedačky, a vrací se naložená po okraj. Každý týden auto odtahá stovky kg zboží, a to většinou v Německu trvá půl dne, než to pokoupí a naskládá. Pak se přes hory vrací zpátky...ale čepy, ramena, tlumiče, ještě nic jsem neřešil. Každý měsíc nechávám auto kontrolovat, ptž vozí i dítě, ale vše v pořádku.
Nechci, aby to vypadalo jako oslavná oda, možná jsme měli štěstí na dobrý kus, ale já jsem velmi spokojen. Manželka má auto, které jí plně vyhovuje na zásobování jejího obchodu, díky LPG s nízkými náklady, a já za čtyři roky nemusel řešit žádné trable se servisem- auto jezdí a jezdí. Prostor, jaký vznikne po sklopení sedaček, je ohromný, a vysoké krabice, které v Muranu dosahují po strop, do kombíku normálně nedá.
Příští rok čekám, že auto bude mít na tachometru 300tkm, a půjde do světa. Při koupi vyšlo na 165 tisíc, plyn na 33t, výfukové svody na 8t, a brzdy dohromady asi na 10t. Díky místní menšině, která tahá vagony nových gum z autosalonů z DE, mám nové pneu s dva roky starým DOT za 8 tisíc, letní Nokian a zimní Pirelli Scorpion. A jinak čtyři roky a 80tkm bez starostí a problémů. Další auto bude rozhodně Murano po FL, manželka nechce o ničem jiném ani slyšet.( I když se jí snažím ukecat na Tribecu 3.6 nebo Mazdu CX-9, že tam dá víc zboží ) Je pikantní, že soused už dlouho má o naše Murano zájem, i když ví, kolik má najeto, i když vidí, jak je každý týden naložené až po okraj zbožím...ale taky ví, že do servisu jezdí jenom na výměnu oleje. Ovšem nutno dodat, že auto má nerezové nášlapy, broušené elektrony z Murana 2014 a na svoje kilometry nevypadá vůbec blbě :)
Za sebe ho rozhodně můžu doporučit. Ovšem žádný dovoz, ale koupené v CZ, po prvním majiteli, pravidelně servisované- a myslím, že budete velmi spokojen. Je to SUV, není to hot hatch na rychlé řezání zatáček, ale pohodlné auto na pohodlné cestování, a ze zkušeností mých a dalších třech v okolí, i velmi spolehlivé.
A propo, zrovna ve Varech je momentálně jedno k mání které znám, 2005, po prvním majiteli, najeto necelých 150tkm, koupené a servisované v Nissanu v KV...a třeba tohle je auto, u kterého vím, že najede dalsích 100tkm bez nějakých investic. Auto po starším a pečlivém majiteli, to je cesta kterou bych rozhodně šel. A Murano není naftový kombík, lidé si ho nekupují aby s ním polykali tisíce km měsíčně, takže není problém najít auto s jedním majitelem a slušným nájezdem. Jinak přeji hodně štěstí a šťastnou ruku při výběru.
reagować